Schuimblusvoertuigen

Auteur Topic: Schuimblusvoertuigen  (gelezen 194046 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #380 Gepost op: 23 september 2013, 13:10:08
Citaat van: s.strijk link=msg=1203691 date=1379919987
Ja, nou eigenlijk bedoel ik dit verhaal. Alleen dan bij een dealer. Want deze configuratie is niet affabriek leverbaar.

Als ik even een snelle blik werp op de site van Man Truck and Bus zie ik dat deze configuratie wel standaard leverbaar is. Bij Wierda worden meestal inderdaad de speciale opbouwen gedaan, zoals een 10 tons gestuurde na/voorloopas. Maar het gaat hier om een gewone standaard meesturende as.

Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #381 Gepost op: 13 oktober 2013, 11:51:41


Dienst: Regionale Brandweer Zuid-Holland Zuid
Standplaats: Dordrecht Oranjepark
Roepnummer: 18-120
Kenteken: BX-GS-64
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk & type: MAN TGS 26.400 6X2-4 BL
Opbouw: Dutch Rescue Vehicles - HIAB
Bijzonderheden: Radiografisch bestuurde blusarm
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #382 Gepost op: 13 oktober 2013, 13:40:01

Dienst: Gezamenlijke Brandweer
Standplaats: Don Berghuijs Kazerne (Butaanweg)
Roepnummer: SB 55-1
Kenteken: BX-GN-07
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk & type: MERCEDES-BENZ 2551L 6X2
Opbouw: ??
Bijzonderheden:


jur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #383 Gepost op: 13 oktober 2013, 14:52:48
Citaat van: Adriaan1988 link=msg=1209272 date=1381664401

Dienst: Gezamenlijke Brandweer
Standplaats: Don Berghuijs Kazerne (Butaanweg)
Roepnummer: SB 55-1
Kenteken: BX-GN-07
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig (SB3LD12000T9000/4000/DP)
Merk & type: MERCEDES-BENZ 3551F48(Actros)
Opbouw: Hilton(Plastisol)-Godiva
Bijzonderheden: 2551L Actros (V8)-chassis aangepast tot 8x2-chassis met niet aangedreven naloopas


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #384 Gepost op: 15 oktober 2013, 21:30:48
Citaat van: TAS-716 link=msg=1209197 date=1381657901


Dienst: Regionale Brandweer Zuid-Holland Zuid
Standplaats: Dordrecht Oranjepark
Roepnummer: 18-120
Kenteken: BX-GS-64
Soort voertuig: Schuimblusvoertuig
Merk & type: MAN TGS 26.400 6X2-4 BL
Opbouw: Dutch Rescue Vehicles - HIAB
Bijzonderheden: Radiografisch bestuurde blusarm

Nog steeds een mooi en bijzonder voertuig om te zien, bedankt voor de foto TAS-716. Al moet ik zeggen dat ik het nog steeds jammer vind dat de ruimte tussen cabine en bakopbouw niet beter afgewerkt is. Al zou dat eigenlijk alleen maar een esthetisch iets zijn  ::)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #385 Gepost op: 22 oktober 2013, 12:14:17
http://www.brandweer.org/News/315/Verenigingsexcursie-Hilton-en-Lanaken

Als ik me niet vergis zie ik hier op de foto's twee oude bekenden......Amsterdam en Velsen ?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #386 Gepost op: 22 oktober 2013, 19:18:56
Citaat van: 7131 link=msg=1212453 date=1382436857
http://www.brandweer.org/News/315/Verenigingsexcursie-Hilton-en-Lanaken

Als ik me niet vergis zie ik hier op de foto's twee oude bekenden......Amsterdam en Velsen ?

 O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #387 Gepost op: 29 oktober 2013, 15:54:33
Citaat van: I1985 link=msg=1210247 date=1381865448
Nog steeds een mooi en bijzonder voertuig om te zien, bedankt voor de foto TAS-716. Al moet ik zeggen dat ik het nog steeds jammer vind dat de ruimte tussen cabine en bakopbouw niet beter afgewerkt is. Al zou dat eigenlijk alleen maar een esthetisch iets zijn  ::)

Dat kan bijna niet afgewerkt worden omdat daar de volledige draai-inrichting van de arm staat. Alles wat je daar gaat afwerken beperkt de bewegingsvrijheid van de arm...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #388 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:15:58
Citaat van: Scaniafan link=msg=1215201 date=1383058473
Dat kan bijna niet afgewerkt worden omdat daar de volledige draai-inrichting van de arm staat. Alles wat je daar gaat afwerken beperkt de bewegingsvrijheid van de arm...

Dat had wel gekund hoor. De zijkanten hadden tot de hoogte van de opbouw dicht gemaakt kunnen worden zonder belemmering van de arm. Heb zelf een aantal keren aan deze wagens mogen sleutelen namelijk  ::) Al heb ik daarbij nog het meeste werk gehad om de asafstempeling goed te krijgen. Meeste van het eigenlijke opbouwwerk van de blusarm is echter door collega's van mij gedaan.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #389 Gepost op: 25 november 2013, 20:03:29
Neusje van de zalm

Zeeland Refinery heeft onlangs een order geplaatst voor het meest complete schuimblusvoertuig in de Ziegler historie met een bluscapaciteit van 10.000 liter per minuut. Dit schuimblusvoertuig is uniek vanwege de „triple agent‟ toepassing: de combinatie van blusapparatuur op basis van zowel water, schuim als poeder, een absolute vereiste in de petrochemische industrie. Ziegler Brandweertechniek onderstreept hiermee haar specialisme in industriële voertuigen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B