First Responder of BLS

Auteur Topic: First Responder of BLS  (gelezen 6133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 29 december 2003, 09:43:40
Leg eens uit volgens welke wet dat is.
ik meen dat het ministerie van volksgezondheid het project in Brabant verboden heeft, ;) maar het staat nergens volgens mij in de wet


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #11 Gepost op: 29 december 2003, 11:09:07
De Klok en de Klepel.

First Responders zijn niet verboden..,

Wat de minister van VWS/of BIZA heeft gezegd in de kamer is dat Brandweer Middelen niet ingezet mogen worden door de Centrale Post Ambulances.

Ook brandweer mensen mogen een AED bedienen. Maar de operationele inzet blijft verantwoordelijkheid van de Brandweer zelf en zij mogen niet het werk van de ambulancedienst gaan doen..

Inmiddels is dit standpunt ook achterhaald.
Ik zoek de bronnen even op en zal hier publiceren.


helm

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 29 december 2003, 11:43:59
De koe en de uier,  :D

Bedoel dat stuk van die kamervragen over het gebruik van de AED door de brandweer?
Dat staat o.a. op www.meduca.nl onder 'download'


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #13 Gepost op: 29 december 2003, 11:50:53
Heel goed, die bedoel ik..


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2004, 17:09:36
Gelukkig heeft de minister in het nieuwe jaar het verstand hervonden en wordt het First responder project voortgezet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 23 januari 2004, 23:51:10
jaa,en nu heb ik het laatste nieuws,Er zijn voorzichtige plannen om bij ons ook een BLSteam te gaan oprichten,er zijn bij ons een aantal mensen die daar wel wel intresse in hebben(waaronder ondergetekende)Dus wie weet in Eemnes ook een BLSteam in de toekomst;)


Enforcer

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 4 april 2004, 19:55:05
Binnen ons beveiligingsbedrijf hebben alle medewerkers onlangs de cursus BLS/AED met goed resultaat gevolgd.
Een echte aanrader.  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2004, 10:20:16
jaa,en nu heb ik het laatste nieuws,Er zijn voorzichtige plannen om bij ons ook een BLSteam te gaan oprichten,er zijn bij ons een aantal mensen die daar wel wel intresse in hebben(waaronder ondergetekende)Dus wie weet in Eemnes ook een BLSteam in de toekomst;)

en ik kan inmiddels melden dat het project bij ons vaste vormen begint te krijgen,gemeentebestuur en kader van brandweer staan positief tegenover het project.En er is een stuurgroep opgericht(waar ik zelf ook inzit)die het hele project op gaan zetten