Nieuw Rijkslogo cq. Rijkshuisstijl

Auteur Topic: Nieuw Rijkslogo cq. Rijkshuisstijl  (gelezen 26916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Gepost op: 9 november 2008, 15:40:50
Bij RWS gaat het logo komend jaar ingevoerd worden in stappen.
Eerst kantoor artikelen ed. vervolgens alle vlaggen en aanverwante artikelen, gebouwen en voertuigen worden gefaseerd ingevoerd en wanneer aan vervanging toe zijn, uniformen is nog niet bekend hoe dat gaat gebeuren. (Tenminste dit is wat er bij ons op intranet staat....)

Het logo komt steeds meer in beeld, welke overige instanties/diensten hebben hier al, of gaan hiermee te maken krijgen?


Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 9 november 2008, 16:25:10
Hebben we het dan over het logo wat we nu ook bij Postbus 51 zien?



Hier staat een en ander aan berichtgeving. Ik moet zeggen dat een aantal andere ontwerpen me ook wel aanspreek, zoals die rechtsonder :)

http://mattus.web-log.nl/vibe_visual_brand_experie/rijkslogo/index.html

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #2 Gepost op: 9 november 2008, 16:42:24
yup, die van postbus 51 ;-)

Het gebouw Westraven van RWS in Utrecht had de primeur, daar staat het levensgroot op. Alle bebording rond het gebouw ook met nieuwe logo.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #3 Gepost op: 9 november 2008, 16:53:54
Bij RWS gaat het logo komend jaar ingevoerd worden in stappen.
Eerst kantoor artikelen ed. vervolgens alle vlaggen en aanverwante artikelen, gebouwen en voertuigen worden gefaseerd ingevoerd en wanneer aan vervanging toe zijn, uniformen is nog niet bekend hoe dat gaat gebeuren. (Tenminste dit is wat er bij ons op intranet staat....)

Het logo komt steeds meer in beeld, welke overige instanties/diensten hebben hier al, of gaan hiermee te maken krijgen?


Jouw vraag is heel makkelijke te beantwoorden: alle overheidsdiensten/onderdelen van ministeries krijgen hiermee te maken. Ik heb dit jaar tijdelijk bij Min LNV gewerkt, en daar gaat ook alles over.

gr. Michel


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #4 Gepost op: 11 november 2008, 20:12:04
Houd dit ook in dat de voertuigen van BZK striping in RWS huisstijl worden voorzien?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #5 Gepost op: 11 november 2008, 21:00:51
De bussen van DV&O worden in de maanden januari en februari opnieuw belettert met het nieuwe logo.

Groeten rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #6 Gepost op: 18 november 2008, 15:38:13
Bij RWS gaat het logo komend jaar ingevoerd worden in stappen.
Eerst kantoor artikelen ed. vervolgens alle vlaggen en aanverwante artikelen, gebouwen en voertuigen worden gefaseerd ingevoerd en wanneer aan vervanging toe zijn, uniformen is nog niet bekend hoe dat gaat gebeuren. (Tenminste dit is wat er bij ons op intranet staat....)

Het logo komt steeds meer in beeld, welke overige instanties/diensten hebben hier al, of gaan hiermee te maken krijgen?


Hoi martin,

hoe is het in het rotterdamse,nu duurt het niet lang meer en we zijn echt collega's/buren van het district.

Ik hoor je wel of spreek wel wwer op het forum.

groeten rene :D

Rene
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #7 Gepost op: 18 november 2008, 17:29:30
De bussen van DV&O worden in de maanden januari en februari opnieuw belettert met het nieuwe logo.

Groeten rene

Gaat prima Rene ;-)
Maar wel typisch, net foto's van de nieuwe proto-Navara gezien nog steeds met huidige logo en kleuren bestickerd  :-\
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #8 Gepost op: 20 november 2008, 14:56:05
Gaat prima Rene ;-)
Maar wel typisch, net foto's van de nieuwe proto-Navara gezien nog steeds met huidige logo en kleuren bestickerd  :-\
hoi martin,

hoe zit het nu met het uniform staat daar al het nieuwe logo op????,en hebben julli ook de vw busje's nog???

gr.rene ::)
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 21 december 2008, 01:30:34
Meer info over het logo: http://rijkslogo.i-base.nl/

In de film komt een aantal keer een tekening voorbij van een dienstauto van RWS. Ik dacht dat alleen het logo zou veranderen, maar de mintgroene striping wordt dus ook donkerblauw. Dat is overigens ook al terug te zien in het nieuwe vaartuig van Rijkswaterstaat: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,8150.msg612613.html#msg612613
(of de tekening moet wat donker uitgepakt zijn...)



Ben benieuwd of meer diensten hun striping dan ook noemenswaardig gaan wijzigen. Diverse inspecties rijden met striping die goed bij hun - voormalige - huisstijl past (VROM-inspectie, AID, IVW).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s