Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 770188 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1760 Gepost op: 24 juni 2015, 21:27:13
De korte broek heeft nooit standaard in het pakket gezeten, men droeg gewoon de korte 'sport' broek. Ook volgens het oude kledingreglement was dit geen onderdeel van het uniform.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #1761 Gepost op: 25 juni 2015, 17:20:06
Sinds ik een deel van mijn snijwerende handschoenen kwijt ben, ben ik opzoek naar een nieuw setje. Ze vallen om één of andere reden buiten mijn kledingcontract, dus moet ik ze zelf aanschaffen.

Wat zijn jullie ervaringen met verschillende soorten snijwerende handschoenen? Iemand af- of aanraders? Ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen maar ze mogen ook niet na één keer gebruiken kapot zijn.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #1762 Gepost op: 25 juni 2015, 18:01:27
Citaat van: koenb link=msg=1358064 date=1435245606
Sinds ik een deel van mijn snijwerende handschoenen kwijt ben, ben ik opzoek naar een nieuw setje. Ze vallen om één of andere reden buiten mijn kledingcontract, dus moet ik ze zelf aanschaffen.

Wat zijn jullie ervaringen met verschillende soorten snijwerende handschoenen? Iemand af- of aanraders? Ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen maar ze mogen ook niet na één keer gebruiken kapot zijn.

Handschoenen van Mechanics...?

http://www.mechanix.com
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1763 Gepost op: 25 juni 2015, 20:42:55
Sinds ik een deel van mijn snijwerende handschoenen kwijt ben, ben ik opzoek naar een nieuw setje. Ze vallen om één of andere reden buiten mijn kledingcontract, dus moet ik ze zelf aanschaffen.

Wat zijn jullie ervaringen met verschillende soorten snijwerende handschoenen? Iemand af- of aanraders? Ik wil er niet de hoofdprijs voor betalen maar ze mogen ook niet na één keer gebruiken kapot zijn.
De lederen snijwerende handschoenen behoren gewoon tot je pakket. Als je ze in de wwbshop van DPU niet kan bestellen, neem dan even contact op met je kledingcontactpersoon.

Zelf heb ik snijwerende neopreen handschoenen van 25 euro aangeschaft via de ACP (ze worden op veel sites aangeboden). Heb je veel meer gevoel en grip tijdens het omgaan met een verdachte.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #1764 Gepost op: 26 juni 2015, 06:57:21
Citaat van: Mvhaalen link=msg=1356889 date=1434697775
Nieuwe zomer versie van het OPU?


Dit oogt mij als een gevalletje onderweg naar iets met z'n vieren (IBT bijv) en toch iets tegenkomen. Niet handig, maar goed dat er opgetreden wordt. Onze auto's zijn standaard ook ' maar ' voorzien van 2 hesjes. Ik heb er zelf altijd 1 bij om die reden.


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #1765 Gepost op: 29 juni 2015, 19:23:03
Beste forumleden,
Mijn vader heeft nog van zijn vroegere dienstjaren een lederen jack zoals deze ,maar dan zonder de bondkraag:

Nou vroeg ik mij af.. mag dit jack nog tijdens de dienst gedragen worden?


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1766 Gepost op: 29 juni 2015, 19:58:04
NEE, punt uit.

ALLE oude uniformeren mogen niet meer gedragen worden, uitgezonderd de gele blouson (en veiligheidsvestje als je wil ziften).

Staat toch ook voor geen meter? Leren jekker was hip in 1995, maar is nu hopeloos achterhaald qua techniek en uiterlijk.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1767 Gepost op: 29 juni 2015, 19:58:58
Beste forumleden,
Mijn vader heeft nog van zijn vroegere dienstjaren een lederen jack zoals deze ,maar dan zonder de bondkraag:

Nou vroeg ik mij af.. mag dit jack nog tijdens de dienst gedragen worden?
Neen. Dat mocht tot 1 januari 2015. En als je het nieuwe uniform al eerder had, dan helemaal niet meer.

Maar wat was dit een fijne jas zeg... sommigen vonden hem te koud maar hij was superdegelijk. Kon je goed in vechten als het moest en was makkelijk te reinigen. 8)


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #1768 Gepost op: 29 juni 2015, 23:19:04
Citaat van: CopVR3 link=msg=1358793 date=1435600738
Neen. Dat mocht tot 1 januari 2015. En als je het nieuwe uniform al eerder had, dan helemaal niet meer.

Maar wat was dit een fijne jas zeg... sommigen vonden hem te koud maar hij was superdegelijk. Kon je goed in vechten als het moest en was makkelijk te reinigen. 8)

Dat vind ik nou echt jammer, want die jas ziet er ook gewoon gaaf uit!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1769 Gepost op: 29 juni 2015, 23:48:52
Niet boven de huidige worker. Dan kan het echt niet meer.

(Ik klink als mijn vrouw 98uiye)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein