Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 770141 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1800 Gepost op: 6 januari 2016, 21:24:20
Vandaar de naam beltkeeper  ;D

Voorkomt ook dat bij het rollebollen je koppel ineens tot aan je oksels getrokken wordt. Je kan ook je pepperspray doorschuiven tot het dubbele gedeelte van de riem (dus vlakbij de gesp) dan blijft het ook goed zitten, maar is een kwestie van smaak of je dat praktisch vindt.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #1801 Gepost op: 6 januari 2016, 21:52:17
Haha dat ben ik met jullie eens!
Gebeurd dat vaak in de praktijk? Lijkt me best omslachtig om elke dienst die beltkeepers te bevestigen maar... Ik weet voor nu voldoende! Nog even en dan mag ik er vanzelf achter komen wat ik handig vind. :D
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1802 Gepost op: 6 januari 2016, 21:59:55
Citaat van: Bpau link=msg=1397787 date=1452113537
Haha dat ben ik met jullie eens!
Gebeurd dat vaak in de praktijk? Lijkt me best omslachtig om elke dienst die beltkeepers te bevestigen maar... Ik weet voor nu voldoende! Nog even en dan mag ik er vanzelf achter komen wat ik handig vind. :D
Het is ook omslachtig om je veiligheidsvest om te doen, ook omslachtig om je gordel om te doen in de auto en ook omslachtig om voordat je naar buiten loopt nog even te urineren en toch zijn er altijd wel situaties dat je denkt "blij dat ik het gedaan heb". Als je het vaak genoeg doet dan ben je er 10 seconde mee bezig.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #1803 Gepost op: 6 januari 2016, 22:00:01
Citaat van: Bpau link=msg=1397787 date=1452113537
Haha dat ben ik met jullie eens!
Gebeurd dat vaak in de praktijk? Lijkt me best omslachtig om elke dienst die beltkeepers te bevestigen maar... Ik weet voor nu voldoende! Nog even en dan mag ik er vanzelf achter komen wat ik handig vind. :D
Ja ;)
En zoals hierboven ook genoemd, doe hem op het voorste deel waar de banden dubbel zitten. Hij komt daar toch te zitten voor je vuurwapen, en is dan het makkelijkst te pakken. Dan schuift die ook niet meer ;)
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Bpau

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #1804 Gepost op: 6 januari 2016, 23:06:25
@kaasje: zo ken ik iemand die zei de tafel 's avonds afruimen onzin te vinden. 'S ochtends zit je er tenslotte weer voor het ontbijt.

Daaraan terugdenkend klinkt het best wel stom nu ik het teruglees.

Ik denk dat ik sjoerdiej's tip maar eens ga proberen! O0hanks
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te


Sjempie

  • Aspirant politiekunde oost ned
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #1805 Gepost op: 10 januari 2016, 00:45:51
vanuit defensie weet ik dat er een winter en een zomer meindl editie was. Is dit bij de politie ook het geval? draagt de politie sws de ''army pro'' van meindl, of is er voor de politie een ander model?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1806 Gepost op: 10 januari 2016, 01:12:33
Sjempie ik heb een paar antwoorden voor je uit een lopend onderwerp over beide schoenen.


Haix:
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1312262 date=1417642311
de Haix is gewoon de GSG9-X en is particulier ook te koop :)


Meindl:
Citaat van: PCM_Smeets link=msg=1364974 date=1438591987
Ik heb in Maart een mailtje gestuurd naar Meindl met dezelfde vraag.
Dit was hun antwoord:

"Het model is speciaal ontwikkeld voor de Politie. Hierdoor kunnen we niet zeggen naar welk model deze schoenen nijgen. Verder is mij wel verteld dat ze tussen de categorie A en AB zitten".

Gr. Patrick
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jurrew

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #1807 Gepost op: 10 januari 2016, 22:51:49
Deze schoen lijkt idd niet op die van defensie. Waar de islands van defensie catogorir B/C zijn, zijn die van de politie veel lichter. Pasvorm is ook niet gelijk.
Sollicitatie Hoofdagent West-Brabant Zeeland


Sjempie

  • Aspirant politiekunde oost ned
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
Reactie #1808 Gepost op: 11 januari 2016, 21:17:53
Citaat van: Jurrew link=msg=1398919 date=1452462709
Deze schoen lijkt idd niet op die van defensie. Waar de islands van defensie catogorir B/C zijn, zijn die van de politie veel lichter. Pasvorm is ook niet gelijk.

Vanochtend schoenen (en de rest) mogen ophalen. Is inderdaad anders dan de defensie uitvoering. politieschoen ziet er wat ''netter'' uit.


PCM_Smeets

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #1809 Gepost op: 27 mei 2016, 13:17:38
Ik heb vandaag een mail ontvangen van Muspotex. Zij vertegenwoordigen Meindl in Nederland voor sport-en outdoor schoenen.
De schoen die het allerdichtst in de buurt komt.van de Politie schoen is de
Meindl Combat Extreme
http://wuerzburger-sportversand.de/Produkt/Meindl/Behoerdenschuhe/Combat-Extreme/31714

Qua onderhoud:
Het leer is heeft een waterproof behandeling gehad. Om het leer toch te beschermen tegen uitdroging adviseren wij Sportwax. Deze dunnetjes aanbrengen laten intrekken en overtollig wax verwijderen met doek of uitpoets borstel. Overmatig wax houd namelijk stof vast en vormt een ‘koek’wat ook schadelijk is voor het leer.


Ter info.