Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie

Auteur Topic: Kleding en schoeisel van de Nederlandse Politie  (gelezen 770347 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #640 Gepost op: 3 maart 2012, 15:40:30
Ik mag niet hopen dat ze met zo'n afzichtelijk ding aankomen. Spuuglelijk en het ziet er niet uit. (Mijn bescheiden mening).  ;)
Smaken verschillen  ;)
Ben wel van mening dat het iets minder mag dan de muts van de artillerie idd.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #641 Gepost op: 3 maart 2012, 15:41:46

En dan hebben we het over zoiets??
Klopt. Een zogeheten kwartiermuts.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #642 Gepost op: 3 maart 2012, 15:53:33
http://collectie.politiemuseum.nl/brief.aspx

Schijnbaar is de veldmuts (dat ding heeft vele namen) niet nieuw voor de Nederlandse politie.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #643 Gepost op: 3 maart 2012, 16:48:37
Smaken verschillen  ;)
Ben wel van mening dat het iets minder mag dan de muts van de artillerie idd.

Op zich vind ik het niet zo lelijk. Beter iig dan het vliegdekschip wat we nu hebben. Vraag me alleen af hoe zoiets zit. en of het blijft zitten in het heetst van de strijd (voor zover dat überhaupt mogelijk is)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #644 Gepost op: 3 maart 2012, 16:56:49
Hoop het niet ik heb dat ding vervloekt toen ik op uitzending wás. Met 11 afdra


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #645 Gepost op: 3 maart 2012, 17:01:25
Iemand ervaring met hoe zoiets zit op het hoofd?

Bij de luchtmacht hadden we deze ook bij het DT en "de echte" droegen het ook op het groen.
Het was bij onze opleidingssergeant traditie dat we aan het eind van de initieele opleiding de stormbaan binnen de tijd namen met die koeiek*t (vakjargon) op.
Lukte dat niet betaalde je mee aan de drank van degene die het wel haalden. (biertje was toen ongeveer 50c in de manschappenbar)
Je merkte toen voornamelijk dat de manschappen met lang(er) haar duurder uit waren.  0098

Voor gewoon gebruik kan het heel goed ... en heb je haast? In één (geoefende) beweging is hij tijdens het hardlopen vanaf het hoofd dubbelgevouwen in de dijbeenzak verdwenen. (makkelijker dan het vliegdekschip in ieder geval)

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe hij er uiteindelijk uit komt te zien. Luchtmachtversie was wat handzamer dan die van het 11e.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


.G illes

  • Criminoloog (UGent)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Reactie #646 Gepost op: 3 maart 2012, 17:51:07
http://collectie.politiemuseum.nl/brief.aspx

Schijnbaar is de veldmuts (dat ding heeft vele namen) niet nieuw voor de Nederlandse politie.

In België noemen we 't doorgaans een 'bootje' of 'scheepje'. :)


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #647 Gepost op: 4 maart 2012, 16:46:33

Voor gewoon gebruik kan het heel goed ... en heb je haast? In één (geoefende) beweging is hij tijdens het hardlopen vanaf het hoofd dubbelgevouwen in de dijbeenzak verdwenen. (makkelijker dan het vliegdekschip in ieder geval)

Mss wordt het hoofdeksel dan wel meer gedragen door collega's.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #648 Gepost op: 13 maart 2012, 20:10:29


niet het wiel opnieuw proberen uit te vinden. Gewoon kijken naar andere landen in Europa.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #649 Gepost op: 13 maart 2012, 20:11:31
Is toch al een "ouder" artikel?