Uitrukken met geen volledige bezetting?

Auteur Topic: Uitrukken met geen volledige bezetting?  (gelezen 22870 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 16 februari 2008, 11:12:53
Wat is dit nu voor vaag beleidt? :-X

Eerst wordt erg geschreeuwt dat die eerste TS niet op tijd vol te krijgen is,en dus wordt dat SIV-voertuig bedacht.Maar de TS moet wel als eerste terplaatse zijn.Dat betekend dus erg simpel gesteld dat jullie nooit op tijd terplaatse zijn.Volgens mij is het in Zeeland hoogtijd om de boel eens flink te reorganiseren,en desnoods maar meer beroepsposten neer te zetten.


Vind ik een heel goed idee. Gooien we de gemeentelijke belastingen omhoog....alhoewel we kunnen ook wel gaan bezuinigen op andere sluitposten.....  :-X

Denk dat het heel makkelijk is om vanaf de zijlijn te gaan roepen. Wij willen als burgers heel veel maar beseffen amper dat de pot geld maar heel beperkt is. De rijksoverheid neemt amper zijn verantwoordelijkheden wat betreft de uitzonderlijke situatie in Zeeland. Burgemeester Gelok van de gemeente Borsele heeft dit ook heel vaak aangekaart bij de minister. Tot heden is er op dat gebied nog geen extra inanciële steun gkomen. Besef heel goed dat de gemeente Borsele risicogebied nummer 2 van Nederland is wat betreft industrie, de kerncentrale, vervoer gevaarlijke stoffen over het water (Westerschelde) en de Westerscheldetunnel.  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #81 Gepost op: 16 februari 2008, 11:50:49
Vind ik een heel goed idee. Gooien we de gemeentelijke belastingen omhoog....alhoewel we kunnen ook wel gaan bezuinigen op andere sluitposten.....  :-X

Denk dat het heel makkelijk is om vanaf de zijlijn te gaan roepen. Wij willen als burgers heel veel maar beseffen amper dat de pot geld maar heel beperkt is. De rijksoverheid neemt amper zijn verantwoordelijkheden wat betreft de uitzonderlijke situatie in Zeeland. Burgemeester Gelok van de gemeente Borsele heeft dit ook heel vaak aangekaart bij de minister. Tot heden is er op dat gebied nog geen extra inanciële steun gkomen. Besef heel goed dat de gemeente Borsele risicogebied nummer 2 van Nederland is wat betreft industrie, de kerncentrale, vervoer gevaarlijke stoffen over het water (Westerschelde) en de Westerscheldetunnel.  ;)

Juist omdat er bij jullie er het nodige aan risico-objecten zijn,is dat een reden om de brandweerzorg goed op peil te hebben.En niet met lapmiddelen de zaken draaiend te houden.En 1x de rijksoverheid op hun verantwoordelijkheden wijzen helpt niet,daar zullen wel meerdere keren aan toegevoegt moeten worden.
Het is zo vervelend dat er weer eerst iets grandioos mis moet gaan,voordat die sok met geld omgekeerd wordt.Tot die tijd moeten jullie maar zien hoe je de klussen geklaard krijgen. :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #82 Gepost op: 18 februari 2008, 20:01:56
Drie personen op de 1e wagen....

(bekend filmpje voor velen!)


ACKevin

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 18 februari 2008, 21:33:28
Drie personen op de 1e wagen....

(bekend filmpje voor velen!)

Wow ik schrik hier zelfs een beetje van :P Wel een enorm spectaculair filmpje moet ik zeggen..Mijn duits is echt zeer slecht, dus geen idee wat voor commentaren daar gegeven worden verder.. wat is hier het verhaal achter?


Target77

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 21 februari 2008, 21:12:54
Juist omdat er bij jullie er het nodige aan risico-objecten zijn,is dat een reden om de brandweerzorg goed op peil te hebben.En niet met lapmiddelen de zaken draaiend te houden.En 1x de rijksoverheid op hun verantwoordelijkheden wijzen helpt niet,daar zullen wel meerdere keren aan toegevoegt moeten worden.
Het is zo vervelend dat er weer eerst iets grandioos mis moet gaan,voordat die sok met geld omgekeerd wordt.Tot die tijd moeten jullie maar zien hoe je de klussen geklaard krijgen. :-\

Helaas gaat het zo. Welkom in de wereld die politiek heet Peter.....  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #85 Gepost op: 21 februari 2008, 21:52:04
Ik ken een vrijwillige kazerne waar geweigerd werd uit te rukken zonder een BV / volle bezetting...Bij een inzet waar ze de wagen niet vol kregen melden ze zich buiten dienst na alarm ivm te weinig opkomst....
Binnen de kortste keren was er een oplossing: meer mensen naar de BV opleiding en een campagne gericht op de jeugd/vrouwen om vrijwilliger te worden. Daarnaast een consignatie rooster zodat er altijd voldoende mensen in de gemeente aanwezig zijn binnen de opkomsttijd en je van te voren kan inschatten of je maatregelen moet nemen. Consignatie betekent natuurlijk wel een financiële vergoeding... Het draait nu een tijdje en het werkt...  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #86 Gepost op: 22 februari 2008, 08:19:06
Ik ken een vrijwillige kazerne waar geweigerd werd uit te rukken zonder een BV / volle bezetting...Bij een inzet waar ze de wagen niet vol kregen melden ze zich buiten dienst na alarm ivm te weinig opkomst....
Binnen de kortste keren was er een oplossing: meer mensen naar de BV opleiding en een campagne gericht op de jeugd/vrouwen om vrijwilliger te worden. Daarnaast een consignatie rooster zodat er altijd voldoende mensen in de gemeente aanwezig zijn binnen de opkomsttijd en je van te voren kan inschatten of je maatregelen moet nemen. Consignatie betekent natuurlijk wel een financiële vergoeding... Het draait nu een tijdje en het werkt...  ;)
Tja,terrechte beslissing om dan niet uit te rukken zonder BV of volledige bemanning.Het systeem in Nederland is nog steeds gebaseert op 6 man op de TS,heb je die niet,kan de TS er niet uit.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #87 Gepost op: 22 februari 2008, 10:20:46


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #89 Gepost op: 22 februari 2008, 15:01:52
Bij deze ;)