Favoriete serie of film van hulpverleners

Auteur Topic: Favoriete serie of film van hulpverleners  (gelezen 9627 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 20 november 2004, 22:00:06
Baantjer
Bij de politie
Bij de Brandweer
De mensen van... (ook aardige serie)
Brandweer Amsterdam

CSI las vegas
CSI miami

en natuurlijk 112 weekend maar dat is helaas niet meer op de buis  :'( :'( :'( :'( :'( :'(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 20 november 2004, 23:09:20
Bij de Brandweer, Jerommeke? Lijkt me wel gaaf. Maar ik ken alleen Brandweer Amsterdam.  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 21 november 2004, 13:19:04
Bij de Brandweer, Jerommeke? Lijkt me wel gaaf. Maar ik ken alleen Brandweer Amsterdam.  ;D


nooit gezien?? brandweer uit New York (waren een of twee uitzendingen in 2000 ofzo)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #43 Gepost op: 22 november 2004, 00:24:44
'De serie ''Rescue'' uit de USA begon begin jaren '70, 2 EMT/Paramedics (en tevens brandwacht, hun namen zijn me even ontschoten) reden met hun hulpverleningsauto naar allerlei incidenten om hulp te verlenen. In de USA is dit zeer goede promotie geweest voor het vak van EMT en Paramedic. In de jaren '80 werd de serie in NL herhaald en naturlijk was ik een van de  regelmatige kijkers  ;)
Erg leuk om te zien dat in die jaren al cardiofonie/telemetrie bestond. Sommige zaken die in de serie voorkwamen, zoals het ziekenhuis toestemming vragen om bepaalde medicatie te mogen geven e.d. gebeurt daar in een aantal staten nog steeds.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #44 Gepost op: 22 november 2004, 20:09:43
'De serie ''Rescue'' uit de USA begon begin jaren '70, 2 EMT/Paramedics (en tevens brandwacht, hun namen zijn me even ontschoten) reden met hun hulpverleningsauto naar allerlei incidenten om hulp te verlenen. In de USA is dit zeer goede promotie geweest voor het vak van EMT en Paramedic. In de jaren '80 werd de serie in NL herhaald en naturlijk was ik een van de  regelmatige kijkers  ;)
Erg leuk om te zien dat in die jaren al cardiofonie/telemetrie bestond. Sommige zaken die in de serie voorkwamen, zoals het ziekenhuis toestemming vragen om bepaalde medicatie te mogen geven e.d. gebeurt daar in een aantal staten nog steeds.

Hee Joffry bedankt voor de naam van die serie ik heb me al maanden af zitten vragen hoe hij ook al weer hete.

Het was echt en leuke serie die ik op de deutse zender trouw iedere morgen volgde.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Rene112

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 22 november 2004, 23:40:06
'De serie ''Rescue'' uit de USA begon begin jaren '70, 2 EMT/Paramedics (en tevens brandwacht, hun namen zijn me even ontschoten) reden met hun hulpverleningsauto naar allerlei incidenten om hulp te verlenen. In de USA is dit zeer goede promotie geweest voor het vak van EMT en Paramedic. In de jaren '80 werd de serie in NL herhaald en naturlijk was ik een van de  regelmatige kijkers  ;)
Erg leuk om te zien dat in die jaren al cardiofonie/telemetrie bestond. Sommige zaken die in de serie voorkwamen, zoals het ziekenhuis toestemming vragen om bepaalde medicatie te mogen geven e.d. gebeurt daar in een aantal staten nog steeds.

Hoi!

Dit is een echte klassieker!
De serie heette trouwens "Emergency" met Johnny en Roy als hoofdpersonen. In de USA bestaat nog steeds een trouwe groep fans van deze serie.

Kijk maar eens op deze website :
http://www.emergency51.com/
Met veel foto's en geluiden.

De originele 'Squad 51' paramedic unit staat op dit moment ergens in een museum in LA.

In 1993 heb ik tijdens een vakantie de echte kazerne bezocht waar deze serie is opgenomen (is trouwens niet kazerne 51).

De serie is ooit gestart met een pilot film (1,5 uur) over de start van het paramedic systeem door de brandweer van LA. Volgens mij is dit systeem voortgekomen uit de medische hulpverlening 'in het veld' tijdens de oorlog in Vietnam. Daar is het idee ontstaan om dit ook in de 'normale' praktijk te gaan toepassen. Voor die tijd waren er alleen (particuliere) ambulances voor het vervoer...

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #46 Gepost op: 22 november 2004, 23:54:46
Rene bedankt voor de link dit is echt weer heel erg leuk om eens terug te lezen.
Jammer dat het niet meer op tv komt.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #47 Gepost op: 23 november 2004, 13:08:02
Ik kan me bij bijna iedereen aansluiten.
Ik weet dat ik als kleine man naar die serie 'London's Burning' keek.
Nu kijk ik vaak naar CSI ( mimi)en Third watch en ER werden ook niet gemist, k ben vast nog wel wat vergeten.


Rene112

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 23 november 2004, 19:00:41
Rene bedankt voor de link dit is echt weer heel erg leuk om eens terug te lezen.
Jammer dat het niet meer op tv komt.

Ik heb een 'enorme' berg videobanden waarop ik vanaf circa 1986 alles wat met de brandweer te maken had, heb opgenomen....
Daartussen moeten ook nog een paar stukjes 'Emergency' zitten. Ik heb nu ook zo'n kastje om video te digitaliseren, en zal proberen een paar stukjes online te zetten!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #49 Gepost op: 23 november 2004, 19:12:31


Ik heb een 'enorme' berg videobanden waarop ik vanaf circa 1986 alles wat met de brandweer te maken had, heb opgenomen....
Daartussen moeten ook nog een paar stukjes 'Emergency' zitten. Ik heb nu ook zo'n kastje om video te digitaliseren, en zal proberen een paar stukjes online te zetten!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

Ow ja leuk.
Laat effe weten als het gelukt is ;D
Ik wil die john weer eens zien ::) ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN