SIGMA vanuit Deventer

Auteur Topic: SIGMA vanuit Deventer  (gelezen 11316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2009, 17:21:52
Alle SIGMA-leden hebben een ID-card gekregen die alle hulpverleners in de regio gebruiken. Daarnaast hebben ze allemaal een bordje voor achter de voorruit die je moet gebruiken als je ingezet wordt. Je hebt dan niet meer bevoegdheden, wel ben je iets herkenbaarder. Als je op de opkomstplek kom, kleed je je om, zo ben je bij een afzetting al snel herkenbaar als hulpverlener.


logistiek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 117
Reactie #21 Gepost op: 13 mei 2009, 11:54:41
Alle SIGMA-leden hebben een ID-card gekregen die alle hulpverleners in de regio gebruiken. Daarnaast hebben ze allemaal een bordje voor achter de voorruit die je moet gebruiken als je ingezet wordt. Je hebt dan niet meer bevoegdheden, wel ben je iets herkenbaarder. Als je op de opkomstplek kom, kleed je je om, zo ben je bij een afzetting al snel herkenbaar als hulpverlener.

een bordje dat je MOET gebruiken????
volgens mij wil men juist daarvan af, er is volgens mij geen politieagent die daar een status aanverleend,
zo kan iedere fotograaf zo'n bordje aanschaffen ( gewoon los te verkrijgen in de winkel ) en is hij met materiaal op het rampterrrein.
volgens mij hebben we daar zoals Christian al aangeeft ID cards voor in het leven geroepen.
het klinkt als iets dat verzonnen is door een regio en niet landelijk protocol.

groet

logistiek.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #22 Gepost op: 13 mei 2009, 17:34:46
Zowiezo vind ik het een rare ontwikkeling om met eigen vervoer ter plaatse te gaan. Iets wat bij de brandweer, gelukkig, steeds meer begint uit te sterven voert de GHOR gewoon weer in. Lekker als je inzetplek op de autosnelweg is....ga je dan met je eigen auto ook over de vluchtstrook ter plaatse?
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #23 Gepost op: 13 mei 2009, 22:48:11
Sorry, het bordje mag je gebruiken.  :-[
Het heeft niets met een landelijk protocol te maken, als dat hier zo is afgesproken en alle partijen zijn daarvan op de hoogte, wat zou mij dat dan uitmaken? Je kan op iedere slak wel zout leggen, ik denk maar zo: er wordt wat gedaan om het niveau en de motivatie van SIGMA-leden op peil te houden. Dát is pas positief. En natuurlijk, als je er over denkt kom je allerlei bezwaren tegen. Maar die kom ik ook tegen als ik denk aan het niet inzetten van een kleine groep SIGMA-leden die in de buurt wonen/werken waar een een wat groter incident plaats vindt. Er zijn mensen in de buurt die goed kunnen assisteren. Zou je dan zeggen: die zetten we niet in? Ze zijn sneller ter plaatse dan een ambu die misschien wel > 20 minuten moet rijden. Let wel: ik heb het over een groter incident, niet over een aanrijding met 1 of 2 gewonden.


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #24 Gepost op: 16 mei 2009, 05:00:43
Alle SIGMA-leden hebben een ID-card gekregen die alle hulpverleners in de regio gebruiken. Daarnaast hebben ze allemaal een bordje voor achter de voorruit die je moet gebruiken als je ingezet wordt. Je hebt dan niet meer bevoegdheden, wel ben je iets herkenbaarder. Als je op de opkomstplek kom, kleed je je om, zo ben je bij een afzetting al snel herkenbaar als hulpverlener.

Dat bordje voor de herkenbaarheid zal wel mee vallen. Al rijdend is dit niet bepaald goed leesbaar.