voorrangsvoertuig om patat

Auteur Topic: voorrangsvoertuig om patat  (gelezen 1788 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Gepost op: 20 mei 2009, 16:28:22
stond in de NU.nl:   hierover heb ik een aantal vragen en opmerkingen onderaan dit bericht gezet

Zwaailicht aan voor warme patat
Uitgegeven: 20 mei 2009 11:04
Laatst gewijzigd: 20 mei 2009 11:03

ASSEN - Twee agentes hebben in Assen het zwaailicht van hun dienstauto aangezet om te voorkomen dat de juist gehaalde patat koud zou worden.
 
Hiervoor hebben de agentes een fikse uitbrander gehad. Dit zei een politiewoordvoerster woensdagochtend.

Getuigen zagen hoe de agentes hun bestelde fastfood ophaalden en voor het cafetaria voor een rood verkeerslicht kwamen te staan.

De dienders bedachten zich niet, zetten hun zwaailicht aan, negeerden het rode licht en vervolgden hun weg.



Gebeurt dit nu vaker dat voor niet prio dingen het zwaailicht en sirene wordt gebruikt?


maar het zegt mij eigenlijks dat deze dienders vanuit de patatzaak met zwaailicht en sirene gaan rijden want ze hadden ook een echte oproep prio 1 kunnen krijgen. Dan is het patat gehaald of niet; zorgen dat je er zo snel mogelijk komt of niet??

volgens het RVV mag de andere weggebruiker niet er vanuit gaan dat de voorrangsvoertuig onterecht de sirene en zwaailampen gebruikt

kan ik er dan vanuit gaan dat mensen bellen om te vragen of het inderdaad een Prio 1 rit is geweest.




7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2009, 16:45:47
Gebeurt dit nu vaker dat voor niet prio dingen het zwaailicht en sirene wordt gebruikt?

Ja hoor, dit gebeurt wel vaker. Maar niet alleen bij de politie hoor. Ik keur het niet goed, maar het zijn af en toe net mensen. Overigens heb je natuurlijk ook de bruiloften en zo waar gebruik wordt gemaakt van O&GS.

Maar het zegt mij eigenlijks dat deze dienders vanuit de patatzaak met zwaailicht en sirene gaan rijden want ze hadden ook een echte oproep prio 1 kunnen krijgen. Dan is het patat gehaald of niet; zorgen dat je er zo snel mogelijk komt of niet??

Met een echte rit is het jammer van de patat. Maar dat kan natuurlijk zomaar gebeuren.

Kan ik er dan vanuit gaan dat mensen bellen om te vragen of het inderdaad een Prio 1 rit is geweest.
Mensen bellen om van alles. Dus ja, dat gebeurd ook.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2009, 18:42:38
Niet netjes... gooi je mooi de naam van de politie te grabbel.... zeker als het waar blijkt te zijn !!!

Maar om het in perspectief te plaatsen... volgens mij zijn alle diensten daarin niet heilig... O&G signalen bij bruiloften/partijen/ gewonnen wedstrijden....

Niemand is roomser dan de paus.... en hij
die zonder zonden is werpe de eerste steen... O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


112Duiven

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2009, 19:05:08
zo'n nieuwsbericht wordt echt niet zomaar geplaatst zonder dat het nagetrokken is.
er staat ook dat een politiewoordvoerder hier een verklaring van heeft gegeven dus dan zal
het dus geen melding zijn geweest want anders hoeven de dienders ook niet aangesproken te worden ;) O0


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2009, 19:46:19
Tja opzich is dit niet een echt opzichzelf staand geval. Ik denk dat het zo'n 20 jaar geleden is dat twee dienders, nu beiden inspecteur, van het buro IJ-tunnel in Amsterdam eten gingen halen voor de gehele dienstgroep bij de chinees op de Middenweg. En omdat men niet wilde dat het eten koud werd ging er "toeters& bellen"op. Dat ging allemaal goed tot men ter hoogte van Artis kwam en daar net een tram aankwam die hen niet had opgemerkt. Dus Golfje vol in de tram, de bami en nasi tegen het voorraam aangeplakt en de beide dienders een uitdaging want de garage van de ongevallendienst(Voa) was op 10 meter afstand. Vanaf dat moment is er in Amsterdam beslist dat, waneer er gebruik van licht& geluid word gemaakt ,hiervoor toestemming van de meldkamer nodig is.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2009, 19:49:46
Tja opzich is dit niet een echt opzichzelf staand geval. Ik denk dat het zo'n 20 jaar geleden is dat twee dienders, nu beiden inspecteur, van het buro IJ-tunnel in Amsterdam eten gingen halen voor de gehele dienstgroep bij de chinees op de Middenweg. En omdat men niet wilde dat het eten koud werd ging er "toeters& bellen"op. Dat ging allemaal goed tot men ter hoogte van Artis kwam en daar net een tram aankwam die hen niet had opgemerkt. Dus Golfje vol in de tram, de bami en nasi tegen het voorraam aangeplakt en de beide dienders een uitdaging want de garage van de ongevallendienst(Voa) was op 10 meter afstand. Vanaf dat moment is er in Amsterdam beslist dat, waneer er gebruik van licht& geluid word gemaakt ,hiervoor toestemming van de meldkamer nodig is.

Thanks Ron voor de info, hield me altijd al bezig waarom ze dat moesten vragen  :P


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #6 Gepost op: 20 mei 2009, 22:26:10
niet alleen in Amsterdam hoor. Maar das niet alleen naar aanleiding van dit incidentje ;)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 mei 2009, 22:33:09
In Amsterdam was dit dus wel de aanleiding om het in te voeren. Nadien is het landelijk ingevoerd.