Ambulancechauffeur mishandeld

Auteur Topic: Ambulancechauffeur mishandeld  (gelezen 5557 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

frankj

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2009, 10:58:08
Waarom zou wat die chauffeur gedaan zou hebben niet kloppen ? Niemand weet tot nu toe ( alleen uit de media ) waarom deze chauffeur betreffende beslissing heeft genomen een rood verkeerslicht te negeren zonder OGS.

het is idd te triest voor woorden!!
alleen wat de chauffeur doet klopt ook niet.
Die begrijpt het niet helemaal ::)


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2009, 11:12:13
Ik kan me indenken dat je als ACH bepaalde beslissingen neemt. Er moet alleen wel bedacht worden wat dit voor verkeersbeeld geeft voor de overige weggebruikers.

Als deze haast zo groot is, kan hij bij het negeren toch op zijn minst blauw-blauw aanzetten, als teken dat hij iets gaat ondernemen, wat buiten het verwachtingspatroon valt van de overige weggebruikers?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2009, 11:30:52
Ik sluit me aan bij de weloverwogen boodschap van Matthijs. Natuurlijk zijn er talloze redenen waarom je in ons vak voor een afwijkend handeling kiest, het blijft tenslotte maatwerk als je met mensen bezig bent. Echter, je moet ook oog hebben voor je eigen veiligheid en die van je mede-weggebruikers. Het was een kleine moeite geweest om de blauwe lampen aan te zetten. Formeel gezien heeft hij geen voorrang gevraagd als er geen OGS is gebruikt. Daarom moet hij/zij het niet nemen.


Bovenstaand gaat natuurlijk uit van juiste berichtgeving in de media. Klopt het wel dat er geen OGS is gebruikt? Weten we dat zeker?

Verder keur ik het gedrag van dader streng af, er zijn ook hier geen verzachtende omstandigheden. Je blijft met je klauwen vna mij en mijn collega's af!  >:(

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2009, 11:37:33
Wat ik nog niet in mijn vorige post stond, is dat ik uiteraard het gedrag van de automobilist en met name het fysieke geweld absoluut niet goedkeur!!

Mijn schoonvader is ACH en het laatste waar ik op zit te wachten is een telefoontje dat een onverlaat hem het ziekenhuis heeft ingeslagen. Overigens zoek ik zelf ook werk in deze branche, ondanks al het geweld waar momenteel veel over te doen is.

tips voor vacatures zijn welkom in PM
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #14 Gepost op: 16 juni 2009, 12:39:51

Verder keur ik het gedrag van dader streng af, er zijn ook hier geen verzachtende omstandigheden. Je blijft met je klauwen vna mij en mijn collega's af!  >:(

WM

Volgens mij blijf je gewoon af van iedereen!!!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2009, 13:25:30
Ambulancechauffeur in gezicht geslagen

maandag 15 juni 2009 | 11:48 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 16 juni 2009 | 13:06
http://www.destentor.nl/regio/deventer/5116130/Ambulancechauffeur-in-gezicht-geslagen.ece

DEVENTER - Aan de Nico Bolkesteinlaan is zondagavond een 44-jarige man uit Deventer aangehouden voor mishandeling van een ambulancechauffeur.

Het slachtoffer was met zijn collega en een patiënt op weg naar het ziekenhuis. Daarbij voerde hij geen zwaailicht- of sirene, maar er was wel haast geboden om de patiënt naar het ziekenhuis te brengen.

De ambulancechauffeur reed door het rode verkeerslicht en dat wekte bij de later aangehouden Deventenaar kennelijk de nodige irritatie. Hij reed de ambulance klem, stapte uit, en door het geopende portierraam sloeg hij de ambulancemedewerker met zijn vuist in het gezicht. Een passerende politieman hield de belager aan.

Volgens directeur Piet Huizinga van de Regionale Ambulance Vereniging IJssel-Vecht kon de ambulancemedewerker ervoor kiezen al dan niet de sirene te voeren. ,,We kennen verschillende codes. In dit geval ging het om de zogenoemde A2-code.Dan gaat het om patiënten die niet direct in levensgevaar zijn. De ambulancechauffeur moet dan aan de hand van de verkeerssituatie inschatten of hij al dan niet de sirene voert. Het was rustig op de weg en de chauffeur schatte de situatie zo in dat er geen verkeersonveilige situatie zou ontstaan als hij geen sirene voer. Achteraf had hij dat misschien beter wel kunnen doen maar het geeft natuurlijk geen pas om dan maar de chauffeur in zijn gezicht te slaan.''
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 16 juni 2009, 13:30:15
Ambulancechauffeur in gezicht geslagen

maandag 15 juni 2009 | 11:48 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 16 juni 2009 | 13:06
http://www.destentor.nl/regio/deventer/5116130/Ambulancechauffeur-in-gezicht-geslagen.ece

DEVENTER - Aan de Nico Bolkesteinlaan is zondagavond een 44-jarige man uit Deventer aangehouden voor mishandeling van een ambulancechauffeur.

Het slachtoffer was met zijn collega en een patiënt op weg naar het ziekenhuis. Daarbij voerde hij geen zwaailicht- of sirene, maar er was wel haast geboden om de patiënt naar het ziekenhuis te brengen.

Sjonge die vent heeft het vermogen van een dweil. Wat een simpele 'oplossing' om dan maar te gaan slaan als je het blijkbaar niet met woorden afkan. zielig, heel zielig :(

De ambulancechauffeur reed door het rode verkeerslicht en dat wekte bij de later aangehouden Deventenaar kennelijk de nodige irritatie. Hij reed de ambulance klem, stapte uit, en door het geopende portierraam sloeg hij de ambulancemedewerker met zijn vuist in het gezicht. Een passerende politieman hield de belager aan.

Volgens directeur Piet Huizinga van de Regionale Ambulance Vereniging IJssel-Vecht kon de ambulancemedewerker ervoor kiezen al dan niet de sirene te voeren. ,,We kennen verschillende codes. In dit geval ging het om de zogenoemde A2-code.Dan gaat het om patiënten die niet direct in levensgevaar zijn. De ambulancechauffeur moet dan aan de hand van de verkeerssituatie inschatten of hij al dan niet de sirene voert. Het was rustig op de weg en de chauffeur schatte de situatie zo in dat er geen verkeersonveilige situatie zou ontstaan als hij geen sirene voer. Achteraf had hij dat misschien beter wel kunnen doen maar het geeft natuurlijk geen pas om dan maar de chauffeur in zijn gezicht te slaan.''


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2009, 12:38:38
Sorry mijn reactie moest eronder komen te staan en niet in die citaat.

Sjonge die vent heeft het vermogen van een dweil. Wat een simpele 'oplossing' om dan maar te gaan slaan als je het blijkbaar niet met woorden afkan. zielig, heel zielig


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 19 juni 2009, 00:13:43
Als jij het normaal vind om eigen rechter te spelen....

Palmpje je hebt niet goed gelezen!
De discussie was niet of de automobilist goed gehandeld had! Ik vertelde ook dat niet correct was! Zulke mensen moeten gewoon nooit meer achter het stuur terecht komen!
Maar het gaat er in mijn geval om dat de ambulance chauffeur verklaardt met HAAST naar het ziekenhuis moest maar GEEN OGS aan heeft en dan door het rood rijd!

Is het niet zo dat je dan, laat ik het anders zeggen, dat door dit soort acties van de ambulancechauffeur chaufeurs van OGS voertuigen in een positie zet die door overige mensen beschouwd worden als "die mogen ook zomaar alles" door dit soort acties!

DAT is de discussie!

Ik hoop dat je begrijpt dat ik DAAROVER een discussie los wil maken!
Zinloos geweld of eigenlijk geweld in het algemeen is NOOIT goed te praten!!

 Even een opfrisser: politie, KLPD en dienst beveiliging koninklijk huis etc gebruiken ook niet altijd OGS voor hun dringende taken...zij schijnen daar een status aparte vor te hebben, beetje discutabel wel dat die regeling tbv DKDB etc. niet opendbaar en in te lezen zijn maar goed, er is dus meer mogelijk dan altijd maar OGS aan dag en nacht om een taak te vervullen, meerdere wegen naar Rome etc.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2009, 11:52:14
Even een opfrisser: politie, KLPD en dienst beveiliging koninklijk huis etc gebruiken ook niet altijd OGS voor hun dringende taken...zij schijnen daar een status aparte vor te hebben, beetje discutabel wel dat die regeling tbv DKDB etc. niet opendbaar en in te lezen zijn maar goed, er is dus meer mogelijk dan altijd maar OGS aan dag en nacht om een taak te vervullen, meerdere wegen naar Rome etc.

Heb ooit keer DKDB op de snelweg gehad, die wel zulk asociaal weggedrag vertoonde, dat ik daar op een zeer foute en agressieve manier op heb gereageerd, door min of meer soort snijbeweging te maken. Ga ik niet goedpraten, verkeerde reactie, weet ik, was in mijn jongere wildere jaren  :-[

Echter als je als DKDB met een hoge snelheid zelfs kriskras door het verkeer aan t scheuren bent, wat is dan de overweging om juist geen OGS te voeren, wie het weet mag het me uitleggen.

Zoals in het andere topic over gebruik blauw-blauw, snap ik de onopvallende surveillance, maar dit geval dus neit
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV