Strandpolitie, de politie met een reddingsbrigade taak (regio Haaglanden)

Auteur Topic: Strandpolitie, de politie met een reddingsbrigade taak (regio Haaglanden)  (gelezen 12509 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Dit kwam ik tegen op Nu.nl, dit bericht heb ik volgens mij ook op het journaal. Na de brandweer op het strand neemt nu de politie het over??

http://www.nuvideo.nl/algemeen/28428/strandpolitie-beleeft-drukke-dagen.html

Vreemd dat dit niet door de reddingsbrigade wordt opgepikt.

9910001


9910001


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
In de telegraaf staat vandaag dat de reddingsbrigade pas vanaf aankomend weekend continu actief aanwezig zal zijn. Vanaf dat tijdstip zal de politie zich meer bezig gaan houden met handhaving en toezicht


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
De Haagse collega's zijn deze week al (bijna) elke dag in dienst geweest, net als veel andere brigades hier in de regio... Trouwens mensen die de AD hebben gelezen op de voorpagina staat een auto van de HVRB (brandweerstriping) op de achtergrond, 'reddingsbrigade nog niet aanwezig' ::).

@9910001

De 'brandweerauto's' op scheveningen (wagenparknummers: 80-00t/m 80-04, roepnummers : 80-10, 80-20 etc.) zijn van de Reddingsbrigade Den Haag... En worden af en toe door de brandweer en andere brigades gebruikt voor andere taken.

En Maxx; de HVRB is in de schoolvakanties alle dagen aanwezig op het strand (met minimaal twee posten, en 4 auto's) en in het weekend met 5 posten geopend... alhoewel ze zoals eerder gezegd deze week ookal aanwezig zijn.

En de Strandpolitie doet inderdaad over de hele Haaglandse kust ook reddingen...vaak i.s.m. de reddingsbrigade.

Joost (Heeft gisteren ook tot een uurtje of 22:00 in dienst gezeten :P)

PS. Heeft de strandpolitie nieuwe boten? ??? De RB vaart daar al een aantal jaar in volledig geel... nu de politie ook blijkbaar :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
De politie in Den Haag heeft als enige in Nederland een speciaal opgeleid (tot reddingszwemmer) strandteam en voeren al jaren reddingen uit op het strand.

http://www.regio15.nl/politie/achtergrond-info/1102-kust-detachement
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
PS. Heeft de strandpolitie nieuwe boten? ??? De RB vaart daar al een aantal jaar in volledig geel... nu de politie ook blijkbaar :P

Nee, juist andersom :)

Voorheen had de strandpolitie gele boten en de reddingsbrigade oranje boten.

Nu heeft de politie RIB's met donkerblauwe tube wel witte console en de reddingsbrigade gele boten (terwijl RedNed definitief de lijn naar oranje materieel heeft ingezet...)

Kennelijk had de politie nog een gele boot liggen of het is wederom veranderd. Die jongens rijden om de twee jaar immers ook in nieuwe terreinwagens... ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
De politie in Den Haag heeft als enige in Nederland een speciaal opgeleid (tot reddingszwemmer) strandteam en voeren al jaren reddingen uit op het strand.

http://www.regio15.nl/politie/achtergrond-info/1102-kust-detachement
dank voor de link!!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis


Dienst : Politie Haaglanden
Afdeling/Buro : Bureau Scheveningen
Soort voertuig : terreinvoertuig
Merk : Toyota
Type : Hi-Lux 2.5D 4WD
Kenteken : 64-VVN-8
Wagennummer : 8304
Bouwjaar : 2008
In dienst sinds : 08-10-2008
Bijzonderheden : in gebruik bij het stranddetachement van Politie Haaglanden

Grtz,
Marcel

 

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Kennelijk had de politie nog een gele boot liggen of het is wederom veranderd. Die jongens rijden om de twee jaar immers ook in nieuwe terreinwagens... ;)

Okee, ik dacht eerst dat dat filmpje vanaf een RB boot opgenomen was :P

En Jerommeke, dit is trouwens niet alleen Den Haag maar ze worden over de hele kuststrook van Haaglanden ingezet (bijv. : http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/1892-meisje-valt-van-paard-ter-heijde ).

Trouwens nog een leuk detail: de reddingsbrigade heeft een politieroepnummer voor contact met deze heren/dames ;) Terwijl je in de rest van NL vaak ziet dat de politie op de RB kanalen/gespreksgroepen zit.

Ik vind die 'traffic advisors' eigenlijk best vet staan op de nieuwe auto's  :)

Joost


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis

En Jerommeke, dit is trouwens niet alleen Den Haag maar ze worden over de hele kuststrook van Haaglanden ingezet (bijv. : http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/1892-meisje-valt-van-paard-ter-heijde ).


Jup, ik doelde op Haaglanden in totaal. Zij zijn de enige regio die dit op deze wijze geregeld hebben ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Dit geeft aan waarneer moet je als brigade beginnen met de strandbewaking, maar je moet wel de mensen hebben. In eerste instantie komt het vreemd op mij over dat de politie in deze week het werk mag doen en daarna de brigade. Het is wel begrijpelijk dat je pas vanaf de start van de vakantie kan beginnen.

9910001
9910001