Politie surveillancebussen

Auteur Topic: Politie surveillancebussen  (gelezen 186935 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Odin

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #460 Gepost op: 25 januari 2014, 13:01:13
Wat ik jammer vind, is het gebrek aan innovatie/doorontwikkeling.
Veel gehoord argument is; Zo hebben we het altijd gedaan en het werkt toch.
Goed is goed. Terwijl de huidige T5 setup alweer een jaartje of 5 oud is.

Persoonlijk vind ik zo'n kist een onding. Relatief zwaar, diep voor kleinere collega's, alles wordt er los in gedonderd en de klep klapt nogal eens open tijdens het rijden.
Er zijn hartstikke mooie lichtgewicht en modulaire systemen op de markt, die je precies naar wens van de klant kunt inrichten.
De betere merken zijn ook gekeurd en crash getest, i.t.t. zo'n houten kist.

Veel gehoorde klacht in het Brabantse, is het ontbreken van het aparte arrestantencompartiment (celletje).
I.t.t. bijv. de randstad Eenheden, is er een beperkt aantal cellencomplexen. Hierdoor moet er in bepaalde gebieden relatief lang worden gereden met lastige 'klanten'.
Genoeg tijd voor hen om de bus vol te spugen, kotsen, viespeuken, slopen etc. In zo'n apart celletje bleef e.e.a. beperkt en het was makkelijker te reinigen.

Voor wat betreft het vermogen is het zo dat er snel 'spastisch' wordt gereageerd bij een aanvraag voor meer vermogen.
"Waarom moet dat?" "Gaan ze alleen maar meer racen"
Heb daarentegen een aantal voorbeelden, waarbij ik zwaardere motorisering heb ingezet en dit in de praktijk A. beter werkt en B. betrouwbaarder is gebleken.
Je hebt reserves, waardoor je niet altijd het maximale hoeft te vragen van een aandrijflijn.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #461 Gepost op: 25 januari 2014, 16:18:55
Citaat van: Odin link=msg=1239393 date=1390651273
en de klep klapt nogal eens open tijdens het rijden.

Ik weet niet hoe jij een drempel neemt maar dat is hier nog nooit gebeurd... En ik ga soms ook met 4 wielen los als het moet...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #462 Gepost op: 25 januari 2014, 16:50:10
Citaat van: Odin link=msg=1239393 date=1390651273
Persoonlijk vind ik zo'n kist een onding. Relatief zwaar, diep voor kleinere collega's, alles wordt er los in gedonderd en de klep klapt nogal eens open tijdens het rijden.
Er zijn hartstikke mooie lichtgewicht en modulaire systemen op de markt, die je precies naar wens van de klant kunt inrichten.

Veel gehoorde klacht in het Brabantse, is het ontbreken van het aparte arrestantencompartiment (celletje).

De zogenaamde Brabantse celletjes zijn verdwenen omdat er geen vluchtluik in zat en dat dit dus niet meer is toegestaan.
Die lichtgewicht en modulaire systemen gebruiken wij nu (in de pré LAPV voertuigen) al een tijd en die werken in ieder geval niet. De rails gaan stuk, de sluitingen breken af en de hele ladenblokken piepen en kraken zo erg dat je er helemaal gestoord van wordt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #463 Gepost op: 25 januari 2014, 22:16:18
Het ladesysteem dat bij ons door TMCS werd ingebouwd werkte altijd erg goed. Geen piepjes, geen kraakjes en altijd betrouwbaar. Helaas wisselt de kwaliteit bij Honac nog wel eens.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #464 Gepost op: 26 januari 2014, 09:51:12
Citaat van: Jerommeke link=msg=1239478 date=1390665010
De zogenaamde Brabantse celletjes zijn verdwenen omdat er geen vluchtluik in zat en dat dit dus niet meer is toegestaan.

Apart. Hier in het Drentse is een tijdje terug nog een bus verbouwd. Er is een cel in geplaatst. Zonder dakluik.


msk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #465 Gepost op: 8 februari 2014, 12:21:52
Citaat van: CopVR3 link=msg=1239621 date=1390726272
Apart. Hier in het Drentse is een tijdje terug nog een bus verbouwd. Er is een cel in geplaatst. Zonder dakluik.

is daar een foto van?


Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #466 Gepost op: 5 maart 2014, 17:06:34


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dienst: Politie
Korps: Amsterdam-Amstelland
District: *
Standplaats: Amsterdam
Soort Voertuig: Surveillancebus
Merk en type: Volkswagen Transporter T5
Kenteken: 5-SGH-7
Bijzonderheden: Heeft de nieuwste strijping.
P.S. Stond vandaag op de Eenhoorn, iemand enig idee wel district/bureau?


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #467 Gepost op: 5 maart 2014, 19:24:23
Citaat van: Maxdate link=msg=1248155 date=1394035594


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dienst: Politie
Korps: Amsterdam-Amstelland
District: *
Standplaats: Amsterdam
Soort Voertuig: Surveillancebus
Merk en type: Volkswagen Transporter T5
Kenteken: 5-SGH-7
Bijzonderheden: Heeft de nieuwste strijping.
P.S. Stond vandaag op de Eenhoorn, iemand enig idee wel district/bureau?

geen LAPV opbouw??? Is dat nog iets van 020 tegen 010?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #468 Gepost op: 5 maart 2014, 19:32:41
Citaat van: EvEs link=msg=1248195 date=1394043863
geen LAPV opbouw??? Is dat nog iets van 020 tegen 010?

Het is of de 010 opbouw of gewoon een bus met alleen een lichtbak. 020 beweerd dat dit het is en blijft. Bussen zijn ook gewoon trage schakelbakken. Alleen de hondengeleiders hebben een automaat.


Maxdate

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • Aspirant politie N4 "eenheid Amsterdam"
Reactie #469 Gepost op: 5 maart 2014, 19:41:49
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1248197 date=1394044361
Het is of de 010 opbouw of gewoon een bus met alleen een lichtbak. 020 beweerd dat dit het is en blijft. Bussen zijn ook gewoon trage schakelbakken. Alleen de hondengeleiders hebben een automaat.

Als de rest van Nederland rechts gaat, gaat Amsterdam links. Dit is toch al jaren bekend. Ik vind het wel erg lelijk die 2 extra strepen. Had liever de LAPV gezien, maarja daar kunnen we dus nog lang op wachten in korps AA