Hoeveel ambulancemensen lezen hier?

Auteur Topic: Hoeveel ambulancemensen lezen hier?  (gelezen 196736 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #110 Gepost op: 12 februari 2011, 22:30:32
Of, toen ze het erop zette klopte het wel ...
Geloof niet alles wat je denkt.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #111 Gepost op: 12 februari 2011, 22:31:07
Praktisch hetzelfde, toch? 98uiye
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Isis

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 14 februari 2011, 09:38:22
Dat klopt, het is de enige ambulancedienst die rechtstreeks verbonden is aan een UMC, hier dus het UMCG.

Je antwoord klopt niet als je het over Ambulancezorg Groningen hebt waar Rooster werkzaam is. Stadskanaal en Ter Apel zijn 2 van de 13 posten van deze dienst.
UMCG Ambulancezorg, (Drenthe, een deel van Friesland en de Friese eilanden) is de organisatie die nauw met het UMCG samenwerkt, een uniek samenwerkingsverband.


rooster

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Reactie #113 Gepost op: 16 februari 2011, 21:55:38
Isis heeft gelijk, ik ben werkzaam voor rav groningen. UMCg heeft drenthe. Verder heb ik sinds juni 2010 mijn sosa, en het bevalt mij zeer goed  0098


Isis

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 21 februari 2011, 09:03:35
Leuk! Veel plezier in je mooie baan!  

( in een voor mij vertrouwde omgeving  ;) )


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #115 Gepost op: 30 juni 2011, 07:41:33
Sinds dit voorjaar werkzaam als ambulanceverpleegkundige i.o. bij Connexxion Ambulancezorg, RAV Zeeland.
Net van de week mijn "proeve van bekwaamheid" met succes afgerond dus vanaf vandaag zonder begeleider op de auto. En na de zomer de SOSA.

leuke provincie om in te werken: veel bedrijven waar nogal eens wat mis gaat, veel buitenlandse arbeiders, veel toeristen van april t/m september en natuurlijk zon zee en strand (en daar gaat het ook nog wel eens mis!)
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #116 Gepost op: 30 juni 2011, 09:21:42
Isis heeft gelijk, ik ben werkzaam voor rav groningen. UMCg heeft drenthe. Verder heb ik sinds juni 2010 mijn sosa, en het bevalt mij zeer goed  0098

Gewoon nieuwsgierig (oude werkgever) maar wat is er nu gebeurd met de ZTM, had in de hele provincie standplaatsen.. Bestaat de 'oude' ZTM nog in een andere vorm?


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #117 Gepost op: 30 juni 2011, 10:13:42
Sinds dit voorjaar werkzaam als ambulanceverpleegkundige i.o. bij Connexxion Ambulancezorg, RAV Zeeland.
Net van de week mijn "proeve van bekwaamheid" met succes afgerond dus vanaf vandaag zonder begeleider op de auto. En na de zomer de SOSA.

Als ik het dus goed begrijp gaan jullie aan "de overkant" nu op de ambu op de oude wijze?


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #118 Gepost op: 1 juli 2011, 11:37:17
De RAVU is ermee begonnen maar steeds meer diensten nemen de stap terug. Voornaamste reden is het feit dat de "zwakke" broeders (en zusters ;)) er meteen worden uitgehaald zonder dat de dienst zelf ook nog de kosten van de SOSA moet betalen.

Tijdens een sollicitatie gesprek krijg je een indruk van iemand maar je weet nooit 100% zeker of iemand het aankan. Door "voor" te werken is dat wel het geval. Ik ben zelf werkbegeleider en ik weet meestal binnen 2 weken of iemand geschikt is, ja of nee. Je ziet het aan de houding, attitude en kennis. Wij zijn doorpakkers en als je dat niet hebt dan wordt het nooit wat.

Even een zijstap: 3 van de cursisten zijn deze week geslaagd voor de SOSA. Natuurlijk hebben ze het zelf gedaan en onze rol is heel bescheiden geweest maar het geeft toch een fijn gevoel dat onze "kindjes" het gehaald hebben.

Vergeet ook niet dat het geenszins duidelijk is wat de toekomst brengt voor de SOSA. Formeel gesproken zijn ze failliet maar de werkgevers hebben bijgelapt om de opleiding overeind te houden. Volgens mij is dat voor een periode van slechts 2 jaar. En daarna...??

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #119 Gepost op: 1 juli 2011, 18:55:28
Inderdaad een logische stap, eerst beoordelen of het wel gaat lukken.
De kennis die je in de 8 weken op moet doen is voldoende om "los" op de auto te kunnen. Je kent het protocollenboek en de toelichting, het handelingsschemaboek en het leerboek ambulancverpleegkundige.
Daarmee is de kans ook vrij zeker dat je de SOSA gaat halen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.