Roepnummer systeem

Auteur Topic: Roepnummer systeem  (gelezen 11958 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Siebert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2004, 19:53:34
Laat ik ook eens een keer een berichtje achterlaten.
Om even op het lijstje te reageren:

aanvalsploeg 1e TS = 111+112
waterploeg 1e TS = 113+114
etc. voor 2e, 3e en 4e TS

en volgens mij wordt het redvoertuig ook vaak aangeduid met 115 en de HV met 117 (of ook 115  ???)

mvg Sietse


email

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2004, 10:52:52
werkt perfect
Wij gebruiken het al bij het uitrukken van 1 TAS Iedereen weet precies wie er bedoeld word. Als wij met beide posten uitrukken, is deze nummering natuurlijk nog veel makkelijker. Wij schakelen (zelfs bij 2 tassen) over op het peletons verbindings schema. Dwz de 1e tas blijft op het lokale portofoonkanaal.  De 2e gaat op kanaal 20 zitten, de bevelvoerenden en de eventuele ovd op kanaal 38. Effe wennen, maar na een tijdje heel makkelijk en rustig. Echt een aanrader!!
Groetjes

Email


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 februari 2004, 14:43:57
Mooi he al die voertuigen bij de Zwarte Markt, na 5 keer op een zaterdag zijn we het wel een beetje zat. Maar goed ik dwaal af.
Het systeem is al door meerdere mensen uitgelegd en eigenlijk heb ik er niks aan toe te voegen.
Alleen als de hoogwerker/ ladderwagenof het hulpverleningsvoertuig onderdeel uitmaakt van een uitruk krijgt hij het nummer 115. Opereert het voertuig op zichzelf kan het gewoon 110 of een 120 enz enz zijn.

Groetjes Jaap


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #13 Gepost op: 19 februari 2004, 14:43:21
In Goes hoor ik ze ook wel eens met die nummers werken, enkel bij een wat groter incident.

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 19 februari 2004, 15:27:58
In Goes hoor ik ze ook wel eens met die nummers werken, enkel bij een wat groter incident.

Christian
dat zijn dan de incidenten waar een OVD bij is,en hij meerdere eenheden onder zijn hoede heeft


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 19 februari 2004, 18:11:46
Hier ben ik dan eindelijk  :D Maar zoetermeer maakt hier inderdaad gebruik van. Hoe hun ervaringen hier precies mee zijn weet ik niet maar het werkt volgens mij goed. Ook met het meeluisteren is het weleens wat makkelijker als je nummers hoort in plaats van namen.

Groeten Ricardo B
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


jan-02

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2004, 15:31:20
Even voor iedereen die dit roepnummersysteem alleen gebruiken met grote incidenten. Moeten jullie dan niet te veel overschakelen van het ene naar het andere systeem lijkt me lastig.
We hebben trouwens zelf een maal geoefend met zo'n systeem en ik vond het wel ter dege wennen met al die nummers, maar denk wel als het er een maal inzit moet je er structueel mee werken en niet de ene keer wel en de andere keer weer niet. Brengt alleen maar verwaring als je meerder systemen gebruikt.

Vind persoonlijk gewoon landelijk invoeren en bij de nieuwe opleidingen gelijk meegeven.

Groeten Jan


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 22 februari 2004, 15:33:43
tja,wat is lastig.Wij schakelen pas om bij grote incidenten,het is even aanpassen maar het lukt goed.
Maar ik ben het wel met je eens om 1 landelijk systeem in te voeren


Rene112

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 22 februari 2004, 23:25:27
tja,wat is lastig.Wij schakelen pas om bij grote incidenten,het is even aanpassen maar het lukt goed.
Maar ik ben het wel met je eens om 1 landelijk systeem in te voeren

Ik denk dat jij vooral doelt op het gebruik van 100, 110, 120 etc. voor de OvD en bevelvoerders. Het gaat mij juist om het gebruik van roepnummers binnen een tankautospuit.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 22 februari 2004, 23:28:00
Ik denk dat jij vooral doelt op het gebruik van 100, 110, 120 etc. voor de OvD en bevelvoerders. Het gaat mij juist om het gebruik van roepnummers binnen een tankautospuit.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard
AHA,op die manier.Tja wij gebruiken nog steeds het systeem van de nrs 123 en 4,en eigenlijk tot volle tevredenheid