Bekeuring krijgen vanwege een groen verkeerslicht

Auteur Topic: Bekeuring krijgen vanwege een groen verkeerslicht  (gelezen 1756 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Gepost op: 11 september 2009, 04:42:41
Citaat
Op woensdag 9 september 2009  13:57 schreef maickeltje het volgende:
Helaas moest het mij weer over komen.

Vannacht rond 1 uur reed ik naar huisje toe, het was lekker rustig op de weg en er zat maar 1 auto achter mij, verder totaal geen auto's te zien.

Het stoplicht staat op rood, ts komt netjes met 80 eraan rijden maar ik ging totaal niet op de rem in de hoop dat het stoplicht op groen zou springen :)
En zeg maar net op het moment dat ik 1 meter voor het stoplicht ben spring het stoplicht netjes op groen, HA HA dacht ts dat heb ik weer mooi voor elkaar.

Maar nee hoor op eens zie ik de auto achter mij knipperen met de lampen... en begint me in te halen opeens een bordje  : Politie STOP!!!!!!!

Ik dacht whaaaa? wat is dit nu weer?
Komt meneer ome agent er aan en geeft mij een print voor de intentie door rood te rijden!!!!! Terwijl ts door groen rijd en weet hoe de stoplichten daar in elkaar zitten als je er elke nacht 2 jaar lang komt.

een Bekeuring krijgen omdat ik de intentie had door rood te rijden maar door groen reed. :'(

http://forum.fok.nl/topic/1338558/
Kan dat wat deze persoon zegt of niet ?


Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 11 september 2009, 05:28:59
Leuk verjaardagsverhaal.

Twee dingen:
-Je kan GEEN bon krijgen voor een mogelijke intentie om door rood te rijden. Lijkt me ook lastig te omschrijven.

-Je kan WEL een bon krijgen als je stopt voor een groen verkeerslicht.

Beide gevallen niet van toepassing, dus is het verhaal stierenuitwerpselen.  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2 Gepost op: 11 september 2009, 17:20:27
Een meter voor het verkeerslicht? Met 80 km/u heb je dan al snel een lineaal nodig om te kijken of je er niet al overheen bent. Bovendien ben je de stopstreep waarschijnlijk al gepasseerd...

Maar poging tot overtreding is niet strafbaar, en dan is door rood rijden zelfs eigenlijk een gedraging!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3 Gepost op: 11 september 2009, 18:12:59
Klopt.... en het voor/achter (in elk geval het niet op de juiste manier) de stopstreep stoppen zonder door rood te rijden kost tegenwoordig 50 euries.
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 11 september 2009, 21:33:52

-Je kan WEL een bon krijgen als je stopt voor een groen verkeerslicht.


Of stil blijft staan terwijl hij op groen springt (even voor de zoutopslakkenleggers) (m.a.w. als het verkeer geen doorgang kan vinden omdat jij blijft staan)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !