Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420472 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sasla

• Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Reactie #600 Gepost op: 26 juni 2013, 21:38:06
Citaat van: DeMassel link=msg=1177953 date=1372272231
Ik vind het geen nette begeleiding.

Verkeer wordt onnodig lang stil gehouden terwijl de slagbomen gesloten zijn kon de ambu er toch niet langs.

De passerende metro zorgt al voor extra vertraging tijdens de rit. Door deze hele tijd het verkeer op de kruising tegen te houden, heeft de ambu juist een lang stuk vrij baan. Haalt weer een klein beetje van de verloren tijd terug ::)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #601 Gepost op: 26 juni 2013, 22:03:16
De enige vraag die ik heb is in dit geval waarom heeft de meldkamer niet optijd de RET telefoon gepakt om te zorgen dat metro's geen activatie hadden gedaan waardoor de slagbomen omhoog zouden blijven.
Dit leverde het spoedtransport nu een vertraging op van minimaal 40 seconden wat ik uitgerekend heb.

@DeMassel,
Neem van mij aan dat de jongens en meiden van de Eenheid Rotterdam heel goed weten wat zij doen want dit is min of meer dagelijkse kost voor ze om te zorgen dat een spoedtransport zich veilig en vlot kan verplaatsen van A naar B.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #602 Gepost op: 26 juni 2013, 22:24:09
Citaat van: enrico1972 link=msg=1177987 date=1372276996
De enige vraag die ik heb is in dit geval waarom heeft de meldkamer niet optijd de RET telefoon gepakt om te zorgen dat metro's geen activatie hadden gedaan waardoor de slagbomen omhoog zouden blijven.
Dit leverde het spoedtransport nu een vertraging op van minimaal 40 seconden wat ik uitgerekend heb.

@DeMassel,
Neem van mij aan dat de jongens en meiden van de Eenheid Rotterdam heel goed weten wat zij doen want dit is min of meer dagelijkse kost voor ze om te zorgen dat een spoedtransport zich veilig en vlot kan verplaatsen van A naar B.

Is er in Rotterdam zoveel mogelijk qua communicatie met de RET dat ze zelfs het openbaar vervoer tijdelijk plat leggen?
Krijg je dan niet een vertraging en klachten bij de RET?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #603 Gepost op: 26 juni 2013, 22:29:24
Bij een spoedtransport over de dorpsweg wordt aan de RET verzocht de busbaan vrij te houden, ik weet niet hoe het zit met de metro´s en het stilleggen daarvan

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #604 Gepost op: 26 juni 2013, 22:31:47
Toen de centralepost ( bus en tram ) van de RET nog op de Kleiweg zat ( ik weet dat dat lang geleden is ) had elke centralist 1 aparte telefoon en als men die oppakte dan kreeg men direct de politiemeldkamer ( centralist ) en andersom.
Ik ga er even vanuit dat dit nu nog steeds is op deze of soortgelijke manier maar iig direct contact zonder tussenkomst is er zeker nog.

En zo'n grote vertraging zal er niet oplopen in een geval als dit. De vertraging zal minder groot voor de RET zijn als het nu voor het spoedtransport was.
En wat Vroemvroem al zegt er wordt wel vaker een verzoek gedaan om bepaalde stukken voor een spoedtranspoort vrij te houden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #605 Gepost op: 26 juni 2013, 22:32:14
Citaat van: thetwin84 link=msg=1177999 date=1372278249
Is er in Rotterdam zoveel mogelijk qua communicatie met de RET dat ze zelfs het openbaar vervoer tijdelijk plat leggen?
Krijg je dan niet een vertraging en klachten bij de RET?
Tussen meldkamer van de regio en de meldkamer van het OV bedrijf (zéker in DH, R'dam en/of A'dam) zijn hotline's en heeft de ene cetralist het direct met een centralist te doen die kan ingrijpen (dwz op de GMK of in het OV, tweerichtingen dus!). En ja, dan kan er veel worden geregeld, bedenk situatie's als een overval en dat de overvallers in de bus/tram stappen. Even bellen, binnen 30 seconden is de bus/tram gelokaliseerd en kan er actie op ondernomen worden, met medeweten van de bestuurder. Het laten wachten van een metro is dan zéker een optie.

Ik weet niet hoe de metro's in Rotterdam communiceren met overwegen, maar ik dacht begrepen te hebben dat zij bij vertrek van het station een aanvraag doen, en bij benadering van de overwegen dit doorwerkt. En er dus zonder aanvraag tot de bomen gereden moet worden, dan gaan de bomen dicht, en dan komt er een sein veilig. Dwz even 10 meter voor de overweg wachten zonder 'aanvraag' en de bomen blijven hoog - en het spoedtransport kan door.

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #606 Gepost op: 26 juni 2013, 22:40:31
Snap niet waarom die metro of wat het ook is geen stopteken krijgt.

Vroemvroem

• Senior gebruiker
Reactie #607 Gepost op: 26 juni 2013, 22:41:32
Citaat van: Marrk link=msg=1178009 date=1372279231
Snap niet waarom die metro of wat het ook is geen stopteken krijgt.
Dan blijven de bomen nog langer omlaag staan Marrk ::)

Marrk

• Forum gebruiker
Reactie #608 Gepost op: 26 juni 2013, 22:44:32
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1178012 date=1372279292
Dan blijven de bomen nog langer omlaag staan Marrk ::)

Duh! Dan rij je er toch omheen. Vaak genoeg gedaan met dit soort klusjes in Rotterdam eo

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #609 Gepost op: 26 juni 2013, 22:46:24
Ik denk ( heel gevaarlijk natuurlijk  ;) ) dat Marrk bedoelt dat ze dan schuin over de overweg hadden kunnen rijden en zo niet hadden hoeven wachten.

Een andere optie had geweest om op de halte's aan weerszijde van de overweg een agent neerzetten en de bestuurder aanspreken van wacht op mijn teken zodat het spoedtransport kan passeren.
Al hoe wel deze optie minimaal 1 wagen met 2 man extra kost die mogelijkerwijs ergens anders dringend nodig waren geweest.