Spoedbegeleiding door de politie

Auteur Topic: Spoedbegeleiding door de politie  (gelezen 420473 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #610 Gepost op: 26 juni 2013, 22:50:16
Citaat van: Marrk link=msg=1178017 date=1372279472
Duh! Dan rij je er toch omheen. Vaak genoeg gedaan met dit soort klusjes in Rotterdam eo
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, denk al met al dat het makkelijk zou zijn geweest als het e.e.a. via de meldkamer/centrale van de RET geregeld was.


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #611 Gepost op: 26 juni 2013, 22:50:23
Niet zo moeilijk denken allemaal! Als je plaatselijk bekend bent en weet dat ze daar met deze snelheid langskomen hoef je er maar 1 motorrijder neer te zetten die het daar zal regelen.
Dat is dan weer het voordeel als dit soort begeleidingen worden gedaan door verkeersspecialisten (VTB opgeleid) en niet door een blik wijkpolitie. Klinkt bot, maar inzichtelijk op dat gebied scheelt het enorm.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #612 Gepost op: 26 juni 2013, 22:52:07
Citaat van: Marrk link=msg=1178024 date=1372279823
Niet zo moeilijk denken allemaal! Als je plaatselijk bekend bent en weet dat ze daar met deze snelheid langskomen hoef je er maar 1 motorrijder neer te zetten die het daar zal regelen.
Dat is dan weer het voordeel als dit soort begeleidingen worden gedaan door verkeersspecialisten (VTB opgeleid) en niet door een blik wijkpolitie. Klinkt bot, maar inzichtelijk op dat gebied scheelt het enorm.
Mee eens! Maarja, ieder zijn eigen vakgebied he


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #613 Gepost op: 26 juni 2013, 22:54:13
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1178026 date=1372279927
Mee eens! Maarja, ieder zijn eigen vakgebied he

Daarom zeg ik het ook. Bedoel het niet verkeerd. Snap alleen niet waarom het nog steeds op deze manier gebeurt. Vandaar.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #614 Gepost op: 26 juni 2013, 22:57:55
Citaat van: Marrk link=msg=1178028 date=1372280053
Daarom zeg ik het ook. Bedoel het niet verkeerd. Snap alleen niet waarom het nog steeds op deze manier gebeurt. Vandaar.

is het probleem van volhoudende cheffies


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #615 Gepost op: 26 juni 2013, 23:20:24
Citaat van: Marrk link=msg=1178028 date=1372280053
Daarom zeg ik het ook. Bedoel het niet verkeerd. Snap alleen niet waarom het nog steeds op deze manier gebeurt. Vandaar.
Op deze specifieke plek kun je inderdaad met een VTB een net en glijdend transport verzorgen. Ik blijf echter van mening dat je met een 'Rotterdams spoedtransport' vrijer baan hebt waardoor de snelheid hoger kan liggen. EMCR ligt in tegenstelling tot praktisch elk ander traumacentrum in hartje Rotterdam. Zeker tijdens de spits heeft het meer voordelen


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #616 Gepost op: 26 juni 2013, 23:25:47
Vrijer baan ben ik zeker niet met je eens. Je hebt toch maar 1 rijstrook nodig om over door te komen. Vergelijk daarnaast eens de verschillen van impact op het verkeer. Juist in een druk centrum als Rotterdam. Begeleidingen naar het EMC en andere Rotterdamse ziekenhuizen doe ik zelf ook dus weet hoe het zit. Maar laten we geen discussie over beginnen. Ieder z'n voorkeur. Waarvan ik dan weer weet wat de voorkeur is van de (ook Rotterdamse) ambulancechauffeur ;)


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #617 Gepost op: 26 juni 2013, 23:41:18
Op het moment dat alle stroken vrij zijn, kun je de snelheid wat meer verhogen. Ligt er maar net aan waarom er begeleid wordt. Voor het glijden heb je aan een strook voldoende, maar als elke seconde telt wil je de snelheid toch wat verder verhogen. Maar een VTB is inderdaad veeeeel beter voor de doorstroming van het verkeer O0


Marrk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #618 Gepost op: 26 juni 2013, 23:43:03
Citaat van: Vroemvroem link=msg=1178053 date=1372282878
Op het moment dat alle stroken vrij zijn, kun je de snelheid wat meer verhogen. Ligt er maar net aan waarom er begeleid wordt. Voor het glijden heb je aan een strook voldoende, maar als elke seconde telt wil je de snelheid toch wat verder verhogen. Maar een VTB is inderdaad veeeeel beter voor de doorstroming van het verkeer O0

Alles is toch glijdend. Officieel bestaat er geen spoedtransport ;)


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #619 Gepost op: 27 juni 2013, 08:05:45
Citaat van: r1200gs link=msg=1177974 date=1372275104
Juist wel nu zorg je ervoor dat het vak geheel leeg wordt en blijft.
De ambu gaat de andere kant in  ;)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV