Lastige jongeren met politie naar de Costa Brava

Auteur Topic: Lastige jongeren met politie naar de Costa Brava  (gelezen 1792 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gepost op: 6 oktober 2009, 22:31:43
Marokkanen met oom agent naar Spanje

Lastige Marokkaanse jongeren in Tegelen zijn samen met de wijkagent en de jeugdagent in een busje naar de Spaanse Costa Brava geweest, meldt het Limburgs Dagblad.

“Wij waren daar niet als agent, maar als mens. Je leert elkaar op een ander niveau kennen. Het heeft geweldig gewerkt”, zegt jeugdagent Hendriks.

Sinds de reis schijnt het met de overlast in de buurt gedaan te zijn. Politieauto’s worden niet meer vernield.

www.spitsnieuws.nl   /   Limburgs Dagblad



Ik ben benieuwd naar de meningen van anderen. Is dit een goede aanpak? Zo te lezen heeft het effect gehad in Tegelen. Maar, gaat dit niet te ver? Gaan we straks met alle ''takken van overlast'' een uitje zoeken? Waar houdt dit op?
En wat heeft dit gekost en uit welk potje komt dit? Uit eigen zak..?




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2009, 23:43:56
waar schrijf ik me in?!?!!?!
Tsja, als het werkt dan werkt het, ik persoonlijk hou niet zo van deze aanpak .
Maar nogmaals, als het ervoor zorgt dat deze jongeren op het rechte pad komen dan is dat uiteindelijk goedkoper!
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2009, 08:41:00
belonen voor goed gedrag en straffen voor het slechte....

Ik vraag me af of dit nu belonen of straffen is...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2009, 11:15:58
Belonen of straffen, dat is de vraag inderdaad. Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van dit soort dingen aangezien je hiermee bepaalde andere mensen die zich wel gedragen misschien het idee laat krijgen dat je, als je je maar genoeg misdraagt, vanzelf leuke dingen mag gaan doen.

Wat ik echter niet uit het artikel, ook niet op spitsnieuws.nl, kan halen is of deze mensen op de costa brava aan het vakantie vieren zijn geweest of iets anders? Dat kan heel goed, maar het blijkt niet uit dit stukje tekst...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2009, 11:40:31
Wat ik echter niet uit het artikel, ook niet op spitsnieuws.nl, kan halen is of deze mensen op de costa brava aan het vakantie vieren zijn geweest of iets anders? Dat kan heel goed, maar het blijkt niet uit dit stukje tekst...

Misschien dat een forumlid hier duidelijkheid over kan verschaffen? Ben ook erg benieuwd...

Als ik de kosten globaal op een rijtje zet, kom ik al aan een aardige opsomming:

-de reis
-zowel wijkagent als jeugdagent worden ''vrij'' gepland, zijn niet inzetbaar in eigen gebied
-declaratie van de genoten voeding aldaar
-kosten overnachtingen
-huur busje / dienstvervoer?
-etc..

belonen voor goed gedrag en straffen voor het slechte....

Ik vraag me af of dit nu belonen of straffen is...

Ik zet er ook mijn vraagtekens bij. Misschien is het idee wel leuk, maar kon dat bonte gezelschap dan niet een dagje weg in eigen land? Om ''nader tot elkaar'' te komen...?

Ik herinner mij ook een ''dienstreis'' van agenten naar Marokko, enige tijd geleden...En de burgemeester van R'dam is onlangs ook op ''werkbezoek'' geweest naar dat land...
Wat hebben ''we'' daar dan geleerd? Zijn we wat wijzer geworden? Kunnen nu opeens wel problemen met jongeren opgelost worden? Tel dat allemaal eens bij elkaar op..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2009, 18:13:43
Volgens mij wordt je in Nederland echt beloont als je je gedraagt als een crimineel :o
Misschien alle arme mensen ook maar de criminaliteit in laten gaan, want die zullen een vakantie wel kunnen gebruiken.
Mocht je het te bont maken, dan ff milde straf krijgen en zorgen dat je verlof krijgt zodat je mooi kunt vluchten.
GOED bezig Nederland :(