Rapid Responder / Nurse Practitioner voertuigen

Auteur Topic: Rapid Responder / Nurse Practitioner voertuigen  (gelezen 194725 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #110 Gepost op: 14 oktober 2010, 23:10:36
Kwam net deze foto tegen op de site van at5:


Voor mij een onbekend voertuig in de regio en zo te zien aan het kenteken ook vrij nieuw. Op de andere foto's hier http://www.at5.nl/gespot/50201/scooter-botst-op-auto-in-noord-1 is maar 1 "gele" HV-er te zien. Wordt er in A-A tegenwoordig ook met first responders gereden?

Sowieso wel een aparte configuratie met die pitten gemonteerd op de pushbar. Overigens vind ik een pushbar wel mooi staan op een hulpverleningsvoertuig  :)
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #111 Gepost op: 15 oktober 2010, 00:00:21
First responder wordt gedaan door diensten anders dan de ambulancedienst. Meestal de brandweer, maar er zijn dacht ik ook reddingsbrigades en aanverwante organisaties die als first responder optreden. Het gaat hier ook puur om het verlenen van de eerste hulp.

Voor bijvoorbeeld de Reddingsbrigade is deze taak breder dan het medische aspect. In princiepe kunnen c.q. gaan wij (indien in dienst) ook op bijvoorbeeld brandmeldingen en ongevallen mee, naast de primaire taak: waterhulpverlening. Daarnaast hebben we ook een signalerende en verkennende functie t.b.v. de openbare orde en veiligheid in het gebied. O0


Bart S

  • Gast
Reactie #112 Gepost op: 15 oktober 2010, 15:28:13
Kwam net deze foto tegen op de site van at5:


Voor mij een onbekend voertuig in de regio en zo te zien aan het kenteken ook vrij nieuw. Op de andere foto's hier http://www.at5.nl/gespot/50201/scooter-botst-op-auto-in-noord-1 is maar 1 "gele" HV-er te zien. Wordt er in A-A tegenwoordig ook met first responders gereden?

Dit is inderdaad de nieuwe Rapid Responder die nu net een weekje rijdt. Voorlopig kom je hem alleen in de noordregio tegen (Zaandam, Purmerend en Amsterdam Noord).

Sowieso wel een aparte configuratie met die pitten gemonteerd op de pushbar. Overigens vind ik een pushbar wel mooi staan op een hulpverleningsvoertuig  :)

Wen d'r maar vast aan bij de VZA voertuigen ;)


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #113 Gepost op: 15 oktober 2010, 15:33:15
Wen d'r maar vast aan bij de VZA voertuigen ;)

Aan de pitten of aan de pushbar?  :D


Bart S

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 15 oktober 2010, 15:38:58
Aan de pitten of aan de pushbar?  :D

De combinatie ;D


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #115 Gepost op: 15 oktober 2010, 15:58:38
Weet iemand misschien het roepnummer en/of capcode van het desbetreffende voertuig?


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #116 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:11:05
Weet iemand misschien het roepnummer en/of capcode van het desbetreffende voertuig?

Nouja, roepnummer heb ik niet voor je.. staat er ook niet op als ik zo kijk op diverse foto's. Wel wat meer info op de site van VZA.

http://www.vza.nl/uploads/pdf/RapidResponder-web.pdf


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #117 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:41:10
De combinatie ;D

Die pushbar is helemaal gaaf, ook op een chevrolet of mercedes mistaat het niet. Ben wel benieuwd naar de reden van de pitten en niet gewoon ledflitsers. Misschien ga ik mijn eigen vraag beantwoorden, maar het zou kunnen dat ze ook meteen als intersection lights fungeren.

gaat ik door voor de hoofdprijs?  0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #118 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:42:30
De combinatie ;D

hardstikke mooi!


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #119 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:43:22
Die pushbar is helemaal gaaf, ook op een chevrolet of mercedes mistaat het niet. Ben wel benieuwd naar de reden van de pitten en niet gewoon ledflitsers. Misschien ga ik mijn eigen vraag beantwoorden, maar het zou kunnen dat ze ook meteen als intersection lights fungeren.

gaat ik door voor de hoofdprijs?  0098

inderdaad! wat mij betreft een goede zaak  O0