Reddingsbrigade materieel

Auteur Topic: Reddingsbrigade materieel  (gelezen 263929 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #100 Gepost op: 7 september 2009, 13:18:29
De DRB (Dordtse Reddingsbrigade) in actie tijdens de Wereldhavendagen 2009 in Rotterdam:

Onderweg richting Rotterdam:




In Rotterdam voor de Wilhelminakade:







Demonstratie van het redden van een drenkeling O0 ( :'(maar eerst moet er iemand overboord springen :'():










Mannen, hartelijk bedankt voor de geweldige demonstratie!
Brandweer Papendrecht


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #101 Gepost op: 7 september 2009, 13:26:33
Reddingsbrigade Nederland laat als voorproefje het nieuwe redmiddel van de bond zien: de waterscooter!

Het is nog in een teststadium, want het bestuur wil het nieuwe redmiddel pas officieel introduceren als alle aspecten goed in beeld zijn gebracht, opleiding en instructie zijn geregeld en de waterscooter definitief kan worden toegevoegd aan de mogelijke reddingsvaartuigen voor brigades. Maar de eerste testronde is goed verlopen en de testwaterscooter zal nu, geheel voorzien van alle beoogde voorzieningen, verder getest gaan worden.

Heb helaas alleen 'slechte' foto's:



Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #102 Gepost op: 16 september 2009, 22:01:55
Hierbij nog een mooie foto van de DRB tijdens de Wereldhavendagen in Rotterdam  O0:



Hebben er nog meer mensen een aantal mooie actie foto's van de KNRM of RB :D?
Brandweer Papendrecht


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #103 Gepost op: 27 september 2009, 14:26:53
De ZWO-119 bij de perspresentatie:









Merk: Mulder en Rijke
Type: Bondsreddingsboot
Bouwjaar: 1990
Gerenoveerd: 2009
Motor: Mercury 60 PK 2-takt
Bouwjaar: 1999
Veiligheidsregio: IJsselland
Standplaats: Zwolle
Extra's: 4x stroboscoop blauw, 1x rondom stroboscoop amber, 2x Bosch breedstraler, omroepinstallatie, misthoorn, striping voorzijde en boeg

Groeten,
Mark


Docus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 197
Reactie #104 Gepost op: 28 september 2009, 13:24:35

Extra's: 4x stroboscoop blauw, 1x rondom stroboscoop amber, 2x Bosch breedstraler, omroepinstallatie, misthoorn, striping voorzijde en boeg

Groeten,
Mark




Leuk om een BRB zo in modernere aankleding te zien. Maar die blauwe flitsers, waar is dat goed voor? Staat naar mijn idee niet professioneel, alsof je heel graag wilt laten zien dat je heel erg bij de blauw-voerende hulpdiensten wilt horen.
Waarom niet gewoon één blauwe flitser? Volgens mij wordt ook in de regelemente gesproken over één blauw signaallicht. Dus het klopt niet eens met de regels. Bovendien schijnen ze allen naar voren. Als je er toch vier hebt, waarom dan ook niet richting andere streken?

groeten

doc.


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #105 Gepost op: 28 september 2009, 15:04:32
Dat blauw-blauw zal ik nog even goed nalezen (@docus: een aanname kan niet zomaar een regel zijn, graag dan onderbouwen  ::) → "volgens mij... dus...").

De bedoeling was 2 flitslampen te monteren, maar de aansturing ging defect. Nieuw setje besteld en de andere lampen er maar bij gehangen. Moet zeggen dat het mooi staat als ze aan staan, hoewel we daarvoor strenge regels hanteren. Reden van het blauw is niet om "erbij te willen horen", wel om in combinatie met de striping een stuk professionaliteit en duidelijkheid uit te stralen naar burger en overige hulpverleners. Als ik graag bij de blauw-blauw-voerende hulpdiesten wil, dan meld ik me wel aan bij de vrijwilliger brandweer ofzo. ;)

Wat betreft de stand van de lichten: we hebben gekeken wat het beste de aandacht trekt en dat is een 2-buiten/2-binnen constructie. Beredenering om alleen naar voren te flitsen is ook dat we met PRIO voornamelijk vooruit varen. We hebben de optie 2-buiten/1-binnen+1-achter ook bekeken, maar dat vond het oog niet zo mooi. Natuurlijk is dat wel aan te passen. Geld voor iets straks rondomschijnend en blauws hebben we helaas niet. :(

In principe varen we alleen met de amberflitser, ook bij snel varen. De schippers van de boot krijgen uitdrukkelijke voorwaarden voor het gebruik van de blauwe lampen. Als de blauwe lampen aangaan, dan staat de amberflitser trouwens ook aan.

Groeten,
Mark


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #106 Gepost op: 28 september 2009, 15:17:21
Dat blauw-blauw zal ik nog even goed nalezen (@docus: een aanname kan niet zomaar een regel zijn, graag dan onderbouwen  ::) → "volgens mij... dus...").

De bedoeling was 2 flitslampen te monteren, maar de aansturing ging defect. Nieuw setje besteld en de andere lampen er maar bij gehangen. Moet zeggen dat het mooi staat als ze aan staan, hoewel we daarvoor strenge regels hanteren. Reden van het blauw is niet om "erbij te willen horen", wel om in combinatie met de striping een stuk professionaliteit en duidelijkheid uit te stralen naar burger en overige hulpverleners. Als ik graag bij de blauw-blauw-voerende hulpdiesten wil, dan meld ik me wel aan bij de vrijwilliger brandweer ofzo. ;)

Wat betreft de stand van de lichten: we hebben gekeken wat het beste de aandacht trekt en dat is een 2-buiten/2-binnen constructie. Beredenering om alleen naar voren te flitsen is ook dat we met PRIO voornamelijk vooruit varen. We hebben de optie 2-buiten/1-binnen+1-achter ook bekeken, maar dat vond het oog niet zo mooi. Natuurlijk is dat wel aan te passen. Geld voor iets straks rondomschijnend en blauws hebben we helaas niet. :(

In principe varen we alleen met de amberflitser, ook bij snel varen. De schippers van de boot krijgen uitdrukkelijke voorwaarden voor het gebruik van de blauwe lampen. Als de blauwe lampen aangaan, dan staat de amberflitser trouwens ook aan.

Groeten,
Mark

Om niet al te ver offtopic te gaan, jammer dat het word uitgegeven aan de mindere kwaliteit flitsers (2 setjes) ipv een tweedehands zwaailamp ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #107 Gepost op: 17 oktober 2009, 23:19:08


Dienst:                    Dordtse Reddingsbrigade
Roepnummer:                DRB 39
Soort voertuig:            reddingboot
Merk en type:              Tornado
Overige bijzonderheden:    Één van de weinige ribs met striping
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #108 Gepost op: 18 oktober 2009, 14:26:28
&feature=player_embedded

Groeten,
Mark


Suuz

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 18 oktober 2009, 14:32:46
En nu de mooiste reddingsboot van allemaal:



Isn't she lovely?
(de boot dan heh :-P)
Reddingsbrigade Hardinxveld

Type: Arimar Scuba 540  
Roepnaam: HDV-1-19
Bouwjaar: 2007
Motor
Model: Evinrude E-tec
Power: 67.2 Kw (90 PK)