Hoe en wat van bewerken van foto's

Auteur Topic: Hoe en wat van bewerken van foto's  (gelezen 14383 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #30 Gepost op: 22 november 2009, 17:45:13
Legaal kopen is de oplossing


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #31 Gepost op: 22 november 2009, 17:47:30
is me veel te duur
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #32 Gepost op: 22 november 2009, 17:48:00
Google is je beste vriend.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #33 Gepost op: 22 november 2009, 17:49:33
hoebedoelt u?
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #34 Gepost op: 22 november 2009, 17:49:44
ik heb photoshop cs3 gedeownload en nu moet ik een code geven wie kan me helpen?
Niemand hier denk ik.  :|


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #35 Gepost op: 22 november 2009, 17:58:00
ik heb photoshop cs3 gedeownload en nu moet ik een code geven wie kan me helpen?

Je stelt deze vraag weliswaar op het hulpverleningsforum, maar ik vraag me af of je hier dit soort hulp krijgt ;)


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #36 Gepost op: 22 november 2009, 17:59:01
hoebedoelt u?

Dat je beter even verder kunt zoeken naar een site of forum die in die 'handel' doet.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #37 Gepost op: 23 november 2009, 18:23:15
Toevallig kwam in vandaag weer een foto tegen die ik niet op onze site heb gezet omdat ik de kleuren gewoon té lelijk vond. Moet een nieuwe foto van de ladder worden, de oude staat er nog op. Enige wat hier aan is geshopt is de scherpte(1x smart sharpen)en ik heb 'm bijgesneden.

Hoi Sam,

Fotografeer je in RAW? Ik maak mijn foto's altijd in RAW, qua bestandsgrootte zijn ze groter, maar je kan er veel meer mee.

Wanneer je de foto opent in CS3 of 4 (ik werk zelf met CS4) kan je in de ACR (Adobe Camera RAW) eigenlijk bijna alle bewerkingen doen die je wenst.

Rechtsboven zie je een histogram en ook de instellingen waarmee de foto geschoten is. Daaronder zie je wat pictogrammen staan (soort van diafragma (Standaard), grafiek (Kleurtintcurve), 2 'bergjes' (Details) enz.)

Vaak ga ik eerst naar de kleurtintcurve. Daar kan je kiezen tussen 'Parametrisch' en 'punt'. Klik op 'Punt' en kies voor schril contrast. Je foto bevat al meteen veel meer contrast.

Daarna ga ik naar 'Standaard' en bewerk daar de belichting enz. Wat ik ook veel gebruik zijn 'Lokaal contrast', levendigheid' en 'verzadiging'. Het lokaal contrast verhogen werkt ook een klein beetje verscherpend.

Wanneer je de originele foto aan het bewerken bent, dan ga ik ook nog even naar 'Details' en verscherp daar de foto alvast wat.

Zo heb je in de ACR de meeste bewerkingen al gedaan.

Mocht het nodig zijn, kan je altijd nog wat andere bewerkingen doen in photoshop zelf. Mocht het nodig zijn dan maak ik even een nieuwe laag aan en bewerk dan de levels/niveaus van de foto om er nog iets meer contrast in te krijgen.

Mocht je nog wat vragen hebben, PB me dan maar even.

Dit is overigens mijn resultaat van je foto.

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #38 Gepost op: 23 november 2009, 19:42:37
Hoi Sam,

Fotografeer je in RAW? Ik maak mijn foto's altijd in RAW, qua bestandsgrootte zijn ze groter, maar je kan er veel meer mee.

Wanneer je de foto opent in CS3 of 4 (ik werk zelf met CS4) kan je in de ACR (Adobe Camera RAW) eigenlijk bijna alle bewerkingen doen die je wenst.

Rechtsboven zie je een histogram en ook de instellingen waarmee de foto geschoten is. Daaronder zie je wat pictogrammen staan (soort van diafragma (Standaard), grafiek (Kleurtintcurve), 2 'bergjes' (Details) enz.)

Vaak ga ik eerst naar de kleurtintcurve. Daar kan je kiezen tussen 'Parametrisch' en 'punt'. Klik op 'Punt' en kies voor schril contrast. Je foto bevat al meteen veel meer contrast.

Daarna ga ik naar 'Standaard' en bewerk daar de belichting enz. Wat ik ook veel gebruik zijn 'Lokaal contrast', levendigheid' en 'verzadiging'. Het lokaal contrast verhogen werkt ook een klein beetje verscherpend.

Wanneer je de originele foto aan het bewerken bent, dan ga ik ook nog even naar 'Details' en verscherp daar de foto alvast wat.

Zo heb je in de ACR de meeste bewerkingen al gedaan.

Mocht het nodig zijn, kan je altijd nog wat andere bewerkingen doen in photoshop zelf. Mocht het nodig zijn dan maak ik even een nieuwe laag aan en bewerk dan de levels/niveaus van de foto om er nog iets meer contrast in te krijgen.

Mocht je nog wat vragen hebben, PB me dan maar even.

Dit is overigens mijn resultaat van je foto.




Ligt het aan mij of zit er een vreemd kleurverloop in de kleur van de cabine?
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #39 Gepost op: 24 november 2009, 10:23:01
Als je goed kijkt, zit het bij de originele foto al. Ik zie verschillende vlakken rood. Aan de voorkant (de hoek), het rode tussen de stripping, achteraan die je ook weer een ander rood vlak, het begint bij het achterwiel.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.