Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?

Auteur Topic: Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?  (gelezen 53150 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #60 Gepost op: 19 december 2009, 13:28:51
In Hollands-Midden is het zo dat slecht sommige Brandweerposten uitrukken voor reanimaties. Dit zijn alleen de posten die een gebied bedienen waar de ambulance niet (altijd) binnen 15 ter plaatse is.

Helaas mogen posten die wel graag willen maar waar een ambu wel binnen 15 min tp is niet uitrukken voor reanimatie ook al kan er door de brw soms meer als 10 min eerder met de reanimatie starten. De RAD HM houd het tegen.
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #61 Gepost op: 20 december 2009, 13:02:50
Helaas mogen posten die wel graag willen maar waar een ambu wel binnen 15 min tp is niet uitrukken voor reanimatie ook al kan er door de brw soms meer als 10 min eerder met de reanimatie starten. De RAD HM houd het tegen.

Dus wel de baten, maar niet de lasten .... Nadeel is dat je als brandweer zijnde niet even een statement kan maken van ''dan komen we toch helemaal niet''
Lijkt me toch echt een probleem van RAD als het zo is, zoals jij omschrijft  :-X

Hmmm.... ik zit in hetzelfde gebiedje, maar mijn ervaring is dus dat ze wel komen in tweede instantie. Blijkbaar kunnen beide situaties dus voorkomen.

Mogelijk in het ''Amstellandse'' gedeelte van Amsterdam? De keren dat ik Amstelveen in het het ''Amstellandse'' heb gezien was volgens mij ook alle keren als eerste of als tweede ter plaatse.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Reactie #62 Gepost op: 20 december 2009, 13:59:40
Ik woon aan de toegang van het dorp en klok 8 tot 10 minuten tussen alarmering en binnen rijden dorp. En daar doen wij (brandweer) +/- 4 tot 5  minuten over. Dus wij kunnen zo'n 4 tot 5 minten sneller zijn. Maar ja je doet er niks aan. Het enige wat je kan doen is de opebaarheid opzoeken en dus de pers benaderen. Maar vind de commandant niet leuk en help iig niet om goodwill te kweken bij de RAD.

Dus wel de baten, maar niet de lasten .... Nadeel is dat je als brandweer zijnde niet even een statement kan maken van ''dan komen we toch helemaal niet''
Lijkt me toch echt een probleem van RAD als het zo is, zoals jij omschrijft  :-X
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #63 Gepost op: 20 december 2009, 14:28:35
Het enige wat je kan doen is de opebaarheid opzoeken en dus de pers benaderen.

Dat lijkt me de laatste optie, maar zeker niet de enige optie ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #64 Gepost op: 24 december 2009, 17:06:25
p2kflex
12:47:37 24-12-09GROUP-1PRIO 1 HW141 Damen Shiprepair Rotter Admiraal De Ruyterstraa 24 Schiedam HV Assistentie Ambu Vak: 6061505
1400141BRW Waterweg (Schiedam) (Kazernealarm)
p2kflex
12:45:59 24-12-09GROUP-1PRIO 1 OD101 Damen Shiprepair Rotter Admiraal De Ruyterstraa 24 Schiedam HV Assistentie Ambu Vak: 6061505
1400100BRW Waterweg (OvD - OD 10.1)
p2kflex
12:44:09 24-12-09GROUP-2PRIO 1 OD502 HT521 Damen Shiprepair Rotter Admiraal De Ruyterstraa 24 Schiedam HV Assistentie Ambu Vak: 6061505
1400500Gezamenlijke Brandweer (OvD - OD 50.1)
1400503Gezamenlijke Brandweer (OvD - OD 50.2)
1400521Gezamenlijke Brandweer (Elbeweg Europoort) (Kazernealarm)


Dit is natuurlijk overdreven voor een reanimatie
2 OD's
en HT en HW
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #65 Gepost op: 24 december 2009, 17:15:59
Dit is natuurlijk overdreven voor een reanimatie
2 OD's
en HT en HW

Waar heb jij dan zien staan dat het een reanimatie betreft?

Sorry hoor, maar dit is echt een onzinreactie.
Hoe denk jij nou te kunnen beoordelen dat dit overdreven is? Weet je überhaupt wel wat daar aan de hand was? ???

Ik wordt echt heel moe van dit soort reacties :-\ :-X
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #66 Gepost op: 24 december 2009, 17:18:06
Tja OD kan komen omdat er 1 niet inzetbaar is en de ander gaat rijden maar over die HT en HW, als ze het slachtoffer af moeten hijsen is de HW toch echt nodig hoor, en ik weet niet precies waar het HT (hoogte Reddings Team) voor dient maar die zullen ze hoogstwaarschijnlijk ook bij nodig hebben om het slachtoffer naar beneden te krijgen.. een mensenleven staat dan natuurlijk voorop, wat je ook moet inzetten om hem/haar te redden.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #67 Gepost op: 24 december 2009, 18:07:17
Waar heb jij dan zien staan dat het een reanimatie betreft?


je heb gelijk niet gezien.....  :-[
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #68 Gepost op: 24 december 2009, 18:09:42
je heb gelijk niet gezien.....  :-[

Al stond het er wel. Er zijn genoeg redenen te bedenken voor de hoeveelheid HV-ers, welke tak van sport dan ook. Volgens mij staan er een aantal redenen in dit topic genoemd...dacht ik.  ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #69 Gepost op: 24 december 2009, 23:22:55
Ach, je hebt ook nog meldkamers die voor een reanimatie enkel de ambulance waarschuwen terwijl de politie praktisch in de straat rijdt. Omdat het niet op de openbare weg is vind de CPA het niet nodig ook de politie even terzijde in te lichten. Lijkt mij alleen maar dat alle handjes handig kunnen zijn...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein