Weggedrag brandweer

Auteur Topic: Weggedrag brandweer  (gelezen 25164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #180 Gepost op: 25 november 2009, 23:57:21

- zelf regeltjes maken die nergens omschreven staan         doordat agenten hier neer gaan zetten dat ze deze overtredingen niet gaan bekeuren omdat het "mini-overtredingen" zijn, hebben ze juist een vrij-brief gekregen

Ik word hier een beetje heel erg moe van. Ik weet niet of je kan lezen, en of je uberhaubt vervolgens onthoud wat er geschreven staat, maar het gaat ALTIJD om de situatie eromheen. Ik geef dus niemand een vrijbrief. Waarom snap je dat niet? ik heb dit al 5 x gepost ofzo...........
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #181 Gepost op: 26 november 2009, 00:35:39
Dat is het zelfde als de brancherichtlijn.
-(Vracht) auto's van de dienst worden / mogen niet worden gebruikt om met prio1 naar de kazerne te rijden
- Overschrijding maximumsnelheid ....
Staat ook zwart op wit, en alsnog gebeurd het ... Daarom heet het een richtlijn  ;)

Dan toch met uitzondering van centralisten die wel met dienstautootjes
op prio 1 naar de kazerne komen. Alhoewel het geluid wat er uit komt bij
soms meer bij een speelgoedauto past als bij een serieus voertuig ;-)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #182 Gepost op: 26 november 2009, 02:07:34

Staat ook zwart op wit, en alsnog gebeurd het ... Daarom heet het een richtlijn  ;)

Daarom staat op bladzijde 34, hoofdstuk 1, eerste alinea, ''Is de richtlijn verplicht?, Nee, de richtlijn is niet verplicht''

maar dat is al vele malen op dit forum uitgelegd.

Ook het RVV is een regelgeving en geen wet, wel is er inmiddels wat jurisprudentie over door de diverse uitspraken.

Maar als je je er aan kan houden, doe het dan maar zoveel mogelijk, je krijgt er zo'n hoop gezijk van. ::)
Nemo me impune lacessit