Porto los, spreeksleutel of oortje?

Auteur Topic: Porto los, spreeksleutel of oortje?  (gelezen 88753 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #20 Gepost op: 28 december 2009, 23:53:27
Ik herken agenten vaak van zeer grote afstand aan het oplichten van het schermpje van de p2000 porto...  ;) ;D

Dat snap ik ook nog steeds niet, want volgens mij vreet dat energie :-X
En de accuduur was al een probleem als je de verhalen moet geloven. Dan is dat misschien een mooie feature om uit te schakelen...

Maar da's een andere discussie 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 29 december 2009, 00:03:22
Dat snap ik ook nog steeds niet, want volgens mij vreet dat energie :-X
En de accuduur was al een probleem als je de verhalen moet geloven. Dan is dat misschien een mooie feature om uit te schakelen...

Maar da's een andere discussie 8)

Alles kun je instellen ;) Het kán ook uit namelijk  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #22 Gepost op: 29 december 2009, 00:08:13
Via het menu van de porto kan de verlichting ook gewoon uitgezet worden. Meeste collega's in mijn omgeving hebben het licht ook uitstaan. Kost inderdaad veel energie van de batterij en je bent van meters afstand zichtbaar.
Gewoon uitzetten dus. Nadeel is alleen dat je slecht zicht op de toetsen hebt. Aanvragen spraak contact doe je bij ons door het indrukken van een 6je of 7je op de porto. Dat is met een donkere porto wat moeilijker. Kan ook de knoppen aan de zijkant gebruiken voor die aanvraag maar ook dan moet je op de tast het knopje zoeken. Ik heb er persoonlijk geen last van maar dat is wat collega's als reden opgeven waarom ze het licht aan laten staan van de porto. Ook hoor ik ze dan zeggen dat ze dan niet op het scherm kunnen zien of de aanvraag verzonden is. Dit kan ook worden opgelost door de piep toontjes aan te zetten. Deze piept als er middels de toetsen een activiteit verzonden is zoals bijv de aanvraag spraakcontact.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 29 december 2009, 00:18:40
Via het menu van de porto kan de verlichting ook gewoon uitgezet worden. Meeste collega's in mijn omgeving hebben het licht ook uitstaan. Kost inderdaad veel energie van de batterij en je bent van meters afstand zichtbaar.
Gewoon uitzetten dus. Nadeel is alleen dat je slecht zicht op de toetsen hebt. Aanvragen spraak contact doe je bij ons door het indrukken van een 6je of 7je op de porto. Dat is met een donkere porto wat moeilijker. Kan ook de knoppen aan de zijkant gebruiken voor die aanvraag maar ook dan moet je op de tast het knopje zoeken. Ik heb er persoonlijk geen last van maar dat is wat collega's als reden opgeven waarom ze het licht aan laten staan van de porto. Ook hoor ik ze dan zeggen dat ze dan niet op het scherm kunnen zien of de aanvraag verzonden is. Dit kan ook worden opgelost door de piep toontjes aan te zetten. Deze piept als er middels de toetsen een activiteit verzonden is zoals bijv de aanvraag spraakcontact.

Het is bij jullie niet zo dat je ''ter plaatse'' en ''aanvraag spraak'' ook via de spreeksleutel kunt doen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #24 Gepost op: 29 december 2009, 11:56:49
Het is bij jullie niet zo dat je ''ter plaatse'' en ''aanvraag spraak'' ook via de spreeksleutel kunt doen?

Nee, ik heb nog een "oude" spreeksleutel welke standaard meegeleverd werd bij de invoering van C2000 in HM. Hier zit alleen een zendknop en noodknop op.
De nieuwere spreeksleutel is inderdaad wel voorzien van de statusknoppen. Deze krijgen nu alle nieuwe collega's en je krijgt hem als je oude spreeksleutel het niet meer doet. 8 van de 10 collega's heeft nog de oude spreeksleutel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 29 december 2009, 12:13:10
Nee, ik heb nog een "oude" spreeksleutel welke standaard meegeleverd werd bij de invoering van C2000 in HM. Hier zit alleen een zendknop en noodknop op.
De nieuwere spreeksleutel is inderdaad wel voorzien van de statusknoppen. Deze krijgen nu alle nieuwe collega's en je krijgt hem als je oude spreeksleutel het niet meer doet. 8 van de 10 collega's heeft nog de oude spreeksleutel.

Ah oké. In de nieuwe versie zit overigens ook een trilfunctie. Ideaal als je wat meer herrie om je heen hebt  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Glenn2

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 29 december 2009, 12:22:22
Heb je een foto van die spreeksleutel Jerommeke? Of typenummer, dan Google ik zelf wel! ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 29 december 2009, 13:13:09
Heeft iemand trouwens ervaring met een keelmicrofoon?
Ik vind het een beetje futuristisch, maar kennelijk werkt het wel.
Deze microfoon werkt op trillingen in de keel, die je veroorzaakt als je spreekt.



Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Glenn2

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 29 december 2009, 13:36:22
Los van het feit of je met een touw om je nek noodhulp wilt doen, heb ik wel ervaring met keelmicrofoons. En die ervaringen zijn beroerd. Je hoort elkaar wel, maar het klinkt zeer donker (niet helder dus). Zeker in situaties met veel geluid kan je er niks meer van bakken.

Ervaring die ik heb is niet in beveiligings- c.q. politiewerk, maar als coördinator van een jongerenevenement (herrie).


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #29 Gepost op: 29 december 2009, 13:52:12
Dan beter een Hoofdmicrofoon, gebruikt de GSG ook ;)