De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!

Auteur Topic: De reden waarom "Fend-off" + 100m veiligheidszone belangrijk is!  (gelezen 215740 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #160 Gepost op: 19 november 2013, 19:20:35
Citaat van: Berger link=msg=1221298 date=1384875392

Ik hoop oprecht dat dit sarcasme is.

Ik hoop met je mee  :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #161 Gepost op: 19 november 2013, 23:41:21
Citaat van: HIT link=msg=1221364 date=1384885235
Ik hoop met je mee  :-X

Ik doelde er eigenlijk op dat er zoveel amber op straat is...
We reden vanavond langs een vrachtwagen met amber aan en die zie je van verre al.. en zo heb je pechhulpverleners die amber aan hebben op het moment als ze aan het slepen zijn... het zijn allemaal dingen die moeten... maar ik vind persoonlijk dat blauw voor de hulpverlening is en dat amber voor de overige diensten zijn...

Blauw is van oudsher al hulpverlening waarom moeten die nu over naar amber... En zoals ik een ander citaat al vermeld staat men rijd door tot aan de kofferbak terwijl ze eerder kunnen ritsen.. RWS wagen staat met een pijlbord en nog rijden ze er nog omheen... Had RWS een blauwe balk gehad... dan vraag ik mij af of men er nog om heen rijd...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #162 Gepost op: 19 november 2013, 23:47:18
Citaat van: thetwin84 link=msg=1221414 date=1384900881
Ik doelde er eigenlijk op dat er zoveel amber op straat is...
Tja... De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, als ik jouw bijdrages lees in de signaleringstopics...


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #163 Gepost op: 19 november 2013, 23:57:40
Citaat van: Frank. link=msg=1221417 date=1384901238
Tja... De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet, als ik jouw bijdrages lees in de signaleringstopics...

Zoals eerder vermeld...

ik ben geen politie en ik vind dat ik dan als verkeersregelaar zijnde bij de evenementen waarbij ik gevraagd word om het te gebruiken en ik daar toestemming voor heb dat dit toegestaan is...  dus ik gebruik amber waarbij ik gevraagd word dit te gebruiken of op evenementen terreinen... ik zou nooit of te nimmer zonder enige wijze van toestemming van een bevoegd persoon mij met amber aan door het verkeer begeven...

Maar de politie, brandweer, ambulances en daarom ook deels RWS en de provincie wagens die daar tegenwoordig ook met die autodrips zijn uitgerust blauw mogen voeren. Daarmee hebben ze net de status waar ze mee kunnen afdwingen dat ze boven de rest staan. Want dat staan ze ook...

Wanneer ik bijvoorbeeld naar het programma helden van de weg kijk en ik daar een sleepdienst zich door het verkeer heen moet wurmen om bij een ongeval te komen terwijl er mensen zijn die dat niet eens door hebben...  geef ze blauw en hup ze gaan wel aan de kant... net die blauwe flitsers in de gril bij een vrachtwagen zie je goed in de spiegel...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #164 Gepost op: 20 november 2013, 00:11:59
Iedereen voert amber, dus geef meer diensten blauw licht...
Iedereen voert blauw, dus geef meer diensten paars licht...
Iedereen voert paars, dus geef meer diensten groen licht...
Iedereen voert groen, dus geef meer diensten rood licht...
Iedereen voert rood, dus geef meer diensten wit licht...

Waar stopt het? Ik vind dat blauw een uitzonderlijkheid moet blijven op de weg en niet als symptoombestrijding gebruikt moet worden. Ik zie meer heil in het terugbrengen van oranje signalering in het verkeer.

Daarnaast, een kleine off-topic zijstap, m.b.t. het zogenaamde toestemming die jij krijgt voor gebruik van amber. Dat bestaat niet. Of het mag (lees: niet verboden) of het mag niet. Mag iets niet dan zul je een ontheffing/vergunning moeten hebben of je beroepsgroep moet vrijstelling hebben, maar de politie kan géén toestemming geven. Die kan enkel niet handhaven.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #165 Gepost op: 20 november 2013, 17:36:56
Citaat van: Frank. link=msg=1221422 date=1384902719
Iedereen voert amber, dus geef meer diensten blauw licht...
Iedereen voert blauw, dus geef meer diensten paars licht...
Iedereen voert paars, dus geef meer diensten groen licht...
Iedereen voert groen, dus geef meer diensten rood licht...
Iedereen voert rood, dus geef meer diensten wit licht...

Waar stopt het? Ik vind dat blauw een uitzonderlijkheid moet blijven op de weg en niet als symptoombestrijding gebruikt moet worden. Ik zie meer heil in het terugbrengen van oranje signalering in het verkeer.

Daarnaast, een kleine off-topic zijstap, m.b.t. het zogenaamde toestemming die jij krijgt voor gebruik van amber. Dat bestaat niet. Of het mag (lees: niet verboden) of het mag niet. Mag iets niet dan zul je een ontheffing/vergunning moeten hebben of je beroepsgroep moet vrijstelling hebben, maar de politie kan géén toestemming geven. Die kan enkel niet handhaven.

Och...
vrijstelling, niet handhaven, toestemming hebben... och... het komt er toch allemaal op neer dat ze aan mogen staan terwijl ik aan het rijden ben binnen het evenement gebied... daar buiten worden ze niet gebruikt en zit de lichtbak netjes op me achterbank vast.
en de front en achterflitser afgedekt.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #166 Gepost op: 20 november 2013, 18:17:18
Citaat van: thetwin84 link=msg=1221577 date=1384965416
Och...
vrijstelling, niet handhaven, toestemming hebben... och... het komt er toch allemaal op neer dat ze aan mogen staan terwijl ik aan het rijden ben binnen het evenement gebied.
Zou je bij mij niet hoeven proberen... Had laatst ook een vkr die dacht dat hij wel fietsend over het terrein heen kon terwijl hij vertrok vanaf zijn eigen bord verboden in te rijden  ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #167 Gepost op: 20 november 2013, 18:56:18
Citaat van: thetwin84 link=msg=1221414 date=1384900881
Ik doelde er eigenlijk op dat er zoveel amber op straat is...
We reden vanavond langs een vrachtwagen met amber aan en die zie je van verre al.. en zo heb je pechhulpverleners die amber aan hebben op het moment als ze aan het slepen zijn... het zijn allemaal dingen die moeten... maar ik vind persoonlijk dat blauw voor de hulpverlening is en dat amber voor de overige diensten zijn...

Blauw is van oudsher al hulpverlening waarom moeten die nu over naar amber... En zoals ik een ander citaat al vermeld staat men rijd door tot aan de kofferbak terwijl ze eerder kunnen ritsen.. RWS wagen staat met een pijlbord en nog rijden ze er nog omheen... Had RWS een blauwe balk gehad... dan vraag ik mij af of men er nog om heen rijd...


Denk er nog eens over na een dag of wat, en probeer te begrijpen dat amber op de rijksweg of waar dan ook, net zo goed kan betekenen dat ik of een collega daar staat, en dat ook wij, al kunnen we niet bekeuren als je door rijdt, het erg op prijs stellen als je ruim van te voren een baantje opschuift.

Het is waar,jan en alleman rijden met amber op, meestal nutteloos, en dat geldt ook voor collega bergers die met een auto in de lepel oranje voeren, nutteloos, zinloos, en de attentiewaarde als je het echt nodig hebt neemt af.
Of een zwaar transport met flitsers in de grille, waarom in godsnaam? Alsof ze in gaan halen en de vluchtstrook gaan gebruiken.....flitsers direct verbieden voor iedereen die geen spoed heeft lijkt mij al een fijn begin.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #168 Gepost op: 20 november 2013, 19:42:04
Citaat van: Berger link=msg=1221603 date=1384970178

Denk er nog eens over na een dag of wat, en probeer te begrijpen dat amber op de rijksweg of waar dan ook, net zo goed kan betekenen dat ik of een collega daar staat, en dat ook wij, al kunnen we niet bekeuren als je door rijdt, het erg op prijs stellen als je ruim van te voren een baantje opschuift.

Het is waar,jan en alleman rijden met amber op, meestal nutteloos, en dat geldt ook voor collega bergers die met een auto in de lepel oranje voeren, nutteloos, zinloos, en de attentiewaarde als je het echt nodig hebt neemt af.
Of een zwaar transport met flitsers in de grille, waarom in godsnaam? Alsof ze in gaan halen en de vluchtstrook gaan gebruiken.....flitsers direct verbieden voor iedereen die geen spoed heeft lijkt mij al een fijn begin.

Berger,

Graag reageer ik hier op en heb ik er al een poosje over nagedacht... Wanneer jullie als eerste tp zijn bij een ongeval zou het naar mijn weten prettiger voor jullie werken als jullie amber blauw zou zijn... Als een kijker van helden op de weg hoor ik veel al dat banen gekruist worden om voor te zorgen dat jullie veiligheid gewaarborgd is... Of dat RWS met een auto TP komt om een weggedeelte af te sluiten.. Wanneer ik dat op een afstand zie aankomen zou ik persoonlijker wijs kunnen besluiten om eerder een rijstrook op te schuiven zo ook wanneer er gewerkt word op de vluchtstrook. Of als er een pechgeval tegen zijn portier aanstaat te wachten op de pechhulp zoals vanmiddag op de A12. Maar velen zien op de snelweg amber als normaal erbij horen...

- vrachtwagens met uitstekende lading (of geen lading)
- Aannemer die zijn zwaailamp vergeten is uit te zetten...
- Pechhulp met een wagen in de lepel
- ANWB die een sleep heeft

Je kunt het zo gek niet bedenken of op de snelweg zie je wel amber opduiken. Ik als geïnteresseerde let daar dan nog wel eens extra op. Daarom vind ik de attentie waarde op de snelweg amberverlichting afnemen omdat het er al op de snelweg zoveel van is. En dan wordt er geroepen van berger of rws geen blauw want dan krijg je een overdone aan blauw vind ik persoonlijk een onzin mening.

Aangezien op de snelweg met hoge snelheden gereden kan worden vind ik dat bestuurders zo snel mogelijk moeten weten dat er wat aan de hand is. Wanneer dit niet kan door de matrixborden zal dit door de hulpverlening moeten gebeuren en dan is amber naar mijn mening niet het juiste middel om aan te geven van het staat hier stil. Ja dat zie je pas als je dichtbij bent . Van tijd om een baan op te schuiven het staat stil. Wanneer je niets anders hebt zul je naar amber moeten grijpen maar RWS en de Bergers behoren naar mijn mening bijna tot de blauw / geel en rode ploeg misschien wel de optie oranje ploeg wat betreft de bergers. en RWS vind ik behoren tot de blauwe ploeg.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #169 Gepost op: 20 november 2013, 20:09:05
Citaat van: thetwin84 link=msg=1221620 date=1384972924
Graag reageer ik hier op en heb ik er al een poosje over nagedacht... Wanneer jullie als eerste tp zijn bij een ongeval zou het naar mijn weten prettiger voor jullie werken als jullie amber blauw zou zijn...
Nou, wat een winst! Dan wordt op den duur alles blauw, en valt amber juist op, je blijft zo bezig.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1221620 date=1384972924
Je kunt het zo gek niet bedenken of op de snelweg zie je wel amber opduiken. Ik als geïnteresseerde let daar dan nog wel eens extra op. Daarom vind ik de attentie waarde op de snelweg amberverlichting afnemen omdat het er al op de snelweg zoveel van is. En dan wordt er geroepen van berger of rws geen blauw want dan krijg je een overdone aan blauw vind ik persoonlijk een onzin mening.
Het is maar net wat je onzin noemt. Ik vind het onzin dat iedereen maar met twee ogen op het navigatiescherm tuurt en niet zelf kan nadenken en (bijv.) bij een afgesloten afrit (*kuch*) de volgende neemt, keert en alsnog de goede - maar contra - afrit neemt. Je hebt op te letten bij gele lampjes, en zelf de beslissing te kunnen maken of die gele lampjes van een fanatieke verkeersregelaar is of van een weginspecteur van Rijkswaterstaat zijn, en hoe te handelen.

Zeker als er mensen zijn die op hun eigen auto een hele lichtbalk plaatsen en die bij een afzetting gebruiken. Mooi voorbeeld wanneer mensen wéér gele lampjes zien en dat dus volgende keer wéér minder attentiewaarde heeft voor die mensen.  ::)