Dierenpolitie '144, red een dier'

Auteur Topic: Dierenpolitie '144, red een dier'  (gelezen 45247 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #90 Gepost op: 15 november 2011, 16:02:33
Red een dier via 1-4-4 15-11-2011
Gepubliceerd op 15 nov 2011 door RTLNieuws
Mensen die een dier in nood zien, kunnen vanaf vandaag terecht bij een nieuw alarmnummer: 1-4-4. De meldingen komen terecht bij speciale politieagenten die bepalen hoe het dier wordt geholpen.
Samen sterk in de hulpverlening!


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #91 Gepost op: 15 november 2011, 22:26:13
Als ik het goed begrijp zijn nu alle telefoonnummers van de dierenambu's ook overgeschakeld naar
144 toch? Of moet je nog steeds als je hun wil bereiken op hun eigen nummer bellen?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #92 Gepost op: 16 november 2011, 02:14:17
Wat ik heb begrepen kan je nog steeds je regionale Dieren Ambulance bellen als je daar het nummer van weet.
Alleen vermoed ik zomaar dat het gros der mensheid die nummers juist niet kent en dan kan 144 een uitkomst zijn.

Dat er ook meer aandacht voor dierenleed komt ben ik blij mee maar vraag mij wel af of dit in deze orde van grote moet plaatsvinden.
Het voordeel is natuurlijk wel dat als je 144 belt dat alles goed gearchiveerd kan worden ( daar ga ik dan voor het gemak van uit ) vanuit 1 locatie en je dan ook beter dossieropbouw doet voor als er over xx maanden om cijfers gevraagd gaat worden.

Neem nu voor A-A dat er 53 tot 58 Fte moet komen.
A-A heeft 6 Districten inclusief Water - Havens. Doe de 6 districten x 3 man/vrouw die er het als taak bij krijgen dan heb je 18 man/vrouw met extra opleiding voor deze meldingen.

Als je er dan voor zorgt er in de Dag / Avond en eventueel Nacht in elk district 1 dienst heeft per district dan zou dat toch genoeg moeten zijn lijkt mij.
Want als ik de berekening neem van 58 Fte die men nu moet doen vanuit Den Haag komt je per district op 9,66 Fte uit en dat lijkt me zwaar overdreven zoveel in 1 district.

Maar misschiein klopt mijn berekening niet maar dan zie ik de correctie graag verschijnen. Ik probeer logisch te rekenen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #93 Gepost op: 16 november 2011, 09:53:42
Neem nu voor A-A dat er 53 tot 58 Fte moet komen.
A-A heeft 6 Districten inclusief Water - Havens. Doe de 6 districten x 3 man/vrouw die er het als taak bij krijgen dan heb je 18 man/vrouw met extra opleiding voor deze meldingen.

Dan even ter correctie:

A-A heeft nu nog 5 districten met daarin 32 wijkteams. Team Havens-Water valt sinds 01/01/2011 onder de DCIV.

In de huidige lijn van de  verwachtingen vwb de NL-politie zal A-A overgaan op 4 districten met 17 basiseenheden. Dit zal als het wordt goedgekeurd pas in 2015 gaan plaatsvinden.

En dan even de rede dat er zo weinig mensen solliciteren:
Het is nog totaal onbekend wat er met het personeel gaat gebeuren in de toekomst. Hiermee doel ik dan op doorgroei mogelijkheden.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #94 Gepost op: 16 november 2011, 15:17:14
Bleker: dierenpolitie is echt stap voorwaarts

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/bleker_dierenpolitie_is_echt_stap_voorwaarts_1_603465
16-11-2011 14:41
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #95 Gepost op: 16 november 2011, 15:18:09
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #96 Gepost op: 16 november 2011, 15:19:01
Samen sterk in de hulpverlening!


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #97 Gepost op: 16 november 2011, 15:39:04
'Dierenpolitie Capelle a/d IJssel een succes'

Dus even op een rijtje:
  • 2 part-time boa's
  • 7 maanden
  • 75 meldingen

Dat wordt duimendraaien voor de 500 fulltime politieagenten die hiervoor worden aangesteld.
Senior GGP / Oost-Brabant


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #98 Gepost op: 16 november 2011, 15:51:23
beetje kort door de bocht denk ik ? 500 collega's in het gehele land die dit soort meldingen gaan doen. Geloof me, die hebben werk zat !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #99 Gepost op: 16 november 2011, 22:42:28
Eerste succes voor dierenpolitie
GOOR -  Hoewel het alarmnummer voor dieren in nood pas dinsdag werd gelanceerd, behaalde de Dierenpolitie maandag al een succes. In Goor (Twente) kon een gestolen puppy terug worden gebracht naar zijn baasjes.

Toen een echtpaar uit de Twentse plaats hun puppy vastmaakte aan een paaltje tijdens een bezoek aan het politiebureau, was het beestje drie kwatier later verdwenen. Het echtpaar kon direct het bureau weer in, en deed aangifte van diefstal.

De Dierenpolitie van Twente stelde een onderzoek in en kon na een tip van een getuige een 39-jarige man uit Goor arresteren. De pup werd bij de man thuis aangetroffen. Tegen hem zal proces-verbaal worden opgemaakt. De puppy is teruggebracht naar het echtpaar.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10939921/__Eerste_succes_voor_dierenpolitie__.html?p=30,2

Check vooral de tekening van de "Animal cop"  098uo 098uo 098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v