Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop

Auteur Topic: Ex-hulpverleningsvoertuigen te koop  (gelezen 306767 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #340 Gepost op: 30 maart 2013, 19:50:12


Bij BCA, een onbekend ambu busje ( hele oude ) Met daarnaast een OvDP auto van Zaanstreek Waterland. De 61-VKP-3 van Zaanstreek stond er ook nog.

Lijkt mij een ambulance van defensie die al een tijd uit dienst moet zijn.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #341 Gepost op: 30 maart 2013, 19:53:43
Gezien het kenteken niet.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #342 Gepost op: 30 maart 2013, 19:58:10
Gezien het kenteken niet.
Zou Defensie die er dan oplaten?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #343 Gepost op: 30 maart 2013, 20:00:38
Zou Defensie die er dan oplaten?
Jij zou toch moeten weten dat Defensie geen kentekens heeft, maar registratienummers. Dus zal deze ambu een ander burgerkenteken hebben gekregen. Dit is weldegelijk een ex-defensieambu.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #344 Gepost op: 30 maart 2013, 20:20:47
Dan heeft die al tijden met burgerkenteken gereden. Want het is een kenteken wat al weer aardig aan de leeftijd is.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #345 Gepost op: 30 maart 2013, 20:23:19
Jij zou toch moeten weten dat Defensie geen kentekens heeft, maar registratienummers. Dus zal deze ambu een ander burgerkenteken hebben gekregen. Dit is weldegelijk een ex-defensieambu.

Nee, het is als ik de gegevens van dit kenteken natrek op www.vwe.nl is dit geen ex defensieambulance aangezien het voertuig vanaf eerste toelating  al dit kenteken heeft :

Datum eerste toelating     12-03-1997(16,1 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling     26-05-2012(10 mndn/4 dgn)
Datum eerste afgifte Nederland     12-03-1997(16,1 jaar)
Status kenteken      Geldig


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #346 Gepost op: 30 maart 2013, 20:30:31
Nee, het is als ik de gegevens van dit kenteken natrek op www.vwe.nl is dit geen ex defensieambulance aangezien het voertuig vanaf eerste toelating  al dit kenteken heeft :

Datum eerste toelating     12-03-1997(16,1 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling     26-05-2012(10 mndn/4 dgn)
Datum eerste afgifte Nederland     12-03-1997(16,1 jaar)
Status kenteken      Geldig
Het is jammer dat we niet weten hoe defensievoertuigen worden afgeleverd als zij nieuw zijn, of ze dan meteen een registratienummer hebben, of dat ze met een normaal kenteken worden afgeleverd.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #347 Gepost op: 30 maart 2013, 21:03:59
Het is jammer dat we niet weten hoe defensievoertuigen worden afgeleverd als zij nieuw zijn, of ze dan meteen een registratienummer hebben, of dat ze met een normaal kenteken worden afgeleverd.

Defensie voertuigen worden zonder kenteken afgeleverd en pas nadat ze zijn afgestoten eventueel van een kenteken voorzien
Als we naar de IVECO Eagle ondersteuningsvoertuig van VGGM kijken met kenteken BX-LT-28 kijken zien we de volgende

Datum eerste toelating     30-06-1992(20,7 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling     13-04-2010(3,0 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland     09-04-2010(3,0 jaar)
Status kenteken      Geldig

Datum eerste toelating is de eerste toelating wereldwijd de rest spreekt voor zichzelf.
Dus kunnen we constateren dat de bovenstaande ambulance niet bij defensie in dienst is geweest en direct met een burgerkenteken in Nederland is toegelaten.


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #348 Gepost op: 31 maart 2013, 11:22:04
Een beetje tegenstrijdige en m.i. niet correcte conclusie:

datum toelating is inderdaad wereldwijd, feitelijk is dit het bouwjaar.
datum eerste afgifte is de eerste afgifte in NL van een CIVIEL KENTEKEN door de RdW.
conclusie: tussen beide data kan het voertuig wel degelijk onder een MILITAIR REGISTRATIENUMMER bij defensie in dienst zijn geweest.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #349 Gepost op: 31 maart 2013, 12:54:57
Een beetje tegenstrijdige en m.i. niet correcte conclusie:

datum toelating is inderdaad wereldwijd, feitelijk is dit het bouwjaar.
datum eerste afgifte is de eerste afgifte in NL van een CIVIEL KENTEKEN door de RdW.
conclusie: tussen beide data kan het voertuig wel degelijk onder een MILITAIR REGISTRATIENUMMER bij defensie in dienst zijn geweest.

Ton ,we hadden het over de Gele ambulance bij de BCA en om vergelijkingsmateriaal te hebben heb ik een voertuig genomen waarvan ik zeker wist dat deze eerst een militair registratienummer had voordat deze op een civiel kenteken is gezet maar dan lees je weer niet het hele draad en klopt jou verhaal niet omdat je niet leest waar het over gaat.

66-BS-HX
Datum eerste toelating     12-03-1997(16,1 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland     12-03-1997(16,1 jaar)

Als beide dat exact gelijk zij zoals bij die Mercedes met kenteken 66-BS-HX
is er GEEN MILITAIR REGISTRATIENUMMER geweest voor het CIVIELE KENTEKEN of deze moet 12-03-1997 's ochtends een militair registratienummer hebben gehad en 's middags direkt weer uit dienst zijn gegaan en op een civiel kenteken zijn gezet maar Ton dat is niet echt logisch toch ???
Of wel mij conclusie klopt als een bus, en jou conclusie niet want je spreekt jezelf al in je redenatie tegen.