SIV Snel Interventie Voertuig (brandweer)

Auteur Topic: SIV Snel Interventie Voertuig (brandweer)  (gelezen 132252 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #150 Gepost op: 24 november 2013, 11:37:50
Citaat van: Ton2 link=msg=1222535 date=1385284989
Soms worden wat oudere voertuigen ook gewoon vervangen......

Maar als binnen 2 jaar na ombouw een voertuig verkocht wordt noem ik dat kapitaalvernietiging.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #151 Gepost op: 24 november 2013, 11:40:37
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1222563 date=1385289470
Maar als binnen 2 jaar na ombouw een voertuig verkocht wordt noem ik dat kapitaalvernietiging.
Tja, en als al die pilots van die SIV's zo perfect werken zal dit voertuig toch wel vervangen zijn voor een nieuw voertuig. Iemand daar al foto,s van?


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #152 Gepost op: 24 november 2013, 15:09:45
Kentekenserie die begint met BP dateert uit 2003..


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #153 Gepost op: 24 november 2013, 15:36:10
Citaat van: André Welten link=msg=1222637 date=1385302185
Kentekenserie die begint met BP dateert uit 2003..


En...... wil dat wat zeggen, de ombouw was minder als 2 jaar geleden tot SIV, in mijn ogen kapitaalvernietiging want voor dat het voertuig tot SIV werd omgebouwd was het een duikvoertuig waar dus ook weinig km mee is gereden.

Eerste afgifte kenteken is trouwens 01-04-2005...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,332
Reactie #154 Gepost op: 24 november 2013, 16:59:22
auto "van de baas": BP-HG-18, afgiftedatum 28-3-2004 (2 cijfers verwisseld :o)..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #155 Gepost op: 24 november 2013, 17:29:28
Misschien wat voor Amsterdam-Amstelland, zij gaan tenslotte alszoveelsteregioopnieuwhetwieluitvinden het SIV concept testen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #156 Gepost op: 24 november 2013, 17:36:24
Citaat van: Adriaan1988 link=msg=1207519 date=1381049842

Soort voertuig: Snel Interventie Voertuig
Merk voertuig: Volkswagen AMAROK PLUSCAB
Roepnummer: Onbekend
Bijzonderheden: het betreft om een demo model van BMT
Nu al mooier dan die ISUZU opbouw  ^-^


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #157 Gepost op: 24 november 2013, 18:16:39
Citaat van: Jerommeke link=msg=1222665 date=1385310568
Misschien wat voor Amsterdam-Amstelland, zij gaan tenslotte alszoveelsteregioopnieuwhetwieluitvinden het SIV concept testen.

Waarom dat? Hebben de huidige pilots niet opgeleverd wat BAA wil gaan testen?

Trouwens wel vreemd, de SIV's werden altijd met veel media-aandacht gepresenteerd, maar gaan via de achterdeur weer naar buiten. Heeft iemand hier een verklaring voor? Werkt het concept beter bij de managers achter de vergadertafel dan bij de brandweerlieden die het mogen uittesten?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #158 Gepost op: 24 november 2013, 19:31:43
Citaat van: HJ94 link=msg=1222677 date=1385313399
Waarom dat? Hebben de huidige pilots niet opgeleverd wat BAA wil gaan testen?

Trouwens wel vreemd, de SIV's werden altijd met veel media-aandacht gepresenteerd, maar gaan via de achterdeur weer naar buiten. Heeft iemand hier een verklaring voor? Werkt het concept beter bij de managers achter de vergadertafel dan bij de brandweerlieden die het mogen uittesten?

In theorie en op papier klopt het dat een SIV iets sneller ter plaatse is als een TS, in de praktijk blijkt dat als een SIV ter plaatse is dat bij een binnenbrand de slagkracht erg beperkt is en de veiligheid eigen personeel niet gegarandeerd kan worden, en dat voor de echte slagkracht en veiligheid eigen personeel gewacht moet worden op de TS, die wel wat later komt omdat in theorie er minder TSsen nodig zijn.

Dat krijg je als je theoretisch denkende mensen zonder praktijk ervaring concepten laat bedenken.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #159 Gepost op: 24 november 2013, 22:54:15
Citaat van: HJ94 link=msg=1222677 date=1385313399
Waarom dat? Hebben de huidige pilots niet opgeleverd wat BAA wil gaan testen?

Ik heb in ieder geval begrepen dat men een SIV-2 wil gaan testen op diverse kazerne's (beroeps en vrijwillig) voor de periode van 1 jaar. Of er 1 voertuig komt wat meerdere kazerne's af gaat of dat er meerdere voertuigen komen weet ik niet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !