GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010

Auteur Topic: GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010  (gelezen 57695 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Wat overigens wel een vraag is, waarom de hele karavaan naar UGS A is gereden, terwijl er bekend was dat het vliegtuig op de Polderbaan ging landen en tot stilstand is gekomen bij UGS C ?

Ik heb eens vernomen dat dat bewust wordt gedaan om te voorkomen dat de handel dichtslibt bij de UGS die het dichtste bij de (crash-)site is.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Voor het geval een glijbaan niet werkt??
Omdat je een vliegtuig niet in komt met je huis-tuin-en-keukenladder? :P
Bij een daadwerkelijke crash kan ik me voorstellen dat een RV ook wel van pas komt bij eventuele 'takel'werkzaamheden of om aan de bovenzijde van het toestel te werken.

Zomaar een redenering hoor :)

Maar daar heeft Schiphol zelf ook een redvoertuig voor die helemaal gericht is op de VBB. Waarom dan nog een extra redvoertuig vanuit de regio?


Rowin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Hier heb ik nog foto's van de beschadigde motor gevonden; http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?p=621914#p621914


Foto: driving-fun.com / via Ferdi Gielen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Maar daar heeft Schiphol zelf ook een redvoertuig voor die helemaal gericht is op de VBB. Waarom dan nog een extra redvoertuig vanuit de regio?

Je haalt even twee dingen door elkaar, Schiphol heeft een beperkt redvoertuig, wat een aantal specifieke taken én beperkingen heeft.
Deze kan bijvoorbeeld niet ''onder'' zijn eigen hoogte werken (laagwerken dus) en heeft een zéér beperkte vlucht/draai.
Tevens kun je er geen brancards mee tillen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Moderators, grijpen jullie in bij dit soort reacties?

Je KUNT geen hoogte inschatten met het blote oog!!
Als je al niet weet hoe lang een B737 is, hoe kun je dan met het blote oog weten hoe hoog het vliegt als je geen idee hebt hoe zo'n ding eruit ziet op 100, 200, 300, 400 of 500 meter hoogte.
Hulpverleners KUNNEN die hoogte niet bevestigd hebben, want ook zij kijken met het blote oog. Dan kun je wel kinderachtig gaan reageren met je "véél plezier met dit gedoe" en "nu weet ik hoe jullie met mensen omgaan" maar de hand in eigen boezem steken en kijken naar je eigen koppigheid is er niet bij, laat staan het willen aannemen dat je met geen mogelijkheid secuur een hoogte van een vliegtuig schatten kunt.

Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Bart S

  • Gast
Moderators, grijpen jullie in bij dit soort reacties?


Waarom? Ik denk persoonlijk dat Caprice daar een heel goed punt heeft!


Meerdam

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 336
Iedereen moet in zijn waarde gelaten worden en deze persoon gaat er wel erg hard tegenaan.

Waarom? Ik denk persoonlijk dat Caprice daar een heel goed punt heeft!
Brandmeester Bevelvoerder Adjunct-Hoofdbrandmeester Preventie Vrijwilliger en Beroeps


Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Hoe kan het dat er VOS 4 afgegeven is terwijl er maar 162 inzittenden in het toestel waren?
Citaat komt van de site van Brandweer Schiphol


Iedereen walst er over deze zeer terechte vraag heen, waarom VOS4 ? Komt dan wel op hetzelfde neer, maar helpt de aanrijdende hulpverlening wel met de beeldvorming.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Iedereen walst er over deze zeer terechte vraag heen, waarom VOS4 ? Komt dan wel op hetzelfde neer, maar helpt de aanrijdende hulpverlening wel met de beeldvorming.

Misschien omdat er gekeken wordt naar het toestel en het aantal personen die het toestel kan vervoeren. De kans is namelijk groot dat op het moment van alarmeren niet bekend was hoeveel personen er daadwerkelijk in het toestel zaten.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Moderators, grijpen jullie in bij dit soort reacties?

Actie - reactie.

Misschien omdat er gekeken wordt naar het toestel en het aantal personen die het toestel kan vervoeren. De kans is namelijk groot dat op het moment van alarmeren niet bekend was hoeveel personen er daadwerkelijk in het toestel zaten.
Lijkt me ook, VOS4 zal meteen gegeven worden bij mayday-call, en pas later is er tijd voor evt. doorgeven van aantal mensen aan boord :)