GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010

Auteur Topic: GRIP 2 VOS 4 Noodlanding Boeing 737 Royal Air Maroc - Schiphol 06-06-2010  (gelezen 57842 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Misschien omdat er gekeken wordt naar het toestel en het aantal personen die het toestel kan vervoeren. De kans is namelijk groot dat op het moment van alarmeren niet bekend was hoeveel personen er daadwerkelijk in het toestel zaten.

Het betrof een Boeing 737-400. Volgens mij kunnen er in de grootste 737(-900) ongeveer 189 passagiers, maar dat is het modernste en grootste type.
Dat is als nog 60 minder dan waar de procedure voor geschreven is.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Moderators, grijpen jullie in bij dit soort reacties?


Ik geloof dat deze meneer meer verstand heeft van deze zaken dan jij en ik en verschillende anderen hier samen ...  O0
Dit is niet hard bedoeld van hem maar gewoon een duidelijke stelling gebaseerd op zijn kennis.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Ik heb eens vernomen dat dat bewust wordt gedaan om te voorkomen dat de handel dichtslibt bij de UGS die het dichtste bij de (crash-)site is.
Ditzelfde heb ik ook wel eens vernomen, daarbij komt dat vanaf de diverse UGS gemakkelijker over de banen gereden kan worden dan alles op 1 toegang te concentreren met risicio van heel veel "spotters en ramptoeristen"


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Moderators, grijpen jullie in bij dit soort reacties?

Er zijn al genoeg reakties geweest, maar toch nog even het volgende... Als iemand (in jouw ogen) klinkklare onzin verkondigt over brandweer gerelateerde zaken, dan heb ik zo'n vermoeden dat jij ook flink van leer kan trekken ;) Bovendien kent dit een forum een breed publiek en hier waren dan ook een aantal lieden rond met een bovengemiddelde kennis van luchtvaartzaken die, indien nodig, hun vakgebied met hand en tand verdedigen als anderen (in hun ogen) onwaarheden verspreiden.

Dus waarom zou er ingegrepen moeten worden? Omdat iemand jou tegenspreekt?

De toon mag best fel zijn hoor, in real life zijn discussie soms ook flink gepeperd. Zolang het maar netjes blijft en volgens mij is er niets gezegd wat niet door de beugel kan, ik denk dat iemand als Caprice zijn grenzen uitstekend kent.

Back on topic  O0


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Het betrof een Boeing 737-400. Volgens mij kunnen er in de grootste 737(-900) ongeveer 189 passagiers, maar dat is het modernste en grootste type.
Dat is als nog 60 minder dan waar de procedure voor geschreven is.

Het betrof een 737-800 lees ik nu, maar daar kunnen maximaal 180 personen in. Dus als nog een overschatting van 70 personen.
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
misschien kan caprice hier een antwoord opgeven ???


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
misschien kan caprice hier een antwoord opgeven ???
Sluit ik me helemaal bij aan...
en om even alle speculaties te ondermijnen, zou het ook niet te maken hebben met het feit dat men er vanuit gaat dat ie land op de Polderbaan maar voor zover
zij daar niet effectief staat, het ergste scenario laat door wegen ??
We kunnen wel zeggen zij landt op de Polderbaan .... maar toch  O0


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Ik vraag me toch werkelijk sterk af waarom er een aantal mensen zijn die de beslissing van de centralisten zo sterk in twijfel trekken.

Niet alleen in dit topic, maar ook in het topic van de crash-call op Eindhoven.

Waarom kunnen we er hier geen vrede mee hebben dat ze centralisten hier een VOS4 (Grip-2) geven en op Eindhoven C-C3 (Grip-3).

Ik zou zeggen, laat die mensen gewoon hun werk doen zoals zij dat op dat moment nodig achten.

Beter mee verlegen, dan om verlegen. Denk ik dan maar.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


edje87

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
daar ben ik het helemaal mee eens.
je kunt beter te veel alarmeren dan te weinig O0
Manschap A, Brandweer Twente korps Glanerbrug, Bevelvoerder Bedrijfs Brandweer KLK Kolb, Delden


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Ik ga ook vragen "Waarom VOS 4?", maar om een andere reden:
Na het bekijken van verschillende sites (zoals hier en hier) niet kunnen ontdekken wat het verschil is tussen VOS 3 en VOS 4 (qua inzet van VBB, medisch, etc).

Wie kan mij het verschil vertellen (behalve uiteraard het geschatte aantal passengers+crew)?  ???
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.