drank

Auteur Topic: drank  (gelezen 18404 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #70 Gepost op: 10 april 2005, 19:17:44
Wedden dat ze ons niet zien zitten annemiek?... :D

Als wij in Domburg na sluiting nog even op de post bleven zitten dan waren de luiken dicht en de deur op een kier,maar toch is te zien dat de post 'bewoond' is,dus als er oplettende strandbezoekers zijn,dan zullen ze zeker zien dat de post nog bemand is.



De gedachte dat ik een uitruk zou moeten missen voor een biertje...
Sorry als ik daar niets van begrijp.

Henk


Van die uitruk weet je niet wanneer die komt,en als ik eens lekker een wijntje bij het eten zou drinken ga ik niet denken: ohoh,laat ik dat maar niet doen,misschien komt er een uitruk....
Dan ga ik m'n denkwijze omkeren en dat ben ik nou ook weer niet van plan.
  Ta


Albert Dijkstra

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 10 april 2005, 19:23:59
Je standpunt is helder Henk, en er kan niet gezegd worden dat het aan motivatie ontbreekt! Gezond verstand blijft belangrijk, dus opkomen / uitrukken onder invloed van alcohol ( of medicijnen...) is uiteraard uit den boze. Zolang het bij één biertje of wijntje blijft zal dat weinig tot geen invloed hebben op het presteren, maar "de klant" zal daar wel eens anders over kunnen denken, zeker als bij het optreden  tegengestelde belangen kunnen ontstaan. En ja, vindt er na sluitingstijd nog een inzet plaats dan gaan diegene die niets hebben gedronken.. kwestie van heldere regels scheppen!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #72 Gepost op: 10 april 2005, 19:26:36

Van die uitruk weet je niet wanneer die komt,en als ik eens lekker een wijntje bij het eten zou drinken ga ik niet denken: ohoh,laat ik dat maar niet doen,misschien komt er een uitruk....
Dan ga ik m'n leefwijze omkeren en dat ben ik nou ook weer niet van plan.
Kijk,en hier kan ik me nu in vinden.Hier komt het doel naar voren van een 2e uitrukploeg,maak een rooster van wanneer welke ploeg "dienst"heeft.Dan zul je zien dat de gene die weten dat ze dienst hebben,daar ook rekening mee zullen houden.

Voordat wij het ploegensysteem hadden hield ik er rekening mee,als ik op een feestje wilde drinken liet ik mijn pieper thuis of kwam dan gewoon niet op.je kan de pech hebben dat je een mooie uitrukt misloopt,tja das pech hebben.Het is een mooie hobby,om bij een reddingsbrigade of bij de brandweer te zijn.Maar op sommige momenten gaat je privè of een feestje toch echt voor,en moet je kunnen zeggen nu een ander op de uitruk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #73 Gepost op: 10 april 2005, 20:05:32
Je standpunt is helder Henk, en er kan niet gezegd worden dat het aan motivatie ontbreekt! Gezond verstand blijft belangrijk, dus opkomen / uitrukken onder invloed van alcohol ( of medicijnen...) is uiteraard uit den boze. Zolang het bij één biertje of wijntje blijft zal dat weinig tot geen invloed hebben op het presteren, maar "de klant" zal daar wel eens anders over kunnen denken, zeker als bij het optreden  tegengestelde belangen kunnen ontstaan. En ja, vindt er na sluitingstijd nog een inzet plaats dan gaan diegene die niets hebben gedronken.. kwestie van heldere regels scheppen!

eens!


Maar Annemiek, in tegenstelling tot de brandweer hebben wij verscheidene dagen verhoogde kans op een uitruk. Als er zuid wester storm wordt verwacht aan het einde van een mooie zomerdag ga ik jou alarmeren weetje... En als je dan gedronken hebt en niet meegaat mis ik een goede kracht en mag jij niet vliegen!

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #74 Gepost op: 10 april 2005, 21:04:29
eens!


Maar Annemiek, in tegenstelling tot de brandweer hebben wij verscheidene dagen verhoogde kans op een uitruk. Als er zuid wester storm wordt verwacht aan het einde van een mooie zomerdag ga ik jou alarmeren weetje... En als je dan gedronken hebt en niet meegaat mis ik een goede kracht en mag jij niet vliegen!

Henk


Natuurlijk hou ik er op dagen/avonden dat er een goeie wind verwacht wordt heus wel rekening mee en zal dus op voorhand niet drinken.
Maar als het een doodnormale dag is en ik heb zin in een biertje/wijntje/likeurtje dan neem ik dat.

Als je elke dag rekening moet houden met een eventuele uitruk kan je toch niet meer je normale leven leiden...

"Ik ga niet op visite buiten Huizen,want anders ben ik niet bereikbaar voor een uitruk" Dan leef je toch niet meer lekker lijkt me!

Als men lekker wil pimpelen met de groep na sluitingstijd,doe dat dan gewoon niet op de post. De reddingspost is geen kroeg. Zolang de post bemand is gaan mensen ervan uit dat die bemanning ook ingezet kan worden. Logisch,want ze zitten toch nog op de post?!!
Eén biertje,prima,maar ga niet zo ver dat iedereen lazerus de post verlaat,daar is dat ding niet voor!
  Ta


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #75 Gepost op: 12 april 2005, 11:48:20
Ik denk er precies zo over, Annemiek


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #76 Gepost op: 13 april 2005, 00:39:30
Zou ook niet weten wat het bezwaar is van een strandwacht aan de Zeeuwse kust om 's avonds na sluitingstijd geen drankje te mogen pakken.
De bemensingen van de reddingsposten aan de Zeeuwse stranden zijn ingehuurd om gedurende bepaalde openingstijden aan strandbewaking te doen, niet om buiten die uren ergens de zee op te gaan, daar is in dat geval de KNRM voor. Zij hebben geen SAR taak.
Ligt dus iets anders als de situatie waar Henk in verkeert.


blaricum

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 13 april 2005, 00:48:00
Zou ook niet weten wat het bezwaar is van een strandwacht aan de Zeeuwse kust om 's avonds na sluitingstijd geen drankje te mogen pakken.
De bemensingen van de reddingsposten aan de Zeeuwse stranden zijn ingehuurd om gedurende bepaalde openingstijden aan strandbewaking te doen, niet om buiten die uren ergens de zee op te gaan, daar is in dat geval de KNRM voor. Zij hebben geen SAR taak.
Ligt dus iets anders als de situatie waar Henk in verkeert.

Henk hoeft aan niemand verantwoordelijk af te leggen alleen aan zich zelf.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #78 Gepost op: 13 april 2005, 10:37:46
Henk hoeft aan niemand verantwoordelijk af te leggen alleen aan zich zelf.
Ivo, (blaricum)

Vind het geen constructieve opmerking.. en voegt helemaal niets toe aan de discussie.
Afgezien of het waar is of niet..  Dat doet er niet toe..

Groet


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #79 Gepost op: 13 april 2005, 10:39:37
Zou ook niet weten wat het bezwaar is van een strandwacht aan de Zeeuwse kust om 's avonds na sluitingstijd geen drankje te mogen pakken.
De bemensingen van de reddingsposten aan de Zeeuwse stranden zijn ingehuurd om gedurende bepaalde openingstijden aan strandbewaking te doen, niet om buiten die uren ergens de zee op te gaan, daar is in dat geval de KNRM voor. Zij hebben geen SAR taak.
Ligt dus iets anders als de situatie waar Henk in verkeert.

Dat zou kunnen, als er duidelijke tijden afgesproken zijn waarop een "dienst"wordt geleverd en daarbuiten iemand anders verantwoordelijk is...

Maar ik zie toch een situatie voor me waarbij iemand op de deur van de post klopt.

Wat zeggen jullie dan? We zijn gesloten? Dat is wel heel professioneel  ;D . Net als de agent die een inbreker aan het werk ziet en denkt  laat maar waaien: ik ben nu vrij... 8).

Henk