Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 73931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #210 Gepost op: 1 juni 2015, 09:22:42
Citaat van: moppersmurf link=msg=1353332 date=1433108709
Duidelijk gecommuniceerd? Heb jij een persoonlijk bericht ontvangen dan bij de uitreiking van of vlak voor het nieuwe uniform?

Het antwoord is: NEE.

Dus duidelijk niks gecommuniceerd.

Mopper, nu loop je iets te hard van stapel. Ik ga ervanuit dat jij niet bent geïnformeerd, bijzonder want in de draagvoorschriften die iedereen heeft gekregen stond duidelijk bij dat je het hesje moest bewaren en blijven dragen.
Daarnaast is door de teamleiding een bureaubrede mail verstuurd met deze info én wijzen de collega's van de VP er ook nog op als iemand geen hesje aan heeft.

Kortom: er is bij ons duidelijk gecommuniceerd dat het hesje niet weg moet en het nieuwe OPU niet aan de zichtbaarheidseisen voldoet, zo te lezen is die communicatie ook in andere eenheden geweest en sowieso landelijk in de draagvoorschriften.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #211 Gepost op: 1 juni 2015, 10:34:19
Bij ons ook.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #212 Gepost op: 1 juni 2015, 11:47:03
Snap Mopper wel in die zin dat ik ook nog maar zelden de gele hesjes zie. Vaak bij actie's/ evenementen of in de nacht dan zie je de heren en dames met de gele hoes rond lopen (die op zijn manier ook wel opvalt), maar verder zie ik voornamelijk de "gewone" hoes in de polo kleuren. En ook de gele jas lijkt wel een uitgestorven ras. Deze zag ik in het verleden ook nog wel her en der opduiken, maar zie ik tegenwoordig alleen om de schouders van de motorrijders zitten. Nu heb ik geen zicht op het gehele land, maar zie toch wel diverse regio's en bureaus langs komen die er zo bij lopen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #213 Gepost op: 1 juni 2015, 13:28:43
Daar ben ik dan maar weer eens.
eerst maar even over de zichtbaarheidsvestjes: m.i. is van het begin van de uitrol kenbaar gemaakt dat het geel op het uniform en de gele hoes van het vhv niet voldoet aan de arbo-eisen. Weggooien is dus niet handig. Vier jaar geleden hebben de leden van toenmalige klankbordgroep nieuwe zichtbaarheidsvestjes beproefd.  Ik was er zeer tevreden over m.u.v. het materiaal. Was erg broeierig. Door de ontwikkelingen van het opu is de aanbesteding toen niet door gegaan. Vorige week zijn de eisen opnieuw vastgesteld. Heb mijn wensen t.a.v. het materiaal kenbaar gemaakt. Zou iets van gaasachtig materiaal kunnen zijn. Aanbesteding lijkt daarom aanstaande.

Een gele jas behoorde niet tot de opdracht aan het popu. Maar bij de afsluiting van het programma hebben we wel vastgelegd dat een gele jas verplicht vertrekt zou moeten worden. Mede op grond van de arbowet.
ben wel bang dat daar weer een aanbesteding aan vast zit. De all weather jas  in het geel met wat reflectie  lijkt mij wel wat. Geopperd is  een gele jas metblauwe banen, die oplichten bij beschijning. Een soort negatieve vom dus van de all weather jas.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #214 Gepost op: 3 juni 2015, 21:59:45
Citaat van: silque link=msg=1353328 date=1433105021
Waarom zijn de hesjes weggegooid? Hier is duidelijk gecommuniceerd dat de hesjes niet weggegooid mochten worden

Omdat er wél een mailtje is geweest dat alle oude uniformonderdelen vernietigd moesten worden en dat er niets meer gedragen mocht worden.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #215 Gepost op: 4 juni 2015, 07:26:51
Citaat van: Jerommeke link=msg=1353893 date=1433361585
Omdat er wél een mailtje is geweest dat alle oude uniformonderdelen vernietigd moesten worden en dat er niets meer gedragen mocht worden.....

m.u.v. gele zichtbaarheidsvest en de gele blouson  998765


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #216 Gepost op: 4 juni 2015, 16:50:50
Citaat van: MartinJ link=msg=1353394 date=1433158123
(...) Geopperd is  een gele jas metblauwe banen, die oplichten bij beschijning. Een soort negatieve vom dus van de all weather jas.
En die blauwe banen voldoen aan de eisen uit EN-20471? Anders kom je dadelijk weer flink op dezelfde koffie als met het veiligheidsvest..... ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #217 Gepost op: 6 juni 2015, 13:32:05
Citaat van: Venture link=msg=1353919 date=1433395611
m.u.v. gele zichtbaarheidsvest en de gele blouson  998765

Nee... ALLE oude uniformonderdelen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #218 Gepost op: 6 juni 2015, 15:37:10
Dan is er bij jullie een andere mail geweest, bij ons stond duidelijk dat het gele hesje en gele jas niet vernietigd mochten worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #219 Gepost op: 20 juni 2015, 00:40:46
En toch heeft 80% van de dienders in Amsterdam de hesjes weggegooid en is het gros van de gele jassen ook in de kliko gedonderd. Hoe kan dat gebeuren als er duidelijk gecommunceerd is?

Ik heb die van mij niet weggegooid omdat ik mijn hersens gebruik. Nou ga ik natuurlijk niet zeggen dat het daarna schort bij die 80% die het hesje wel weggegooid hebben, dat zou zelfmoord zijn. Ik laat de conclussie lekker aan anderen over.

Slechte communicatie is niet de dat er niet gecommuniceerd word, het is ook de wijze waarop gecommuniceerd wordt. Een e-mail met "alles moet vernietigd worden. blablabla behalve" is niet duidelijk! Een email met  "je moet het reflectie hesje en de gele jas bewaren blablabla de rest mag je weg gooien" is wèl duidelijk!

Kwestie van wat is de prioriteit, en die is dus verkeerd weggezet. Je gooit eerst weg en dan bewaar je in plaats van je bewaard en dan gooi je weg.

communicatie.....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens