Gele jas voor iedere diender ?

Auteur Topic: Gele jas voor iedere diender ?  (gelezen 73933 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #40 Gepost op: 19 augustus 2010, 22:36:22
... en het kan soms zo simpel en eenvoudig...  :-\

 98uiye

Nou bestel er een stuk of wat maak de emblemen erop. Kun je volgend jaar op Schiphol zo een stuk of 20 verkopen met een leuke winst 123chill


Gast

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 19 augustus 2010, 22:39:52
Goed plan, alleen mag ik geen zaken verkopen met politie-logo's erop ;) Ik kan je wel in de richting wijzen waar je ze kunt krijgen, daar niet van  ;)  ;) You my Friend, you special price!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #42 Gepost op: 19 augustus 2010, 22:41:54
Goed plan, alleen mag ik geen zaken verkopen met politie-logo's erop ;) Ik kan je wel in de richting wijzen waar je ze kunt krijgen, daar niet van  ;)  ;) You my Friend, you special price!

Dan zet je op die plaatsen van de emblemen klitteband... Kan de agent er zelf emblemen op doen  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 19 augustus 2010, 22:47:36
Ja hoor, ik wil met alle liefde bestellingen opnemen, klitteband heb ik in het geel, no problem. Taking orders


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #44 Gepost op: 19 augustus 2010, 23:19:35
Het is meer dat de lange jas bij koud weer warmer is, maar ook daarmee wordt je vuurwapen nat als je hem door de speciale openingen haalt. Is wel zo makkelijk als je er snel bij wordt. Bovendien maakt het niet uit dat je koppel en/of je vuurwapen nat wordt want die kan daar wel tegen. In de praktijk zijn er maar weinig executieve collega's die de voorkeur geven aan de parka. Helemaal in de noodhulp.

Wijkagenten jas!

ff zonder dollen, hier zit en een jas en een parka standaard in het pakket, het is mijnsinziens zonde van het geld en dat ding kunnen ze er net zo goed uithalen. Het rare is dan weer wel, wij moesten wel kiezen tussen lage of half hoge schoenen (dus niet beide) maar we kregen wel 2 jassen. Laat mensen dan kiezen voor zo'n jas en hem evt later zelf bestellen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #45 Gepost op: 19 augustus 2010, 23:30:59
wij kregen de mogelijkheid van speciaal budget om beide jassen te bestellen... heb dus nu blouson en parka in het geel in me kast hangen... de blouson is perfect.....

De parka is lastig... omdat ie over je koppel hangt... maar wel lekker warm bij bijv. een alcoholcontrole midden winter.....  123chill
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #46 Gepost op: 20 augustus 2010, 00:25:15
Bij team Hoofdwegen  (AA) krijgen we standaard de parka en tot voor kort was dat het. De blouson zit nu in het "verkeerspolitiepakket" van de VTSPN, waardoor we hem kunnen bestellen. Ik ben sinds ik hem heb helemaal fan van de gele blouson. Deze zit veel beter als je in de auto zit en je kan tenminste bij al je uitrusting en niet alleen bij je pistool, zoals bij de parka. Dit laatste was ook de reden dat we via de IBT docenten bezig waren om de blouson verstrekt te krijgen.

Voor wat betreft de stelling: Als ik vanuit gevoel redeneer zeg ik: Niet doen, dan zijn wij verkeersdienders weer wat exclusiviteit kwijt  :D (De Volvo was al niet meer exclusief...  :'(  )

Maar als je kijkt tijdens grote inzetten voor openbare orde zie je dat de vestjes al echt een meerwaarde hebben, je ziet collega's een stuk sneller. Bij de jas zal dit nog beter zijn. Ook in het verkeer kun je niet zichtbaar genoeg zijn vind ik. Alleen is het wel weer zo dat iedere regio zijn eigen beslissing zal moeten nemen.In Amsterdam wordt er meer gewerkt op wegen waar niet zo snel gereden wordt, dus zal daar minder snel gekozen worden voor een gele jas op de man/vrouw. De hes zal daar al snel voldoen en voor de plein diensten zijn er dan jassen te leen op het bureau. Terwijl in Kennemerland bv er meer gewerkt wordt op N-wegen en de A-wegen, waar zichtbaarheid toch belangrijker is.

grtzzz


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #47 Gepost op: 20 augustus 2010, 00:59:50
Voor wat betreft de stelling: Als ik vanuit gevoel redeneer zeg ik: Niet doen, dan zijn wij verkeersdienders weer wat exclusiviteit kwijt  :D

Dat geldt denk ik wel voor meer takken van sport, in Rotterdam loopt bijvoorbeeld de voetbaleenheid ook met gele jassen. Op straat kun je ze dan onderscheiden van de 'gewone' agenten omdat die met een hesje lopen. Dat is voor het onderscheid van de voetbaleenheid wel makkelijk. En zo zijn er vast ook andere clubs die zich op zo'n manier onderscheiden.

Voor het onderscheid onderling is m.i. een beetje exclusiviteit wel handig, maar dat argument gaat niet boven de veiligheid van de agent op straat. De burger zal overigens weinig verschil zien denk ik. Enkele weken geleden stond ik in Den Haag toen daar een internationaal politiegezelschap aanwezig was met dus ook diverse uniformen. Mensen spreken doodleuk iemand met een buitenlands uniform aan, geen benul hebbende waar die vandaan komt.  Ik heb me dus wel vermaakt daar 0098



Het ''meeslepen'' van een (extra) jas vind ik ook geen argument ... Of je nou 1 of 2 jassen achterin gooit, maakt op zich ook niet zo heel veel uit ...

Nadeel van de hesjes zijn onder andere de brandbaarheid, het ontbreken van reflectie op de arm (cq. het ontbreken van een opvallende kleur voor bijvoorbeeld een stopteken). Het relatief grote pakketje (ook opgevouwen kun je het nergens laten).

Als je het over een non-argument hebt: dit ^ kan ik niet zo goed rijmen ;) Als je die tweede jas wel ergens kwijt kunt, kun je zo'n hesje zéker ergens kwijt. Moet je zo'n jas eens opvouwen, dan heb je pas een groot pakket >:D


Ik denk dat je vooral onderscheid moet maken in de functie van de betreffende functie. Bijvoorbeeld: wijkzorg in het blauw. Noodhulp, verkeer, bereden, horecatoezicht, evenementen in het geel (om maar even een paar takken van sport te nemen).

Als jullie zouden moeten kiezen, draai je dan liever noodhulp in het geel of in het blauw? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #48 Gepost op: 20 augustus 2010, 01:02:08
Over gele jassen gesproken.... de gele ME-jas gaat binnen niet al te lange tijd ook zn intrede maken! In iedergeval en nieuwe ME-jas met reflectiebanden. Schijnt iets te gaan worden met gele stroken en reflectie. Je ziet nu naturlijk al veel regio's met het gele hesje over het tenue.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #49 Gepost op: 20 augustus 2010, 01:05:27
Over gele jassen gesproken.... de gele ME-jas gaat binnen niet al te lange tijd ook zn intrede maken! In iedergeval en nieuwe ME-jas met reflectiebanden. Schijnt iets te gaan worden met gele stroken en reflectie. Je ziet nu naturlijk al veel regio's met het gele hesje over het tenue.

Donkerblauwe overalls met een geel schouderpand.
Of er ook reflectie op komt weet ik niet, maar op de huidige BraTra/OE pakken zit in ieder geval al wel reflectie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s