Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer

Auteur Topic: Nieuwe ideeën voor een veiliger verkeer  (gelezen 95990 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 11 mei 2011, 20:52:14
Ach zo gek is het hier niet, als je sommige Aziatische landen ziet :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #41 Gepost op: 11 mei 2011, 20:56:09
Ach zo gek is het hier niet, als je sommige Aziatische landen ziet :-X

Nee maar goed...''wij'' kunnen landen op de maan, maar fietsbanden die niet lek gaan of intelligente verkeerslichten schijnt te moeilijk te zijn.  >:D


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #42 Gepost op: 11 mei 2011, 21:06:40
Ach zo gek is het hier niet, als je sommige Aziatische landen ziet :-X
Het is maar hoe je het bekijkt. Wij hebben allemaal lampjes, borden en andere hulpmiddelen nodig om het verkeer te regelen. In Azië kom je ook op de plek van bestemming, zonder al dat spul  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 11 mei 2011, 21:11:50
en kom je net iets vaker onder een vrachtwagen als in NL.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #44 Gepost op: 12 mei 2011, 01:01:53
Ja, tijdige lussen. Maar die lussen zitten vaak op een meter of 5 / 10 van de lichten.
En dan moet het systeem nog registreren / reageren, dus sta je stil...en springt het op groen.

@Dinges,

Ik heb gelukkig andere ervaringen met jou stelling voor zo ver je het een stelling moet noemen.
Ik heb in diverse regio's gelukkig andere ervaringen.

Uit de tijd dat ik surveillance reed in o.a. Capelle aan den IJssel en omliggende gemeente als mede later in Amstelveen en omgeving weet ik dat ze daar in de avond en nacht slimme verkeerslichten hadden.
Regio Utrecht heeft ook van die plaatsen meen ik me te herinneren.

Daar liggen de inducsielussen redelijk ik schat zo´n 50 meter voor de kruising waar je als je de toegestane snelheid reed je bij lege vakken op het kruisende verkeer gelijk groen kreeg.
Mocht er wel kruisend verkeer zijn dan ging het op volgorde van detectiewaarneming en werkte lekker vlot kan ik zeggen.
Maar het zal wel te veel geld kosten om dat allemaal aan te passen.

Ik ben er heilig van overtuigd dat als ze het systeem van slimme kruisingen ( slimme verkeerslichten ) overal invoeren dat de wachttijden ook overdag zullen verkorten wat de weggebruiker zal gaan waarderen.
Gewoon wie het eerst komt die het eerst maalt.

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk maar dat begrijpt het door geleerde op kantoor vast geroestte stropdassenvolk niets van.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #45 Gepost op: 12 mei 2011, 01:13:49
Dit is ook niet gek

Bron:Link
Ziet er aardig uit maar ben er niet happy mee.
Het aftellen van die streepjes gaat zo tergent langszaam.

In Amsterdam hebben ze meen ik bij met name fietsverkeerslichten in het groene lampje de seconden die je ziet aftikken
en als het aftellen klaar is wordt het groen.
En wat ik er van gezien heb is dat men zich daar redelijk goed aan houdt.

Ik zal komende dag bij mij in het Rotterdamse ook een paar foto's en /of filmpjes maken van dit soort systemen.
Misschien dat er een Amsterdammer is die daar een paar foto's en/of filmpjes kan maken ter vergelijking.

Kunnen we een gelijk een mini onderzoekje doen. En misschien een poll opzetten om te kijken wat anderen er van vinden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #46 Gepost op: 12 mei 2011, 08:26:06
Ja, zo iets hebben we in Groningen ook. Een geelbalkje naast het licht voor fietsers. Overdag werkt het inderdaad, fietsers wachten voor het licht. 's avonds/'s nachts is het een ander verhaal.
Digitaal onderzoek


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #47 Gepost op: 15 mei 2011, 21:39:25
Nieuw idee:

Doe mij op elke traject en bij elk stoplicht een digitale flitspaal. 't Is nog steeds crisis en er zijn kennelijk nog steeds mensen met geld te veel. Hoog tijd om daar eens wat mee en aan te gaan doen.


Aantal boetes verdubbeld door digitale flitspaal


(Novum) - De vervanging van oude flitspalen door nieuwe, digitale palen leidt tot twee keer zo veel boetes. Ook lijken wegmisbruikers hun rijgedrag te temperen door de digitale flitspalen. Dat bevestigt een woordvoerder van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie na een bericht in het AD hierover.

 In een analyse van de werking van de digitale flitspaal zijn vorig jaar 188 locaties met digitale flitspalen onderzocht. Drie jaar eerder stonden daar in verreweg de meeste gevallen ouderwetse, analoge flitspalen. Het aantal boetes voor te hard of door rood rijden verdubbelde er van 934 duizend naar 1,8 miljoen.

In totaal staan er momenteel 1329 flitspalen in Nederland, inclusief de 188 digitale flitsers. Dit jaar komen er nog eens zestig bij en in 2014 moeten er 750 digitale flitspalen zijn.

De nieuwe flitspalen zijn een stuk efficiënter omdat ze altijd aanstaan. De oude palen werken slechts een kwart van de tijd omdat het fotorolletje vol raakt en moet worden vervangen. Door het aangepaste rijgedrag van de weggebruikers zorgen de digitale palen niet voor vier keer meer boetes.

Het OM heeft volgens de woordvoerder plannen voor trajectcontroles op stukken snelweg waar het kabinet de maximumsnelheid opvoert naar 130 kilometer per uur. Dat gebeurt nog niet tijdens de huidige proeffase. Eind volgend jaar wordt eerst nog trajectcontrole op de A2 tussen Abcoude en Utrecht ingevoerd.

bron: http://binnenland.nieuws.nl/642205/aantal_boetes_verdubbeld_door_digitale_flitspaal


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #48 Gepost op: 16 mei 2011, 03:03:15
een beroemd filosoof zei "Het ligt nooit aan de opleiding of opvoeding, want het straffen van een fout helpt al niet bij het kind dus waarom wel als volwassenne

Een verbetering in mijn ogen zou wel zijn eerder invorderen van een rijbewijs, eerder invorderen van voertuig maar wat nog beter helpt.... en ik weet dat ik nu veel mensen tegen mij heb. Maar niets helpt beter als publiekelijke bekendmaking van een overtreder/misdadiger.

Persoonlijk zou ik graag de mensen die naast werkzaamheden of hulpverlening die te hard rijden elke dag op tv vertonen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2011, 12:28:44
'Fietser wordt gele kanarie'

AMSTERDAM -  Als het aan het Europees Parlement ligt fietsen we binnenkort allemaal met een fluorescerend veiligheidsvestje aan. Bovendien mogen beginnende automobilisten geen druppel alcohol meer in hun bloed hebben en wordt in alle woongebieden de maximale snelheid teruggeschroefd naar 30 kilometer per uur.

„Onze fietsers moeten eraan geloven en worden gele kanaries”, zegt Europarlementariër Peter van Dalen (ChristenUnie) vol afschuw. „Hiermee wordt gesuggereerd dat fietsen gevaarlijk is, terwijl het de meest veilige vorm van verkeer is. Europa moet zich niet mengen in dit soort zaken.” „In Oostenrijk is het bijvoorbeeld volstrekt normaal om winterbanden te verplichten, maar dat ga je toch ook niet vanuit Brussel aan Spanje opleggen”, foetert Van Dalen, die in de transportcommissie van het parlement zit.

Bron:Telegraaf