Hv scherm

Auteur Topic: Hv scherm  (gelezen 4697 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

email

  • Gast
Gepost op: 30 juli 2004, 15:59:58
Hoi
Wij zijn op zoek naar een hard kunstof scherm dat gebruikt word om tijdens een hv het slachtoffer te beschermen. Wie weet er een leverancier van deze schermen???

Groetjes

Email




vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2004, 19:59:45
Wij gebruiken meestal een oranje dekzeil en een paar brandwachten. Dat werk perfect, en is makkelijk mee te nemen.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


Rene112

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 augustus 2004, 23:48:47
Wij gebruiken meestal een oranje dekzeil en een paar brandwachten. Dat werk perfect, en is makkelijk mee te nemen.

Volgens mij wordt door Email een flexibele kunststof plaat bedoeld die je tussen het gereedschap en het slachtoffer kan houden.



Deze uitvoering wordt geleverd door Holmatro, maar er zullen ongetwijfeld ook andere leveranciers zijn... uiteindelijk maken deze beschermingsmiddelen deel uit van het standaard bzk-bestek voor tankautospuiten.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


email

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2004, 09:01:47
Deze bedoelde ik inderdaad. Holmatro wist ik , zijn er ook andere leveranciers die zoiets leveren?


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2004, 11:13:02
Als Holmatro het levert, Lucas mischien ook wel?
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2004, 13:52:22
oke, had ik niet goed begrepen.

Wij gebruiken hiervoor een uit multiplex gezaagde plaat.
Aan een kant recht, aan de andere kant eivormig.
Op deze manier kan je de plaat tussen bijv, de stoel en de deur steken.

Het feit dat hout onzichtbaar is, levert soms voordeel soms een nadeel op.
Maar ik heb het idee dat het bij ons naar behoren werkt.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2004, 15:56:36
Hout onzichtbaar ?
Je bedoelt waarschijnlijk niet plooibaar.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Smitfire

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2004, 20:36:32
Waarschijnlijker:

hout ondoorzichtig......?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2004, 21:25:25
beste vuurvlieg, je schrijft dat jullie een uit plexiglas gezaagde plaat gebruiken, is dit echt plexi glas of een ander materiaal, plexiglas heeft namenlijk de eigenschap om te splinteren, lijkt mij niet wensenlijk.

een ander goed materiaal is makrolon, dit splintert niet, is goed te bewerken en is met hamers of ander slaggereedschap niet stuk te slaan, heeft als nadeel dat het niet samen gaat met spiritis, dan zou het weer kunnen scheuren (zit vaak wel in de ruitensproeiers) en is wel doorzichtig.
Nemo me impune lacessit


Willem58

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 129
Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2004, 22:19:41
Hallo, wij gebruiken hier platen voor van plm.8 mm dik buigzaam doorzichtig kunststof, je kunt het iedere vorm latenaannemen, en is meen ik gekocht bij rescue 3000.
Wij gebruiken het al ca. 5 jaar, en het blijft zeer flexibel, en het heeft de vorm en afmeting van een iets te grote zijruit van een voordeur van een auto.
groeten,
Willem