de sporenvernietigingsdienst aka brandweer

Auteur Topic: de sporenvernietigingsdienst aka brandweer  (gelezen 2392 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #10 Gepost op: 25 september 2010, 17:54:08
Bij mijn opleiding tot brw duiker is er veel aandacht geweest voor het ontdekken, gebruiken en in stand houden van sporen.
Ook bij ongevallen is hier de nodige aandacht voor, maar hoe vervelend het ook kan zijn voor de opsporingsdienst "levens gaan voor".
Iedereen heeft natuurlijk zijn of haar prioriteiten. Voor ons als de brandweer is dat blussen en redden. Als we dan "per ongeluk" wat slopen... Jah daar is de technische recherche niet blij mee natuurlijk, maar het kan niet anders. Gelukkig gaat het op sommige momenten steeds beter :) Zo worden er in Amsterdam steeds minder inboedels van 3 hoog op de gracht gemikt en worden er steeds minder banden van auto's lek gestoken bij verkeersongevallen (tot grote vreugde voor de VOA).


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #11 Gepost op: 25 september 2010, 20:30:22
Iedereen heeft natuurlijk zijn of haar prioriteiten. Voor ons als de brandweer is dat blussen en redden. Als we dan "per ongeluk" wat slopen... Jah daar is de technische recherche niet blij mee natuurlijk, maar het kan niet anders. Gelukkig gaat het op sommige momenten steeds beter :) Zo worden er in Amsterdam steeds minder inboedels van 3 hoog op de gracht gemikt en worden er steeds minder banden van auto's lek gestoken bij verkeersongevallen (tot grote vreugde voor de VOA).

Banden lek steken???? (hele slechte manier geen conrtole) wij draaien gewoon het ventieltje langzaam eruit (ja nog steeds, een goede manier om een auto stabiel op je stophout te zetten)
Bij het opruimen ventiel erin de berger pompt de band weer op, iedereen blij (zelfs de tr)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”