Privé voertuigen als dienstvoertuig

Auteur Topic: Privé voertuigen als dienstvoertuig  (gelezen 19392 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #10 Gepost op: 4 november 2010, 12:01:01
Hij geeft ook richring aan naar rechts... ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #11 Gepost op: 4 november 2010, 14:06:47
Hij geeft ook richring aan naar rechts... ;)

ik zie wel 2 stadslichten branden maar geen knipperlicht (die zit in de koplampunit en niet eronder). Er branden ook mistlampen en dagrijlampen (hoeveel verkeerde verlichting voert die auto?)

En een haaksedraai naar rechts maken is erg onverstandig als je naar je middenconsole zit te kijken.

Maar BOT: ik denk niet dat dit nog kan!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #12 Gepost op: 4 november 2010, 14:27:11
ik zie wel 2 stadslichten branden maar geen knipperlicht
Ik zie ze wel branden op de foto links zie je in de koplamp unit zie je een oranje knipperlicht

En een haaksedraai naar rechts maken is erg onverstandig als je naar je middenconsole zit te kijken.

Volgens mij wordt er alleen gekeken of de rechterkant vrij is. Zoals je geleerd is over de schouder kijken.
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


DeltaBravo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #13 Gepost op: 4 november 2010, 16:18:45
Zo ging dat bij die bus van mijn vader toen ook. Alleen waren er geen optische signalen ingebouwd, alleen een draaipit.
Ik kan me ook nog wel herinneren dat een huisarts uit de buurt ook OGS in z'n voertuig had laten bouwen omdat hij ook regelmatig met spoedritten te maken had. Hij had hier echter geen toestemming voor. Vastberaden en met de instelling 'als ik daar levens mee kan redden blijf ik het gebruiken' is hij regelmatig bekeurd.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #14 Gepost op: 4 november 2010, 20:10:28
Zo ging dat bij die bus van mijn vader toen ook. Alleen waren er geen optische signalen ingebouwd, alleen een draaipit.
Ik kan me ook nog wel herinneren dat een huisarts uit de buurt ook OGS in z'n voertuig had laten bouwen omdat hij ook regelmatig met spoedritten te maken had. Hij had hier echter geen toestemming voor. Vastberaden en met de instelling 'als ik daar levens mee kan redden blijf ik het gebruiken' is hij regelmatig bekeurd.

Hoewel ik me die instelling op zich wel kan voorstellen krijg je echt gedonder als je ermee een dikke aanrijding bouwt. Daarnaast kan het voertuig in beslag genomen worden. Toch vind ik, met een gedegen opeiding en goed materiaal, dat een brandweerman (vrijwilliger bijv.) wel degelijk met OGS zou mogen rijden. Let wel, vind ik :)


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #15 Gepost op: 4 november 2010, 20:34:09


dit mag dus niet meer? voertuig is ingebruik door de CvD van eemnes als ik het goed heb  e050. in ieder geval brandweer.

 

Als ik deze zie rijden denk ik eerst aan o jee een auto van een arrestatie team.

In staphorst rijdt ook een brandweerman en of een OvD met blauwe pit als er wat is gebeurd op de A 28.

Lekker verwarrend voor de overige automobilisten.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #16 Gepost op: 4 november 2010, 20:41:07
Lekker verwarrend voor de overige automobilisten.
Korte redenatie:

Blauw zwaailicht en sirene achter je > aan de kant > voertuig passeert > jij verder.

Maakt toch niet uit of dat blauwe zwaailicht nu op een dikke BMW of een hoge Sprinter staat? Blauw is blauw, en die moet je voorrang geven...


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #17 Gepost op: 4 november 2010, 21:10:59
Korte redenatie:

Blauw zwaailicht en sirene achter je > aan de kant > voertuig passeert > jij verder.

Maakt toch niet uit of dat blauwe zwaailicht nu op een dikke BMW of een hoge Sprinter staat? Blauw is blauw, en die moet je voorrang geven...
 

Dus als ik blauwe pit op mijn auto zet ga jij dan ook ala minuut aan de kant voor mij.(zonder herkenbare Biza striping)

IK als burger zijnde als ik een sirene hoor dan ga ik spiegelen naar een auto met Biza striping en niet naar een 1 of andere burger auto met een blauwe pit op het dak.


Daar rijden helaas in dit land van die clowns rond die een blauwe pit op hun autodak zetten om in record tijd van A naar B te kunnen.

Citaat: met clowns bedoel ik een bepaald slag mensen die het leiuk vinden om met een blauwe te gaan rijden.


Tegenwoordig worden er trucks overvallen ook door burger auto's met een blauwe pit.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #18 Gepost op: 4 november 2010, 21:22:19
 

Dus als ik blauwe pit op mijn auto zet ga jij dan ook ala minuut aan de kant voor mij.(zonder herkenbare Biza striping)

IK als burger zijnde als ik een sirene hoor dan ga ik spiegelen naar een auto met Biza striping en niet naar een 1 of andere burger auto met een blauwe pit op het dak.


Daar rijden helaas in dit land van die clowns rond die een blauwe pit op hun autodak zetten om in record tijd van A naar B te kunnen.

Citaat: met clowns bedoel ik een bepaald slag mensen die het leiuk vinden om met een blauwe te gaan rijden.


Tegenwoordig worden er trucks overvallen ook door burger auto's met een blauwe pit.

Ja. Kijk jij ook elke dinsdagavond rond half 9 naar Nederland 1?


Gast

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 4 november 2010, 21:23:50
 
Dus als ik blauwe pit op mijn auto zet ga jij dan ook ala minuut aan de kant voor mij.(zonder herkenbare Biza striping)


Ja
Zeker als er ook nog tweetoon bij te horen is. Ik hoor en zie dan immers een voorrangsvoertuig. Of het nu een dokter, AT-team of een wannabee is, het IS een voorrangsvoertuig.
Aan de kant dus.