Project Watersave (Internationaal optreden bij overstromingen)

Auteur Topic: Project Watersave (Internationaal optreden bij overstromingen)  (gelezen 15537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 18 november 2010, 23:29:38
Deze boten hebben denk ik geen vaste bodem maar opblaasbare bodem (gezien het gemak dat deze worden opgetild). Het lijk mij nog steeds kwetabaar. Het oogt mij erg engels geoordienteerd.

De bodem oogde behoorlijk 'rigid' moet ik zeggen.
En gemakkelijk opgetild? Dat doen ze met +/- tien man, dat vind ik niet zo gemakkelijk ;)

Maar misschien kan een ander forumlid, die deze presentatie vandaag ook heeft aanschouwd, zijn licht erover laten schijnen :) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Frank Tamis

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #11 Gepost op: 19 november 2010, 13:25:43
De SIT ResQcraft 5000 is geen RIB. Voor de liefhebbers:

The ResQcraft 5000 is a fully inflatable craft designed to suit the needs of emergency services and rapid response outfits.  It can be deployed within 3 minutes; alternatively it can be trailered or carried by 4 people to the desired location.  In its deflated state, it can be transported with ease, stowed on board a mother ship or in a vehicle.  It is designed with speed of deployment and ease of transportation as the major factors, along with it being a very tough and durable boat.

Overall Length            5.0m
Internal Length            3.9m
Beam external            2.15m
Beam internal             1.15m
Tube diameter at transom         0.50m
Tube diameter at bow         0.45m
Deck area            3.35m2
Draft (Engine tilted up & no crew)      0.10-0.15 m, engine dependant.
Approx. aft qtr freeboard 2 crew      0.35m
Approx. dry weight without engine   85 Kg
Approx. storage Dimension      40cm x 70cm x 160cm
Colour               Red with black fittings
Max pay load             900Kg
Optimum Engine type & HP           25 HP  (Max 40 HP).  (Not included in boat quotation)
Tube and hull material         Hypalon coated 1100 dtex polyester
Transom                                   40mm No wood Composite transom.  Ideally suited to Mariner 2 stroke 30 HP outboard with a long shaft.
Tubes               5 Chambers.
Deck                                           Removable drop thread fabric, connected to tubes by means of eyelets and lacing.  
Keel                       Integral with the deck.
Inflation System            Via C7 inlet valves in aft chambers and deck.
                                                All chambers are fitted with pressure relief valves,
Rapid inflation - optional           Single point compressed air inflation system
                                                for rapid inflation from stern with HOT bottles through a manifold.
Air bottle inflation hose.
External safety grab-lines.
Carrying handles
2 self-bailers and drain valve
4 s/s “D” ring attachment points in deck area.
“D” ring towing points.
Pump and Repair Kit


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #12 Gepost op: 19 november 2010, 16:06:50
Ik denk dat de lampen een meerwaarde hebben op de plek waar je met je slachtoffers aan land komt. Voor het zoeken op het water is een zoeklicht effectiever.

9910001
9910001


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 19 november 2010, 18:11:21
Wat is de verhouding tussen dit team en de rampenvloot?  ???

Is er formeel niet, behalve dan dat er personeel (met extra, nogal pittige, opleiding) vanuit enkele RN rampenteams onder deze vlag kunnen opereren.

Ik denk dat de lampen een meerwaarde hebben op de plek waar je met je slachtoffers aan land komt. Voor het zoeken op het water is een zoeklicht effectiever.

Helemaal mee eens :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #14 Gepost op: 19 november 2010, 18:31:35
Voor wie nog geïnteresseerd is in het (rijdend) materieel wat bij de presentatie aanwezig was zie http://yfrog.com/0i6t349351jx of het board 'Voertuigen, materieel, materiaal'.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 19 november 2010, 18:43:59
Mooie foto's. Maar erg uniform is het niet, dat wagenpark en die boten. Of moet ik dat anders zien...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #16 Gepost op: 19 november 2010, 19:24:34
Mooie foto's. Maar erg uniform is het niet, dat wagenpark en die boten. Of moet ik dat anders zien...

Dat denk ik ja. Volgens mij worden gewoon materialen en middelen uit de eigen dienst gebruikt, die normaal voor het reguliere werk worden ingezet.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #17 Gepost op: 19 november 2010, 20:07:47
Voor wie nog geïnteresseerd is in het (rijdend) materieel wat bij de presentatie aanwezig was zie http://yfrog.com/0i6t349351jx of het board 'Voertuigen, materieel, materiaal'.
Ik mis alleen die hele mooie oranje Land Rover die tijdens de presentatie ook op het parkeerterrein stond  8)...of waren we gewoon te snel weg voor het foto rondje?   123chill
[img]/img]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 19 november 2010, 21:30:14
Ik mis alleen die hele mooie oranje Land Rover die tijdens de presentatie ook op het parkeerterrein stond  8)...of waren we gewoon te snel weg voor het foto rondje?   123chill

Die miste ik ook 0098
Ik had het fotorondje vóór de presentatie gedaan en toen ik na de presentatie wegfietste zag ik nog net die mooie LaRo de bocht om gaan... 0021 Daar baalde ik wel van kan ik je vertellen >:D

Maar door jouw vele TV optredens heb ik je wel direct herkend natuurlijk 998765
Vandaar ook:
Maar misschien kan een ander forumlid, die deze presentatie vandaag ook heeft aanschouwd, zijn licht erover laten schijnen :) ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #19 Gepost op: 19 november 2010, 23:09:29
Knrm gaat de strandbewaking doen
Water search and rescue team gaat de watersnoodrampen doen

Conclusie reddingsbrigades overbodig 0021