agressie op straat

Auteur Topic: agressie op straat  (gelezen 5851 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #20 Gepost op: 29 augustus 2004, 18:56:43
Zit duidelijk een verschil tussen de geharde misdadigers en de asociale agressievelingen....heeft Ger@rd volkomen gelijk in.  ;)

Zijn de asociale agressievelingen niet de potentiele geharde misdadigers? ???

Stelen blijft fout, of het iets kleins is of iets enorm groots.
Het begint ergens, weet je.
En volgens mij trek je zo geen grens tussen goed en kwaad, maar tussen kwaad en kwader. Wellicht ligt daar het probleem... dat we even kwijt zijn wat we nog wel tolereren en wat niet meer. :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 29 augustus 2004, 20:49:29
Je kunt er inderdaad een flinke boete opzetten, maar daar veranderd de persoon qua denkwijze niet van.
En dan leg je weer de nadruk op wat diegene heeft gedaan, zo van: Jij hebt iets gedaan, dus krijg je straf(EN daarmee automatisch aandacht ;) ).
Ik zie liever dat we de zaken omdraaien, en mensen gaan belonen op hun goeie gedrag. Altijd wordt er aandacht besteed aan negatieve gebeurtenissen.

Ik zie nooit in de krant staan, het was een geweldig feest, en iedereen heeft zich keurig gedragen ;D

Onlangs werd er bij ons een 2 daags evenement gehouden,echt een geweldig feest met duizenden mensen. Er is in die 2 dagen 1 schermutseling geweest, tussen 2 personen welke afgevoerd zijn door de politie.

Staat er de volgende dag op de voorpagina van de kranten:Massale vechtpartij tijdens evenement, en er werd echt NIETS positiefs vermeld over dit evenement.
Dat is dus wat de media naar buiten brengt, het negatieve enorm opblazen, en met geen woord reppen over iets geweldigs. Die 2 raddraaiers hebben dus de krant gehaald, de feestvierders alleen gefeest hebben, en keurig weer zonder geweld naar huis zijn gegaan niet. Dat bedoel ik dus: de hele samenleving is verantwoordelijk voor de hedendaagse mentaliteit.

Trouwens, zie jij politie als de jeugd aan het vernielen is, ikke niet ???

Het is meestal groepsgedrag, individuen zullen dit soort dingen niet in hun eentje doen. En meestal ontstaat dit gedrag ook door drank en drugs.
ik zie hier iets moois staan, de media de krant en televisie.In hoeverre zouden die verantwoordelijk kunnen zijn voor de "verharding" van de maatschapij.

Ik bedoel,in films zijn er zat scene,s waarin een ieder elkaar aftuigt.Komt daar misschien het nadoen gedrag uit voort?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #22 Gepost op: 29 augustus 2004, 21:04:11
Had je die scene's vroeger ook al niet in films??? Toen was er toch ook niet zoveel geweld als nu. Ik speel al geruime tijd videospelletjes die zeer geweldadig zijn en ik kijk zat film met flink veel geweld. Ik ken nog meer mensen die dat doen en we hebben nog nooit iemand zonder enige reden aangeraakt laat staan in elkaar geslagen. Je moet de realiteit met nep kunnen onder scheiden. Er zijn mensen/ kinderen die dat niet kunnen maar dat zullen er nooit zoveel zijn. Ik denk niet dat daar de echte reden in zal zitten.