Brieven incassobureaus vorige bewoner(s)

Auteur Topic: Brieven incassobureaus vorige bewoner(s)  (gelezen 3874 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Gepost op: 10 februari 2011, 11:33:29
Ik heb even een vraag, sinds 1 januari bent ik verhuist, maar ik krijg steeds post van de vorige bewoner.
Want kan ik hier tegen doen, want terug sturen is geen optie (ook niet met woordje 'verhuist' er op..) want ze komen net zo hard weer terug..

Mag de brieven openmaken en dan het betreffende bureau opbellen?

Ik hoor het graag! :)


EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2011, 11:40:38
Met openmaken verbreek je het briefgeheim, dat zou ik niet doen. Kun je aan de buitenkant niet zien waar het vandaan komt? Je zegt dat je teruggestuurd hebt, dan heb je toch een afzender ???
En anders doorsturen naar vorige bewoner of negeren (ze zijn immers niet voor jou bestemd). Wat misschien wel verstandig is bij de gemeente navragen wie er ingeschreven staan op je adres. Als de oude bewoner er nog ingeschreven staat kan dat nog lastig worden met een deurwaarder (die kijkt in de GBA).


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2011, 11:47:31
Je kunt naar je Gemeente gaan en daar vragen om een adresonderzoek te laten uitvoeren. Dan gaat de Gemeente actief zoeken naar de nieuwe verblijfplaats van de vorige bewoner.
Als de Gemeente inderdaad vaststeld dat de vorige bewoner met onbekende bestemming is vertrokken (of misschien wel een nieuw adres achterhaald) sta je sterker als de deurwaarders aanbellen.

Tot die tijd kun je alleen de enveloppen retour afzender sturen met duidelijk aangegeven erop dat deze bewoner niet op dit adres woonachtig is.

Succes

Ruud


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2011, 12:08:57
Je kunt naar je Gemeente gaan en daar vragen om een adresonderzoek te laten uitvoeren. Dan gaat de Gemeente actief zoeken naar de nieuwe verblijfplaats van de vorige bewoner.
Als de Gemeente inderdaad vaststeld dat de vorige bewoner met onbekende bestemming is vertrokken (of misschien wel een nieuw adres achterhaald) sta je sterker als de deurwaarders aanbellen.

Tot die tijd kun je alleen de enveloppen retour afzender sturen met duidelijk aangegeven erop dat deze bewoner niet op dit adres woonachtig is.

Succes

Ruud
Ga ik eind van de middag wel even langs gemeentehuis. Heb net maar even heel brutaal gebeld naar 1 bedrijf en zij gingen een adres onderzoek instellen..

Bedankt voor de snelle reacties net :)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2011, 15:27:56
Even voor mijn duidelijkheid, je huurt wel gewoon via een woningbouwvereniging of een makelaar? Mogelijk dat zij nog iets voor je kunnen betekenen.  Is er bv spraken van onderhuur, tijdelijke huur of tijdelijke bewoning(ivm verblijf van bewoner in bv het buitenland) dan heb je natuurlijk weer een heel ander verhaal. Omdat deze meneer of mevrouw hier nog wel officieel kan staan ingeschreven.

Heb je bv enig idee of de vorige bewoner misschien ontruimt is wegens huurschuld(weten je buren meestal wel 0098). Want dan gebeurd het vaak dat ze hun oude adres voorlopig even aanhouden....Met alle gevolgen van dien voor jou. Want jij zit met de sores.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2011, 16:02:14
Meestal staat er wel een retouradres op de enveloppen. Opsparen en dan in een enveloppe doen en terugsturen met een briefje dat de geadresseerde er niet meer woont (en hopelijk ook niet staat ingeschreven). Dan is het aan de incassobureau's om verder onderzoek te doen. Niet te veel werk er van maken dat de vorige bewoner niet aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2011, 16:33:14
Meestal staat er wel een retouradres op de enveloppen. Opsparen en dan in een enveloppe doen en terugsturen met een briefje dat de geadresseerde er niet meer woont (en hopelijk ook niet staat ingeschreven). Dan is het aan de incassobureau's om verder onderzoek te doen. Niet te veel werk er van maken dat de vorige bewoner niet aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan...

Nou de stempas van hem is hier niet binnnen gekomen dus dat betekend dat hij elders ingeschreven staat, toch?  998765
Ik spaar de incasso's wel op en dan stuur ik ze terug..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Kaktus

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2011, 16:37:28
Ik heb ook eens een deurwaarder aan de deur gehad (was niet thuis, dus envelop door de brievenbus).
Doorgegeven dat die mensen niet op mijn adres woonden, en dat ze er ook niet voor mij hadden gewoond.
De deurwaarders hebben het GBA geraadpleegd en me netjes gebeld dat het allemaal klopt, dat ze niet op mijn adres ingeschreven staan.

Soms heb je 'spookbewoners', mensen die zich op jouw adres inschrijven, dan moet je zelf wel stappen ondernemen bij de gemeente.