KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??

Auteur Topic: KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??  (gelezen 26225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #60 Gepost op: 4 oktober 2004, 21:32:05
Maar goed, de PR en marketing afdeling is gewoon goed bezig van de KNRM. Kan alleen maar een voorbeeld zijn hoe iets moet. :P

Maar we dwalen weer af. Ik ben zeker geen tegenstander van KNRM alleen zie ik wel dat er een compententiestrijd gaande is op kust. Natuurlijk wil men samenwerken, maar hoe en wat is nog niet altijd duidelijk.

Ik denk ook dat beide organisaties elkaar goed kunnen aanvullen op het strand. Maar waar ik bang voor ben is dat in sommige plaatsen straks gekozen gaat worden welk voertuig blijft. Of de reddingsbrigade of de KNRM. en aangezien de KNRM de gemeente niets kost, zou de RB zomaar het onderspit kunnen delven. en dat zou ik een verslechtering voor de bewaking vinden.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #61 Gepost op: 4 oktober 2004, 22:38:21
Citaat
Maar waar ik bang voor ben is dat in sommige plaatsen straks gekozen gaat worden welk voertuig blijft. Of de reddingsbrigade of de KNRM. en aangezien de KNRM de gemeente niets kost, zou de RB zomaar het inderspit kunnen delven. en dat zou ik eeb verslechtering voor de bewaking vinden.

Goed punt, de KNRM heeft niet alleen een hele krachtige organisatie maar ook zoveel geld dat zij volledig onafhankelijk is. En dat het voor de overheid kosteloos is, maakt de KNRM natuurlijk extra aantrekkelijk.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #62 Gepost op: 4 oktober 2004, 22:41:55
Goed punt, de KNRM heeft niet alleen een hele krachtige organisatie maar ook zoveel geld dat zij volledig onafhankelijk is. En dat het voor de overheid kosteloos is, maakt de KNRM natuurlijk extra aantrekkelijk.

Ik weet niet of dat een opluchting is, maar zoveel geld voor leuke nieuwe dingen is er bij de KRNM ook al niet meer. Het KNRM station Huizen, met veel tam tam aangekondigd is met stille trom weer vertrokken...

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #63 Gepost op: 4 oktober 2004, 22:53:07
Raden we nu, of hebben we alle feiten wel goed op ons netvlies..

Die waarschuwing was niet om PR en als je alles kent, weet je dat ook..

Ik vind dat we in deze discussie een beetje doordraven..  :( en te veel onderbuik gevoelens neer schrijven dan de feiten kennen..
en dat het gedrag van individuen in een organisatie nu van incident tot beleid te verheffen vind ik echt te ver gaan..

Er word hier meer gesuggereerd dan aangetoond en ik vind dat niet geheel verstandig..
Wie de schoen past, trekke hem aan..

misschien moet je dan maar schrijven wat je ziet gebeuren, zonder dan direct er conclusies aan te verbinden.. dat is misschien veel krachtiger dan iets suggereren wat aantoonbaar niet zo is..

FF terug naar de realiteit...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 4 oktober 2004, 22:58:28

Raden we nu, of hebben we alle feiten wel goed op ons netvlies..

Die waarschuwing was niet om PR en als je alles kent, weet je dat ook..

Ik vind dat we in deze discussie een beetje doordraven..  :( en te veel onderbuik gevoelens neer schrijven dan de feiten kennen..
en dat het gedrag van individuen in een organisatie nu van incident tot beleid te verheffen vind ik echt te ver gaan..

Er word hier meer gesuggereerd dan aangetoond en ik vind dat niet geheel verstandig..
Wie de schoen past, trekke hem aan..

misschien moet je dan maar schrijven wat je ziet gebeuren, zonder dan direct er conclusies aan te verbinden.. dat is misschien veel krachtiger dan iets suggereren wat aantoonbaar niet zo is..

FF terug naar de realiteit...






Als je vindt dat het gedrag van individuen niet volgens je beleid is, ga je niet achter ze staan. Doe je dat wel verhef je dat gedrag tot beleid.

En wat betreft het KNRM station in Huizen dat er nog niet kwam, dat is (helaas) harde realiteit.

Henk


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #65 Gepost op: 4 oktober 2004, 23:50:32
De waarschuwing op de wijze waarop hij nu is geventileerd was zeer ongenuanceerd.
Waarschuwingen moet je toespitsen op situaties en momenten waarop er daadwerkelijk gevaar bestaat, dus plaats en tijd afhankelijk.
De juiste wijze is om dit aan de betreffende kustgemeenten c.q. bewaking ter plaatse over te laten.
Ik hoop dat men de volgende keer bij de KNRM beter nadenkt alvorens iets naar buiten te brengen.

Kees  8)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #66 Gepost op: 5 oktober 2004, 15:09:44
De waarschuwing op de wijze waarop hij nu is geventileerd was zeer ongenuanceerd.
Waarschuwingen moet je toespitsen op situaties en momenten waarop er daadwerkelijk gevaar bestaat, dus plaats en tijd afhankelijk.
De juiste wijze is om dit aan de betreffende kustgemeenten c.q. bewaking ter plaatse over te laten.
Ik hoop dat men de volgende keer bij de KNRM beter nadenkt alvorens iets naar buiten te brengen.

Kees  8)

Kees, volgens mij is er voor dat kranten artikel al een boel gebeurd... , maar ja.. .. dat bedoel ik dus....


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #67 Gepost op: 5 oktober 2004, 20:19:05
De waarschuwing was voor een gevaarlijk moment langs de kust op veel plaatsen waar ook nog het toezicht minder zou izjn dit in combinatie met mooi weer is wel degelijk een verhoogd risico. In het bewuste weekend was het laagwater midden op de dag waardoor er de rest van de dag een gevaarlijke vloedstroom aanwezig zou zijn. Volgens mij werd de huidige bewaking niet onderuit geschoffeld zoals hier genoemd word en zijn dus de reactie wat overdreven. Waarschuwen op een dergelijke manier waarschuwen is geen concurentie omdat op veel plaatsen de krant ook nog eens lokaal informeerd over de gevaren. Zoveel aandacht is er de hele zomer niet geweest voor de gevaren op het strand.

Of de knrm wel of geen geld heeft voor een nieuw station heeft hier totaal niets mee te maken en zal ik dus ook niet verder betrekken.

9910001
9910001


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #68 Gepost op: 5 oktober 2004, 21:07:25
Het gaat hier niet of een lokaal station van de knrm nou wel of niet tercht gevraagd heeft om bewaking.
Maar door het afschaffingen van de wipperploegen, nu deze ploeg mensen een strandhulpverleningvoertuig gaan bemannen.

Op zich vindt ik dat een goede ontwikkeling, oa dat het verouderde reddingssysteem eindelijk voorgoed in een museum gaat, en dat er nu een moderne insteek is.

Maar mijn punt gaat het er nog te eenzijdig aan toe.
KNRM ontwikkeld de strandhulp  truck en wat is het antwoord van redned hierop?

Graag hoor ik of er lokaal al procedures zijn vastgesteld om de samenwerking KNRM en RB te stroomlijnen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 6 oktober 2004, 09:22:00
De waarschuwing was voor een gevaarlijk moment langs de kust op veel plaatsen waar ook nog het toezicht minder zou izjn dit in combinatie met mooi weer is wel degelijk een verhoogd risico. In het bewuste weekend was het laagwater midden op de dag waardoor er de rest van de dag een gevaarlijke vloedstroom aanwezig zou zijn. Volgens mij werd de huidige bewaking niet onderuit geschoffeld zoals hier genoemd word en zijn dus de reactie wat overdreven. Waarschuwen op een dergelijke manier waarschuwen is geen concurentie omdat op veel plaatsen de krant ook nog eens lokaal informeerd over de gevaren. Zoveel aandacht is er de hele zomer niet geweest voor de gevaren op het strand.

Of de knrm wel of geen geld heeft voor een nieuw station heeft hier totaal niets mee te maken en zal ik dus ook niet verder betrekken.

9910001

Nou ik wel. Want de redenen die aangevoerd worden dat de stations niet als gepland geopend kunnen worden zijn ontbrekende euro's.

De KNRM heeft de gewoonte om als ze ergens haar zinnen op heeft gezet een klimaat te scheppen waarbij haar komst daarheen gerechtvaardigd is.
In de krant roepen dat ergens een gevaarlijke situatie aan het ontstaan is zou daar op kunnen wijzen.
Maar aan de andere kant: als daar geen geld voor is wijst dat weer naar het tegendeel.
Maar ik hoor dat er strandhulpverleningsvoertuigen ingericht worden. Misschien wordt daar een rechtvaardiging voor gecreërd.

Wipperploegen afschaffen lijkt me zinvol. In de praktrijk worden helicopters gebruikt.

Henk