Toets jezelf op Incident Management

Auteur Topic: Toets jezelf op Incident Management  (gelezen 19031 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #60 Gepost op: 11 juni 2011, 11:10:54
K-Pri, op jullie, de mensen op de weg, zal je van mij helemaal nooit kritiek horen, en volgens mij is de samenwerking toch ook goed tussen bergers en lepelwagens?

Maar als ik, zoals vorige week, een PV doe die we zelf vinden, en er een kwartier later (op de veiligstel locatie waar de klant staat ondertussen) een lepel komt opdagen uit Den Haag, die in totaal 40 minuten aanrijtijd had naar een echt onveilige locatie, vraag ik me af wat de centralisten denken!
Maak toch gewoon een CMI aan, en zorg dat je klant veilig komt, wat maakt het uit wie het doet.


K-Pri

  • trotse lepelaar!
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 108
  • duikende lepelaar
Reactie #61 Gepost op: 14 juni 2011, 16:28:03
De samenwerking is wel goed, maar ik 'dacht'een ondertoon te merken, mis dus!

Qua aanrijtijd heb je wel gelijk, maar zo is de werkwijz eniet bij de meldkamer 0098
Lepelwagen wegenwacht WWS Rhoon  Note: Al mijn posts zijn gebaseerd op mijn eigen mening, belevingen en ervaringen. Mijn werkgever(s) staat(an) hier v


asmo26

  • Rode Kruis EHBO en O&V/Dierenambulance chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #62 Gepost op: 20 juni 2011, 14:18:57
Off-Topic: In Amerika blijf je rijden op dezelfde rijstrook totdat je niet anders kan. Niet dus zoals in Europa zo veel mogelijk rechts rijden, of in Engeland links rijden. Ik heb in Amerika gewoond en de snelwegen zijn daar over het algemeen breder dan in Europa.

On-Topic: Ik denk dat je in deze gevallen gewoon moet zorgen dat je bergers op strategische plekken neerzet zodat ze snel ter plaatse kunnen zijn en een wagen kunnen afslepen. Wel zo veilig toch!


D.FRANKEN

  • berger
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #63 Gepost op: 10 juli 2011, 13:47:49
Toch verloopt het im in sommige regio,s nog niet helemaal super
22 JUNI autobrand a6  meldtijd brandweer 20.14   om 20.42 kreeg de im berger de melding
hierop maar even gebeld met de meldkamer hoe dit zo kon  kreeg gewoon te horen dat het onzin was om gelijk een berger te sturen  heb ze daar ook even vriendelijk bedankt en maar mede gedeeld dat men toch maar eens op internet moest gaan kijken wat im eigenlijk inhoud


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #64 Gepost op: 10 juli 2011, 18:57:25
Toch verloopt het im in sommige regio,s nog niet helemaal super
22 JUNI autobrand a6  meldtijd brandweer 20.14   om 20.42 kreeg de im berger de melding
hierop maar even gebeld met de meldkamer hoe dit zo kon  kreeg gewoon te horen dat het onzin was om gelijk een berger te sturen  heb ze daar ook even vriendelijk bedankt en maar mede gedeeld dat men toch maar eens op internet moest gaan kijken wat im eigenlijk inhoud

Nog een klein stukje gekker maken dan, ik bel de centrale Naarden vanwege een vrachtauto die op de A6 vast in de berm staat en met de trailer op rijstrook 2. Ik was toevallig met de bots dus een veilige afstand gekozen en kegels neergezet.
Krijg ik te horen van de centrale als ik vraag of ze gelijk een berger inschakkelen "Laat eerst de politie maar even kijken of ze het zelf kunnen redden." Of die 40ton ff los trekken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #65 Gepost op: 10 juli 2011, 19:41:44
Toch verloopt het im in sommige regio,s nog niet helemaal super
22 JUNI autobrand a6  meldtijd brandweer 20.14   om 20.42 kreeg de im berger de melding
Is het gebruikelijk om bij een incident op een IM-weg direct een CMI-berger te alarmeren?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #66 Gepost op: 10 juli 2011, 21:13:21
Is het gebruikelijk om bij een incident op een IM-weg direct een CMI-berger te alarmeren?
Dat is wel de juiste procedure, inderdaad. Sommige centralisten zijn echter wat terughoudend ten aanzien van meldingen die niet door eigen personeel worden gedaan. Soms terecht, soms onterecht. En dan krijg je in het laatste geval dus zoiets als wat HIT of D.Franken zegt...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #67 Gepost op: 12 juli 2011, 01:59:15
Is het gebruikelijk om bij een incident op een IM-weg direct een CMI LCM-berger te alarmeren?

CMI = LCM geworden. Om te beginnen.

Daarbij is JUIST de inschakeling van een berger op melding van een incident cruciaal voor de bevordering van de doorstroming op het wegennet. Een bergingsvoertuig is, net als brandweer, vaak met een relatief groot voertuig onderweg en kan bij file vaak niet overal tussen de voertuigen door manoeuvreren. Daarbij kan een bergingsvoertuig ondersteuning bieden bij het stabiliseren van wrakken, een niet al te vaak gebruikte mogelijkheid. In veel gevallen wordt pas na de incidentafwikkeling een sleep besteld; de berger staat dan achteraan in de file met nog meer vertraging tot gevolg. De kosten van een vergeefse rit tbv de berger zijn te verwaarlozen tov de file-verlies-uren bij een reëel incident m.i.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #68 Gepost op: 12 juli 2011, 15:06:41
CMI = LCM geworden. Om te beginnen.
:-X  ::)

Bedankt voor de info verder.


morgan1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • lekker takeltje hoor........
Reactie #69 Gepost op: 12 juli 2011, 20:01:13
Gewoon 112 bellen en melding maken van een onbeheerd voertuig op vluchtstrook,Dan word er gelijk een IM uitgedaan.