brandweer blust brand met 1 straal

Auteur Topic: brandweer blust brand met 1 straal  (gelezen 6780 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2011, 22:50:41
We kregen andere keer middelbrand.
We kwamen ongeveer met +-15 man op de kazerne, en we gingen allemaal in één TS!

Ik weet niet in welke hoedanigheid je hier berichten post, maar dit verhaal lijkt me bijzonder sterk. Wij hebben op de auto twee stageplaatsen, dus 8 plaatsen voor de bemanning. Het is echt -op welke manier je het ook probeert- onmogelijk om hier nog 3, 4 of zelfs 7 mensen bij te proppen. Bovendien, zeker bij een middelbrand: hoe hangen de manschappen om? Dat lukt ook niet als ze uit het raam moeten hangen voor een plekkie.

Dus even terug naar de realiteit: hoeveel waren het er echt en waarom zou je met zoveel man in een voertuig willen?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2011, 22:52:32
Hoeveel mogen er normaal in een TS?

De 'normale' bezetting is 6 personen. Bevelvoerder, chauffeur en vier manschappen. Vaak zijn er ook stageplaatsen, zodat aspiranten mee kunnen. Ook zijn er korpsen die vanwege verschillende redenen met meer of minder mensen uitrukken (buitengebied = waterwinning of draaien met een TS4), maar de basis is toch 6 man/vrouw.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2011, 22:55:42
Wees blij dat men belt!
Misschien is er wel gebeld door een bejaarde, die blussen niet zag zitten.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 22 maart 2011, 22:55:49
We kregen andere keer middelbrand.
We kwamen ongeveer met +-15 man op de kazerne, en we gingen allemaal in één TS!

De 'normale' bezetting is 6 personen. Bevelvoerder, chauffeur en vier manschappen. Vaak zijn er ook stageplaatsen, zodat aspiranten mee kunnen. Ook zijn er korpsen die vanwege verschillende redenen met meer of minder mensen uitrukken (buitengebied = waterwinning of draaien met een TS4), maar de basis is toch 6 man/vrouw.

Je bent dus gewoon de lul als je een ongeluk krijgt met 15 man? ::)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2011, 22:58:32
Je bent dus gewoon de lul als je een ongeluk krijgt met 15 man? ::)

Nogmaals, dat past gewoon echt niet. Als er iemand een foto op weet te sturen van 15 man in een TS (met pak aan uiteraard) kan die bij mij een taart komen ophalen........

En reken maar dat je zeker ontzettend de sjaak bent bij een ongeval. Maar wat denk je dat de OvD denkt als je met twee en een half keer de normale bezetting van een TS aankomt bij een middelbrand?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2011, 23:03:36
Wees blij dat men belt!
Misschien is er wel gebeld door een bejaarde, die blussen niet zag zitten.

Ik heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik heb al meerdere keren met een b*k vol tanden gestaan over de 'onzelfredzaamheid' (ja, daar valt ook het zelf blussen van een mini-brandje onder) van sommige mensen: een spoorbiels in brand (door andere omstanders geblust met een literfles sinas), een krant in brand in zo'n bak bij het station, 3 rokende takjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De brandweer rijdt wel en over het algemeen zullen ze het niet erg vinden om ervoor uit te moeten rukken ook (immers is het nog altijd 'meer' dan een loze OMS), maar af en toe hoop je toch dat mensen zelf iets meer initiatief tonen..................
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2011, 00:02:51
Ik heb het geloof ik al vaker gezegd, maar ik heb al meerdere keren met een b*k vol tanden gestaan over de 'onzelfredzaamheid' (ja, daar valt ook het zelf blussen van een mini-brandje onder) van sommige mensen: een spoorbiels in brand (door andere omstanders geblust met een literfles sinas), een krant in brand in zo'n bak bij het station, 3 rokende takjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De brandweer rijdt wel en over het algemeen zullen ze het niet erg vinden om ervoor uit te moeten rukken ook (immers is het nog altijd 'meer' dan een loze OMS), maar af en toe hoop je toch dat mensen zelf iets meer initiatief tonen..................

Wanneer er meer initiatief getoond word door omstanders of de bewoners van de huizen om de brand heen kan er 6 man gewoon hun werk blijven doen ipv met spoed naar een kazerne moeten rijden en in de wagen moeten springen... het zijn vaak wel vrijwilligers die weg moeten bij hun baas terwijl ze daar ook hun werk / taak hebben... en drukte hebben zoals iedereen die op een kantoor werkzaam is (van uitgaan dat men werk heeft en dat een ambtenaar ook gewoon aan het werk is en druk is).

En dan kan men wel zeggen had het geen brandweerman moeten worden... maar wanneer de brandweer mensen zo zouden denken zouden we toch mooi raar staan te kijken... als er een uitslaande brand is en de brandweer komt niet omdat er geen vrijwilligers zijn. Sorry het werk is even belangrijker dan een brand...
Of ambulance broeders gaan jullie maar lekker met de trap, wij komen niet helpen met de til-assistentie...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #17 Gepost op: 23 maart 2011, 00:06:03
Wanneer er meer initiatief getoond word door omstanders of huizen kan er 6 man gewoon hun werk blijven doen ipv met spoed naar een kazerne moeten rijden en in de wagen moeten springen... het zijn vaak wel vrijwilligers die weg moeten bij hun baas terwijl ze daar ook hun werk / taak hebben... en drukte hebben zoals iedereen die op een kantoor werkzaam is (van uitgaan dat men werk heeft en dat een ambtenaar ook gewoon aan het werk is en druk is).

Ik weet het, ik weet het. Gelukkig hoef ik niet vanaf het werk op te komen naar de kazerne en gebeurt dit 'slechts' in m'n vrije tijd (buitensporig veel vrije tijd dus) ;D
Maar hier heb ik toch voor de rest niks over gezegd? Alleen aangegeven dat een mini-buitenbrandje nog altijd spannender is dan een loze OMS................. :D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #18 Gepost op: 23 maart 2011, 16:07:04
Nogmaals, dat past gewoon echt niet. Als er iemand een foto op weet te sturen van 15 man in een TS (met pak aan uiteraard) kan die bij mij een taart komen ophalen........

En reken maar dat je zeker ontzettend de sjaak bent bij een ongeval. Maar wat denk je dat de OvD denkt als je met twee en een half keer de normale bezetting van een TS aankomt bij een middelbrand?
15 is nog weinig, er gebeuren veel gekkere dingen! Bekijk het onderstaande filmpje maar eens, ik kan ze haast niet tellen zoveel gaan er in één TS! Ik vind het onprofessioneel!

Zie hier het filmpje
343, never forget.


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #19 Gepost op: 23 maart 2011, 16:20:02
15 is nog weinig, er gebeuren veel gekkere dingen! Bekijk het onderstaande filmpje maar eens, ik kan ze haast niet tellen zoveel gaan er in één TS! Ik vind het onprofessioneel!



Haha  ;D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding