Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?

Auteur Topic: Boetes uitschrijven door verkeersregelaar?  (gelezen 69187 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #30 Gepost op: 5 juni 2011, 22:30:58
Ik ben het helemaal met DiNozzo eens. Zoals hem heb ik ook voor dat bedrijf gewerkt, een jaartje ongeveer.

Goede werkgever hoor, daar niet van maar sommige mensen roepen problemen ook over zich af  :o
Met pilonen gooien, voor auto's springen en boos worden als sommige mensen het niet binnen 1 sec begrijpen.

Met een beetje rust en duidelijk in het handelen krijg je al een stuk meer begrip van de weggebruiken.

Des al niet te min horen ze te stoppen of een sjonnie nou een stopteken geeft of een oud politieman die zijn pensioen wil aanvullen .
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 5 juni 2011, 23:31:47
Des al niet te min horen ze te stoppen of een sjonnie nou een stopteken geeft of een oud politieman die zijn pensioen wil aanvullen .

Tsja, als je soms ziet hoe het in z'n werk gaat en hoe de communicatie verloopt tussen een verkeersregelaar en een automobilist kan ik best voorstellen dat er ruzie ontstaat ...
Mensen met een houding van ''ik ben de verkeersregelaar, dus ik bepaal''. Daarnaast zie je veelal dat men zich met van alles gaat bemoeien (aanspreken op gordel, mobiel bellen, kapotte verlichting etc.) Ook daar ben ik geen voorstander van ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #32 Gepost op: 6 juni 2011, 00:32:29
Niet tegen het idee an sich maar dan moet er eerst een grote schoonmaak gehouden worden in de sector. Er zitten nu iets te veel cowboys tussen die het verkeer op een zeer bedenkelijke manier regelen en die je absoluut geen opsporingsbevoegdheid moet geven.

Helemaal mee eens, maar ehm mogen we dan ook gelijk een schoonmaak gaan maken bij de bevoegde diensten, met name hen die hun macht misbruiken? En ehm, er zijn twee grote jongens in Zwolle dus aub niet over 1 kam scheren.

Tsja, als je soms ziet hoe het in z'n werk gaat en hoe de communicatie verloopt tussen een verkeersregelaar en een automobilist kan ik best voorstellen dat er ruzie ontstaat ...

Maw, een verkeersregelaar die zijn hand op steekt en de telefoon in zijn handen heeft is niet goed, maar een agent of welke instantie ook dat moet wel kunnen. Op het moment dat die staan te regellen staan ze er ook alleen maar voor het veillige baan geleiden van het verkeer.
Verder vind ik wel dat je gelijk hebt dat er nog steeds geen uniformaliteit is, jammer genoeg niet. Maar ook zou ik dan die uniformaliteit willen zin bij de opsporingsdiensten en verkeersregelaars zodat weggebruikers niet meerdere aanwijzingen horen te kennen.

Daarnaast zie je veelal dat men zich met van alles gaat bemoeien (aanspreken op gordel, mobiel bellen, kapotte verlichting etc.) Ook daar ben ik geen voorstander van ::)

Nee dit moeten we ook echt niet toelaten, maar als iemand mij van de sokken rijdt en daarbij zegt ik zag je niet, maar ze zat wel aan de foon dan vraag ik wel of het dan zo verstandig was om te telefoneren en rijden. Maar dit zou ik ook doen als voetganger op een zebrapad.

Daarom zeg ik ook dat ik liever een derde partij mee zie gaan met boa die de toezicht houdt, het wordt wel een stuk je duurder maar altijd een stuk goedkoper als die agressie en een mensen leven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #33 Gepost op: 6 juni 2011, 00:35:22
Wat mij bijzonder interesseert (en intrigeert) is dat in een aantal reacties wordt gezinspeeld op het "problematische" gedrag van een aantal medewerkers van 's lands grootste verkeersregelaarstoko. De leiding van dit bedrijf gaat er in de media altijd prat op goed opgeleid personeel in dienst te hebben dat een voorbeeld is voor de branche, en ik was ook lang genegen dit beeld over te nemen. Incidenten uit het verleden, de reacties hier en wat ik (beroepshalve) zelf van een aantal medewerkers heb gezien maken mij wel aan het twijfelen. Als zelfs het grootste bedrijf met volgens mij de beste kwaliteitscontroles en bedrijfsprocessen al op deze manier afglijdt, hoe moet het dan met de "cowboys" die nieuw in de markt zijn gestapt of gaan stappen?
Dan kan het niet anders dat de agressie tegen verkeersregelaars - uitgelokt door de verkeersregelaar - alleen nog maar zal toenemen. En zoals eerder gezegd gaat het ons volgens mij voor geen meter helpen dat een verkeersregelaar dan zelfstandig een bekeuring mag uitschrijven: de veiligheid komt nog meer in het geding en ik denk dat de agressie nog meer gaat toenemen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #34 Gepost op: 6 juni 2011, 00:40:12
Wat mij bijzonder interesseert (en intrigeert) is dat in een aantal reacties wordt gezinspeeld op het "problematische" gedrag van een aantal medewerkers van 's lands grootste verkeersregelaarstoko. De leiding van dit bedrijf gaat er in de media altijd prat op goed opgeleid personeel in dienst te hebben dat een voorbeeld is voor de branche, en ik was ook lang genegen dit beeld over te nemen. Incidenten uit het verleden, de reacties hier en wat ik (beroepshalve) zelf van een aantal medewerkers heb gezien maken mij wel aan het twijfelen. Als zelfs het grootste bedrijf met volgens mij de beste kwaliteitscontroles en bedrijfsprocessen al op deze manier afglijdt, hoe moet het dan met de "cowboys" die nieuw in de markt zijn gestapt of gaan stappen?
Dan kan het niet anders dat de agressie tegen verkeersregelaars - uitgelokt door de verkeersregelaar - alleen nog maar zal toenemen. En zoals eerder gezegd gaat het ons volgens mij voor geen meter helpen dat een verkeersregelaar dan zelfstandig een bekeuring mag uitschrijven: de veiligheid komt nog meer in het geding en ik denk dat de agressie nog meer gaat toenemen.

Jouw reactie kwam nadat ik mijn reactie plaatste, maar ik kan wel een kleine uitleg geven waar het fout gaat.
In welke sector dan ook waar personeel word opgeleid door het bedrijf zelf zal het bedrijf nooit zeggen dat ze "minder" opgeleid personeel hebben. Dat is namelijk zeggen dat je opleidings qualiteiten slecht zijn.
Wat mijn ervaring wel is dat zo snel een bedrijf de uitvoering en opleiding zelf in handen heeft het de qualiteit het niet ten goede komt. Hetzelfde geldt voor bouwbedrijven die de verkeersregelaars en afzettingen zelf hebben en regellen. Die zien dit namelijk als kostenpost en willen dat zo goedkoop mogelijk. Een medewerker die dus het werk vaak ophoudt omdat het niet "veilig" is zal voor zijn baan vrezen. Het is niet goed te praten maar is wel de realiteit.

En laten we eerlijk zijn veel van deze bedrijven en bedrijfjes zijn ook door "goudzoekers" opgericht die zagen dat er een groei was in een sector en daar een graantje van willen mee pikken. Gelukkig zie ik wel dat steeds meer de bouwbedrijven kiezen voor kwaliteit ipv kostprijs.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #35 Gepost op: 6 juni 2011, 00:54:46
Maw, een verkeersregelaar die zijn hand op steekt en de telefoon in zijn handen heeft is niet goed, maar een agent of welke instantie ook dat moet wel kunnen. Op het moment dat die staan te regellen staan ze er ook alleen maar voor het veillige baan geleiden van het verkeer.
Verder vind ik we ldat je gelijk hebt dat er nog steeds geen uniformaliteit is jammer genoeg niet.
Laten we eerlijk zijn: met uitzondering van de agenten die (bijna) dagelijks met verkeer regelen bezig zijn, zijn de meeste agenten te onervaren om op een juiste wijze het verkeer te regelen. En dan praat ik niet over een om- en ommetje bij die aangetikte fietser, maar over een groot kruispunt in de spits. En dat is geen aanval op deze agenten, integendeel. Zij hebben ook niet de mogelijkheden om dit regelmatig te oefenen of in de praktijk te brengen, dus ik neem ze dat niet kwalijk. Als beroepsmatige verkeersregelaar moet je je dus niet spiegelen aan deze agenten (onder het motto "wat zij doen moet/mag ik ook"), maar laten zien dat jij wél de ervaring hebt om op een correcte wijze het verkeer te regelen. En dat houdt wat mij betreft dus inderdaad in dat je geen telefoon in je handen houdt, ook al doet meneer agent dat wel. Want bedenk ook dat de weggebruiker kijkt naar jouw optreden als verkeersregelaar. Als een verkeersregelaar nonchalant het verkeer staat te regelen (zoals veel agenten dat onbewust doen!), dan is de weggebruiker (onbewust) opeens een stuk eerder genegen om ook nonchalant door te rijden. Een correct optreden laat zien dat je je taak serieus neemt, en dat wordt door de weggebruiker (onbewust) opgepikt.

Jouw reactie kwam nadat ik mijn reactie plaatste, maar ik kan wel een kleine uitleg geven waar het fout gaat.
In welke sector dan ook waar personeel word opgeleid door het bedrijf zelf zal het bedrijf nooit zeggen dat ze "minder" opgeleid personeel hebben. Dat is namelijk zeggen dat je opleidings qualiteiten slecht zijn.
Wat mijn ervaring wel is dat zo snel een bedrijf de uitvoering en opleiding zelf in handen heeft het de qualiteit het niet ten goede komt. Hetzelfde geldt voor bouwbedrijven die de verkeersregelaars en afzettingen zelf hebben en regellen. Die zien dit namelijk als kostenpost en willen dat zo goedkoop mogelijk. Een medewerker die dus het werk vaak ophoudt omdat het niet "veilig" is zal voor zijn baan vrezen. Het is niet goed te praten maar is wel de realiteit.

En laten we eerlijk zijn veel van deze bedrijven en bedrijfjes zijn ook door "goudzoekers" opgericht die zagen dat er een groei was in een sector en daar een graantje van willen mee pikken. Gelukkig zie ik wel dat steeds meer de bouwbedrijven kiezen voor kwaliteit ipv kostprijs.
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Je generaliseert over alle bedrijven, maar ik zou zeggen dat de uitzondering (die bestaan nog wel) de regel bevestigt. Maar los daarvan doet het niets af aan hetgeen ik probeer te zeggen: de agressie van (en tegen) verkeersregelaars neemt nu al toe, en ik denk dat dit alleen maar erger wordt wanneer verkeersregelaars een bevoegdheid tot verbaliseren krijgen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Reactie #36 Gepost op: 6 juni 2011, 01:02:05
Ik ben het bijna helemaal met je eens. Je generaliseert over alle bedrijven, maar ik zou zeggen dat de uitzondering (die bestaan nog wel) de regel bevestigt. Maar los daarvan doet het niets af aan hetgeen ik probeer te zeggen: de agressie van (en tegen) verkeersregelaars neemt nu al toe, en ik denk dat dit alleen maar erger wordt wanneer verkeersregelaars een bevoegdheid tot verbaliseren krijgen.

Van Amerongen. Je zou bijna kunnen zeggen dat dat een tak van de politie in Arnhem is. Super professioneel en waar de politie ze ook nodig heeft in wat voor'n weer die jongens staan er!
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Marcel

  • Directiechauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #37 Gepost op: 7 juni 2011, 14:33:33
Ik heb naar mij zelf kijkend Ja, voor een aantal overtredingen, bijvoorbeeld rood licht, negeren stopsteken ect.  ingevuld, maar eigenlijk moet het Nee zijn.
Ik weet hoe ik zelf ben maar als ik naar "collega's" kijk moet alleen de politie bekeuren.
Veel verkeersregelaars en dan niet de prof. weten totaal niet wat ze moeten doen behalve bij een hekje staan.
En ook bij deze zie je inderdaad figuren bij die totaal niet serieus met hun werk bezig zijn.

Zelf ben ik ook vrijwilliger maar dan wel bij een organisatie die het proffecioneel aanpakt.
Als wij bij een evenement zijn zoals bijvoorbeeld de marathon van Rotterdam dan ben ik degene die moet vertellen aan de politie en de beroeps wat ze moeten doen. Lijkt me de omgedraaide wereld maar zij weten totaal niet wat de bedoeling is.


Marcel


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #38 Gepost op: 5 augustus 2012, 01:35:55
ff topic opnieuw leven in blazen: Deze komen van Flitservice..

"Irritante lui soms. Ze staan vaak te oefenen op een kruispunt vlakbij mn werk. Ik ga daar echt niet op wachten, buiten spelen doe je maar lekker ergens anders en al helemaal niet in de spits "

"geef ze een fluoriserend hesje en een petje, voilá, Grote Heerser is geboren "

"Verkeersregelaars zijn over het algemeen wanabe's, die het NOOIT voor elkaar krijgen om een uniform waar dan ook voor te dragen (in verband met incompetentie) en proberen dat hiermee toch een beetje recht te breien en daarmee systematisch de plank mis te slaan."

"Het is daar een sport om alles te negeren en te doen wat verboden is. Maar bij sport kun je ook verliezen, alleen dat komt niet voor in hun woordenboek.."

Ik ben niet voor een private politie dienst, maar ehm....... wie kan betwisten dat door deze uitspraken de noodzaak voor het kunnen/mogen uitschrijven van boete's geen noodzaak is/word? Niet overal kunnen politie aanwezig zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #39 Gepost op: 6 augustus 2012, 13:53:04
Ik ben niet voor een private politie dienst, maar ehm....... wie kan betwisten dat door deze uitspraken de noodzaak voor het kunnen/mogen uitschrijven van boete's geen noodzaak is/word? Niet overal kunnen politie aanwezig zijn.

Netzo goed als een paar rotte appels niks zeggen over de algemene inzet en kwaliteit van verkeersregelaars, zeggen een paar uitspraken op een forum niks over de noodzaak voor uitschrijven van boetes. Het bewijst namelijk helemaal niet dat uitschrijven van boetes door verkeersregelaars ook effectief is bij dit deel van de weggebruikers.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten