Weer es een imagostunt :s

Auteur Topic: Weer es een imagostunt :s  (gelezen 3295 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

reddingssite

  • Gast
Gepost op: 29 oktober 2004, 14:34:46
Weer es een imagostunt van de Politie Zeeland  ::)

--
Politie Zeeland bekeurt niet vaak genoeg
MIDDELBURG - De politie Zeeland moet tot eind 2004 nog 75.000 boetes uitdelen voor snelheidsovertredingen.

Met het Openbaar Ministerie is afgesproken dat de politie 250.000 snelheidsbekeuringen zou uitschrijven. Nu staat de teller op 175.000. Als de politie kan aantonen dat er voldoende tijd is besteed aan toezicht en controle, heeft het niet nakomen van de afspraak met het OM geen gevolgen. De politie zal de komende tijd actiever op snelheid controleren.

Het streng optreden tegen automobilisten is volgens korpschef F. Goudswaard hard nodig omdat Zeeland nog steeds de verkeersonveiligste provincie van Nederland is. ,,Er wordt nog steeds te hard gereden.’’

Onlangs bleek bij een controle op de toegangsweg naar de Westerscheldetunnel dat ruim eenderde van de automobilisten zich niet aan de snelheidslimieten houdt. En vijftien procent van de chauffeurs die over de oude Rijksweg langs Kapelle rijden weet evenmin maat te houden. Datzelfde kan gezegd worden van een kwart van de bestuurders die over de N251 bij Aardenburg rijden.

Elke dag ook ziet de politie automobilisten die hun gordel niet dragen, die door het rode licht rijden en die te veel alcohol in het bloed hebben. Voor die overtredingen zijn tot en met september respectievelijk 7500, 5500 en 1300 processen-verbaal uitgeschreven.
--
Tekst: Omroep Zeeland & Provinciale Zeeuwse Courant
--
BRON: http://www.hvzeeland.nl




Target77

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2004, 14:38:57
Zal ik maar weer eens op mijn teller en rechtervoetje  passen  :-\


Geertje

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2004, 16:12:08
Oeps, ben ik ff blij dat m'n vakantie daar er weer opzit!  ;D 8)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2004, 16:56:53
Dat is het risico van sturen op output....helaas zijn er weinig andere meetbare factoren waarop je een politieagent af kunt rekenen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


PJ

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2004, 19:30:42
Tja zal ik maar wijs mijn mond houden over hte persberichtje vanuit het Zeeuwse


reddingssite

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2004, 19:53:11
Wat is wijs?  De politie in dit geval niet zo zeer want op een dergelijk bericht wordt niet echt positief gereageerd..

Dat zo'n richtlijn bestaat kan je beter niet al te veel benadrukken.. De politie heeft toch al niet zo'n positief imago.. ;) ;D


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2004, 22:12:03
Op zich niets nieuws onder de zon Het is al jaren bekend dat de politie overal in Nederland een bepaald 'target' moet halen mbt uit te schrijven bonnen. En dat ze in Zeeland nu nog even hard eraan moeten trekken om hun target te halen.... kan gebeuren :-)

Gr
Erik


Target77

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2004, 23:36:18
Op zich niets nieuws onder de zon Het is al jaren bekend dat de politie overal in Nederland een bepaald 'target' moet halen mbt uit te schrijven bonnen. En dat ze in Zeeland nu nog even hard eraan moeten trekken om hun target te halen.... kan gebeuren :-)

Gr
Erik

Erik,

Wil je mij er graag ff buiten houden ja  :P ;D ;D


reddingssite

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2004, 00:36:19
Ja maar t geeft weer, inieder geval naar mij en mensen die ik er over heb gesproken, niet echt een positief beeld van de politie.. het idee achter de boetes/waarschuwingen is dat de verkeersveiligheid verbeterd wordt maarja op deze manier wordt wel weer goed duidelijk dat t toch vooral gaat om de centen (tuurlijk wisten wij allemaal al lang maar tegenover de burger, die het toch al niet heeft op controles, is dit wel weer een extra puntje van 'zie je wel..').  ;)

Groetjes uit het in mist gehulde Zeeland  ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #9 Gepost op: 31 oktober 2004, 01:46:34
Ja maar t geeft weer, inieder geval naar mij en mensen die ik er over heb gesproken, niet echt een positief beeld van de politie.. het idee achter de boetes/waarschuwingen is dat de verkeersveiligheid verbeterd wordt maarja op deze manier wordt wel weer goed duidelijk dat t toch vooral gaat om de centen (tuurlijk wisten wij allemaal al lang maar tegenover de burger, die het toch al niet heeft op controles, is dit wel weer een extra puntje van 'zie je wel..').  ;)

Groetjes uit het in mist gehulde Zeeland  ;D

Staat in het eerste bericht niets over geld...alleen aantallen...en zoals gezegd, de politie moet op een bepaalde manier gecontroleerd worden....de "bedrijfsvoering" van de politie is helaas alleen te meten door enquetes....of door de hoeveelheid "output" te meten, en daar dus ook eisen aan te stellen....Helaas is de politie geen chocoladefabriek, en daardoor lijkt deze manier van sturen op geldklopperij...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-