Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 993243 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1440 Gepost op: 11 mei 2012, 13:25:07
Wat een fantastisch uitgeruste bak! Goede motor, goede signalering, goede materiaal uitrusting, echt top!  O0

(je merkt al: ik ben jaloers)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1441 Gepost op: 11 mei 2012, 17:13:15
De eerste Amsterdamse (onopvallende) Golf met een SL heb ik inmiddels ook gezien  ;) Als ik het goed zag geen grill-flitsers.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1442 Gepost op: 11 mei 2012, 20:51:38
Deze opstelling is inderdaad een van de betere opstelling die burgersurveillancevoertuigen hebben in Nederland. Haaglanden heeft inderdaad hier en daar de sjoelschijven, en geen grill flitsers en al helemaal geen KK. Deze golf met grillflitsers en een zeer goede pit (in gebruik bij o.a. AT) is, tsja, lijkt me een eer om een spoedje in te rijden...

Helemaal mee eens.
Deze auto is van Drenthe en ze mogen van geluk spreken.
Jammer genoeg draai ik mn diensten er niet mee.
Bij ons op het bureau (regio Groningen) is de onopvallende Golf 5 inmiddels vervangen voor een Polo 1.2 TDI...  :-\
En ja ook die heeft zn sjoelschijf, geen KK en geen grilflitsers.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1443 Gepost op: 11 mei 2012, 21:00:32
De eerste Amsterdamse (onopvallende) Golf met een SL heb ik inmiddels ook gezien  ;) Als ik het goed zag geen grill-flitsers.

Hoe hem dan maar goed in de gaten. De Golfjes, Focussen en wat dan ook gaat allemaal worden vervangen door Polo's en Corsa's.

Allemaal net als altijd zonder grillflitsers en KK.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1444 Gepost op: 11 mei 2012, 21:31:03
Hoe hem dan maar goed in de gaten. De Golfjes, Focussen en wat dan ook gaat allemaal worden vervangen door Polo's en Corsa's.

Allemaal net als altijd zonder grillflitsers en KK.

Huh? Corsa's? Wat zijn dat dan?  :D

Spijtig dat men voor die voertuigen heeft gekozen...  :-\


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1445 Gepost op: 12 mei 2012, 05:44:51
De eerste Amsterdamse (onopvallende) Golf met een SL heb ik inmiddels ook gezien  ;) Als ik het goed zag geen grill-flitsers.

IK gok de on-opvallende ANPR Golf van de DCIV.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1446 Gepost op: 12 mei 2012, 10:54:30
De achterbak daarentegen is wel echt een rotzooi  ;D

Nou dat lijkt zo maar we hebben er voor gekozen dat we alle noodhulpuitrusting in deze auto wilden hebben. Echt alles. En omdat je maar een kleine kofferbak hebt moet je passen en meten. Er is echt wel over nagedacht...
De vesten staan rechts, rechtop, die zijn makkelijk te grijpen. Als ze plat liggen ligt er namelijk van alles op. Verder zit er een simpele zwarte krat in met al het kleine losse spul. Linksachter de pd koffer met daarboven op voor het grijpen de AED.
De brandblusser in de uitsparing links, wederom makkelijk te grijpen. Dan de pionnen welke het vaakst gebruikt zullen worden passen er 5 stuks grote alleen zo in en pak je er zo uit.
en daar waar het schep ligt, daar ligt ook breekijzer, knipschaar en veger.
Een kofferbak van een touran is veel groter en door de alu kast netter in te richten. Bij de Golf dus een kweste functie voor vorm.

verder ik had een half jaar geleden al aangegeven dat zo'n frisbee op het dak niet gewenst is. is te lomp en slecht zichbaar, helemaal van achteren door de schuine dak afloop.
Gelukkig is hij geleverd met de veel duurdere SL, wat volgens mij toch een van de beste ledpit op de markt is.
Dan de contactpunten voor de SL. In beide deuren is de mogelijkheid om de pit aan te sluiten.
Dus als je alleen rijdt links en met z'n 2en net zo goed rechts.
Ik weet niet hoe die connector heet maar het is een rondje met 4 pennetjes erin. als je hem in de deur stopt hoor je klik en dan zit hij vast.
grappig dat er ook nog een staalkabel aan vast zit.
Raar want de SL blijft bij 270km/u nog zitten.  8)

Overigens gaat de tomtom (die er tijdelijk inzit) er nog uit en krijgen we een groter scherm met navi+infobevraging erin.
En hij heeft een setje politieveren hoorde ik. Voor de drempels. (want het is eigelijk een bluemotion-technologies)

En ja. Deze auto is inmiddels de favoriet onder de collega's, daar wij ook nog geen automaten hebben...


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #1447 Gepost op: 12 mei 2012, 11:13:00
Haha mooi verhaaltje.
Die achterbak is netjes hoor en al het noodzakelijke is bij de hand.
Top dat er navi in komt met infobevraging... Welk systeem gaat het worden?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1448 Gepost op: 12 mei 2012, 11:14:08
vdo mgb avls >:D


UndercoverVrtuigDrenthe

  • Hulpdiensten-Spotter
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
  • Vragen? Weet ik antwoord? Eigen video's
Reactie #1449 Gepost op: 12 mei 2012, 16:36:09






Deze auto is niet van de Balkengracht ik heb hier gister met mijn vader de OVD-P auto opgehaald Hij draait nu de OVD-P maar ik weet de naam van de straat waar dat bureau aan zit even niet.
Regio: Drenthe
Afdeling: BPZ - bureau Assen Balkengracht
Soort voertuig: Onopvallendvoertuig
Merk en type: Volkswagen Golf 6 2.0 TDI 140 pk DSG
Kenteken: **-**-**
Bijzonderheden: Net nieuw. Met AVLS, stop voor/achter, grill flitsers en alternerende koplampen.

Foto's zijn gemaakt door CopVR3.
@CopVR3, klopppen de gegevens zo?  ;)
PAPA! JE PISTOOL SCHIET TE SNEL! xd Mijn Video's zijn eigen beeldmatteriaal.