Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 994088 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #1370 Gepost op: 29 februari 2012, 01:53:17
Sorry. e050

Soort voertuig: Onopvallend voertuig
Merk voertuig: Volkswagen Transporter T4
Regio: Utrecht
Bijzonderheden: Grote oranje bol op het dak, en 2 flitsers in de gril

Geen idee waar deze voor gebruikt word.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1371 Gepost op: 29 februari 2012, 09:26:24

Soort voertuig: Onopvallend voertuig
Merk voertuig: Volkswagen Transporter T4
Regio: Utrecht
Bijzonderheden: Grote oranje bol op het dak, en 2 flitsers in de gril

Geen idee waar deze voor gebruikt word.



Nog een bij daglicht  ;)


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #1372 Gepost op: 29 februari 2012, 09:40:01





Appart dat leden van Blik op de Weg een EN471, klasse 2-1 GEEN RWS hesje aan (mogen) hebben op de snelweg. Trekken wij dat aan als aannemer kan je een boete van €130,-- verwachten, welke wordt gegeven op basis van beelden van cameras langs de weg. Richtlijn voor aannemers is minimaal een EN471 Klasse 2-2 RWS hesje (vierkante reflectielijnen).
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1373 Gepost op: 29 februari 2012, 10:45:28
Laatst bij een ongeval kwam de berger aanzetten met de cameraploeg van "Helden van de Weg". Bij nacht, op de A1, met gladheid en maar 1 van de twee personen had een vergelijkbaar zichtbaarheidshesje aan welke ook nog eens behoorlijk vies was. En toen sprongen ze ook nog eens bijna de (nog open) rijbaan op...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Ids

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #1374 Gepost op: 3 maart 2012, 13:19:38
Beste forumleden ( ik ben nieuw btw ),
Ik zag gister toen ik in het centrum van Den Haag rondliep een zwarte BMW X5 uit 2011 met blauw in de mistlampen, op het dak en in de achteruitrijlichten, én 4 booskijkende mannen erin. Was dit het AT, want voor zover ik wist rijden zij niet in X5's.
Alvast bedankt ;)
groetjes Ids


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1375 Gepost op: 3 maart 2012, 13:42:07
Beste forumleden ( ik ben nieuw btw ),
Ik zag gister toen ik in het centrum van Den Haag rondliep een zwarte BMW X5 uit 2011 met blauw in de mistlampen, op het dak en in de achteruitrijlichten, én 4 booskijkende mannen erin. Was dit het AT, want voor zover ik wist rijden zij niet in X5's.
Alvast bedankt ;)
groetjes Ids

Verbaas je niet in welke auto's het AT wel of niet rijdt. Verder hebben we in Den Haag ook nog de DKDB (in het centrum van Den Haag, meestal op het binnenhof of daar om heen) welke ook (onder andere) een BMW X5 rijden. In Den Haag kan het altijd van alles zijn, hier rijdt alles wat vuurwapendragend is en blauwe zwaailichten heeft wel rond...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1376 Gepost op: 3 maart 2012, 17:08:01
Appart dat leden van Blik op de Weg een EN471, klasse 2-1 GEEN RWS hesje aan (mogen) hebben op de snelweg. Trekken wij dat aan als aannemer kan je een boete van €130,-- verwachten, welke wordt gegeven op basis van beelden van cameras langs de weg. Richtlijn voor aannemers is minimaal een EN471 Klasse 2-2 RWS hesje (vierkante reflectielijnen).

Die 130 is voor de man zelf als het goed is, het bedrijf kan een nog hogere boete tegemoet zien als de overtreding wederkerig is 0098

Maar idd, het is wel heel vreemd dat dit soort hesjes nog worden toegelaten, echter zijn er ook nog van deze hesjes in omloop bij de Politie, Brandweer en andere hulpdiensten. De man op de werkvloer gebruikt ze omdat ze er zijn, niet omdat men weet welke veilliger zijn.

Echter gaat het niet om het vierkant in je hesje, maar om de zichtbaarheid op de schouders als je gehurkt zit.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1377 Gepost op: 3 maart 2012, 17:17:13
Die 130 is voor de man zelf als het goed is, het bedrijf kan een nog hogere boete tegemoet zien als de overtreding wederkerig is 0098

Maar idd, het is wel heel vreemd dat dit soort hesjes nog worden toegelaten, echter zijn er ook nog van deze hesjes in omloop bij de Politie, Brandweer en andere hulpdiensten. De man op de werkvloer gebruikt ze omdat ze er zijn, niet omdat men weet welke veilliger zijn.

Echter gaat het niet om het vierkant in je hesje, maar om de zichtbaarheid op de schouders als je gehurkt zit.
Als ik mag inspringen:

Bijzonderheden: Aanwezig bij aanrijding met letsel A4 L 42.8 Leidschendam

De cameraman liep mee met een brigadier van VP HGL (netjes in de jas, uiterst rechts voor de TS), maar had zelf inderdaad een hesje aan met twee reflecterende strepen. De bemanning van de twee Volvo's van het KLPD (kuch kuch) hadden, jawel, hesjes aan met twee strepen en het woord 'Politie' er op. Ik zeg wederkerige overtreding >:D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1378 Gepost op: 3 maart 2012, 18:59:26
Even wat dingen verwijderd ! Welk voertuig in welke regio rijdt is niet van belang....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1379 Gepost op: 3 maart 2012, 19:35:45
Als ik mag inspringen:

De cameraman liep mee met een brigadier van VP HGL (netjes in de jas, uiterst rechts voor de TS), maar had zelf inderdaad een hesje aan met twee reflecterende strepen. De bemanning van de twee Volvo's van het KLPD (kuch kuch) hadden, jawel, hesjes aan met twee strepen en het woord 'Politie' er op. Ik zeg wederkerige overtreding >:D

Ik denk dat men er vanuit gaat dat als deze heren iets laten vallen ze het niet meer oppakken dus niet gezien hoeven te worden op hun schouders e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.