Onopvallende Politie en KMar Voertuigen

Auteur Topic: Onopvallende Politie en KMar Voertuigen  (gelezen 994114 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2170 Gepost op: 6 januari 2016, 13:17:13
Citaat van: silque link=msg=1397557 date=1452079512
Ik ben overigens wel benieuwd hoe jullie meldkamer omgaat met een OBR, bij ons zijn ze er zeer makkelijk in maar dat ligt natuurlijk ook aan de enorme aanrijdtijden.

De meldkamer kan je niet verbieden de brancherichtlijn te overschrijden. Conform de Brancherichtlijn Politie mag zij adviseren en registreren.

Bij ons gaan we ook regelmatig over de brancherichtlijn heen. Je moet blijven weten wat je doet. In het buitengebied of op de grote dreven in Almere en Lelystad heb je hele stukken waar je geen kruisend verkeer kan krijgen. Daar kan je, mits vrij baan, best wat harder door rijden. Zolang je maar inhoud bij plekken waar dat wel kan zoals kruisingen en (fiets)oversteekplaatsen.

Bij de laatste PRVT wat filmpjes gezien en zelf remproeven gedaan. Dan krijg je toch al snel weer wat meer ontzag voor snelheid! Je remweg wordt snel veel langer dan je denk... En een auto kan maar zoveel hebben...

http://www.youtube.com/watch?v=R7dG9UlzeFM

(Doorspoelen naar 3 min voor de actie)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2171 Gepost op: 6 januari 2016, 13:57:25
Citaat van: DiNozzo link=msg=1397572 date=1452082633
De meldkamer kan je niet verbieden de brancherichtlijn te overschrijden. Conform de Brancherichtlijn Politie mag zij adviseren en registreren.

Theoretisch gezien niet... bij ons weigeren ze soms wel eens een OBR te noteren.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2172 Gepost op: 6 januari 2016, 14:40:05
Theoretisch gezien niet... bij ons weigeren ze soms wel eens een OBR te noteren.
Nou dan doen ze het niet. Het staat toch op band ja. Zet je in de mutatie.
#verantwoordingsdrift


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #2173 Gepost op: 7 januari 2016, 17:19:38
Toch ben ik reuze benieuwd als men gebruik maakt van vrijstellingen met een privé voertuig, en je ontvangt een verbaal thuis,  bijvoorbeeld geflitst of wat dan ook,  hoe je deze er uit gaat krijgen. Bij dienst voertuigen vrij eenvoudig,  maar met eigen voertuig?  Eerst betalen en regulier bezwaarschrift indienen met mutatie of pv bevindingen.....? Ze zien je al aankomen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #2174 Gepost op: 7 januari 2016, 18:39:26
Daar zijn standaard formulieren voor. Invullen met kenteken, bestuurder en reden van overtreding.  Door je groepschef laten tekenen en direct insturen naar de afdeling Bezwaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #2175 Gepost op: 7 januari 2016, 21:09:32
Jep en anders regulier bezwaar!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #2176 Gepost op: 8 januari 2016, 00:21:43
Daar zijn standaard formulieren voor. Invullen met kenteken, bestuurder en reden van overtreding.  Door je groepschef laten tekenen en direct insturen naar de afdeling Bezwaar.
Ik heb ze nog nooit gezien,  in BVH? Of een abriotje?


Timmie

  • Gast
Reactie #2177 Gepost op: 28 februari 2016, 14:44:13
Citaat van: Jerommeke link=msg=833075 date=1294162140


Dienst: Regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Soort voertuig: Onopvallend surveillance/dienstvoertuig
Merk & type: Volkswagen Golf 5

Weet iemand welke pit hier word gebruikt? ???
Ik zat zelf te denken aan  Britax?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2178 Gepost op: 28 februari 2016, 15:39:39
Weet iemand welke pit hier word gebruikt? ???
Ik zat zelf te denken aan  Britax?
Nee volgens mij een Federal Signal LR130. Een veelgebruikte magneetlamp van voor de led-tijd.

Deze werd ook veel op regiopolitie-motoren gebruikt als vaste statiefdraailamp.
Gingen vaak stuk.

De blauwe Hella Rotaflex was iets beter en zat weer veel op de KLPD en KMar motoren.


Timmie

  • Gast
Reactie #2179 Gepost op: 28 februari 2016, 18:05:08
Dank voor het antwoord. Dat de LR130 ook op motoren zaten had ik nog geen weet van. Het is voornamelijk de rotaflex wat ik me nog kan herinneren voordat alles led werd.

Nog niet zo lang geleden ben ik uit dienst gegaan bij de KL, en vrij veel hospik auto's hebben nog altijd de rotaflex/fix op het dak staan. Robuust zijn ze wel!
Led's zijn wel daarintegen wel beter zichtbaar, en minder hevig aan slijtage.

Groet,
Tim