Minderjarigen in de lekenhulpverlening

Auteur Topic: Minderjarigen in de lekenhulpverlening  (gelezen 38352 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #130 Gepost op: 30 mei 2013, 09:42:20
Voor kinderen is het hele event slechts een spel waarin ze iets leren waarvan zij nog geen goede inschatting kunnen maken over de gevolgen van hun handelen.
Het feit dat in een filmpje een kind de AED al tegen het oor legt geeft al aan hoe puur een kind handelt, en tegelijkertijd hoe realistisch het gebruik van een AED is in een lawaaierige omgeving.
Je kan van kinderen niet verwachten dat zij handelingen moeten uitvoeren die door volwassenen gedaan zouden moeten worden.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Citaat van: Red link=msg=1167937 date=1369866603
Ja, dadelijk krijgt iemand die gereanimeerd moet worden nog een hersenschudding als je iets te hard aan schud.
Het wordt een beetje lullig als het so verkeersslachtoffer is en een nekwervel gebroken heeft. Daarom is ons geleerd voorzichtig te schudden. Dus met de uitspraak van erdebee is niks mis.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #132 Gepost op: 30 mei 2013, 17:05:22
Citaat van: Red link=msg=1167937 date=1369866603
Ja, dadelijk krijgt iemand die gereanimeerd moet worden nog een hersenschudding als je iets te hard aan schud.
Het aanschudden doe je om het bewustzijn te controleren. Als je WEET dat iemand gereanimeerd dient te worden, dan heeft dat hele aanschudden natuurlijk überhaupt geen nut.  ::) Maar voor je WEET dat je moet reanimeren, dien je eerst bewustzijn en ademhaling te controleren. Dat hoeven wij jou natuurlijk niet uit te leggen gezien je reacties hier in dit topic, toch?  998765

Als je een slachtoffer aantreft, dan weet je nog niet wat er mis is, en dan is voorzichtigheid inderdaad geboden. owning31 geeft hierboven al een prima voorbeeld van een mogelijke reden.  O0
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #133 Gepost op: 30 mei 2013, 17:29:17
Ik heb in al mijn reanimaties nog nooit iemand aangeschud. Foei
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #134 Gepost op: 30 mei 2013, 17:56:33
Citaat van: Red link=msg=1168105 date=1369927757
Ik heb in al mijn reanimaties nog nooit iemand aangeschud. Foei
Dan komt u waarschijnlijk in uw vak alleen aan als er al gestart is met een reanimatie.
Als wij (EHBO-ers) iemand aantreffen op straat of ergens anders en er zit nog niemand bij dan beginnen we met aanspreken van het slo. Wordt hier niet op gereageerd dan schud je voorzichtig aan de schouders, vroeg gaf je een pijnprikkel maar dat mag niet meer. Als dat ook geen reactie oplevert controleer je de ademhaling. Is die ook niet aanwezig dan start je pas de reanimatie.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #135 Gepost op: 30 mei 2013, 17:59:43
Citaat van: owning31 link=msg=1168117 date=1369929393
Dan komt u waarschijnlijk in uw vak alleen aan als er al gestart is met een reanimatie.
Als wij (EHBO-ers) iemand aantreffen op straat of ergens anders en er zit nog niemand bij dan beginnen we met aanspreken van het slo. Wordt hier niet op gereageerd dan schud je voorzichtig aan de schouders, vroeg gaf je een pijnprikkel maar dat mag niet meer. Als dat ook geen reactie oplevert controleer je de ademhaling. Is die ook niet aanwezig dan start je pas de reanimatie.

Van mij krijg je toch echt een pijnprikkel, of je het nou leuk vindt of niet...


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #136 Gepost op: 30 mei 2013, 18:16:11
Citaat van: owning31 link=msg=1168117 date=1369929393
Dan komt u waarschijnlijk in uw vak alleen aan als er al gestart is met een reanimatie.
Nee.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #137 Gepost op: 30 mei 2013, 19:12:20
Citaat van: -Joost- link=msg=1168119 date=1369929583
Van mij krijg je toch echt een pijnprikkel, of je het nou leuk vindt of niet...

Thorax compressie is opzich een vrij effectieve pijnprikkel  ;)